Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین زاده، توسعه متوازن مناطق کم برخوردار به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را در اولویت اقدامات استان دانست و گفت: علم آموزی از پایه های توسعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی حسین حسین زاده»، امروز (دوشنبه ۳۱ تیر) در آیین کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه دخترانه اهواز، توسعه متوازن مناطق کم برخوردار به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را در اولویت اقدامات استان دانست و اظهار کرد: پیشرفت شاخص های جامعه بدون توجه به توسعه متوازن امکان پذیر نیست و علم آموزی از پایه های توسعه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ببیان اینکه در این راستا طرح جامع ریشه کن کردن بازماندگان از تحصیل در خوزستان اجرا شد، افزود: این طرح توسط استانداری خوزستان و با هکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان های مردم نهاد اجرا شد و توانستیم یک هزار و 100 کودک بازمانده از تحصیل را شناسایی و به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شده است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با اشاره به اینکه جذب و نگهداشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل از جمله مراحل کلیدی این طرح حمایتی است، اضافه کرد: پس از بازگرداندن دانش آموزان به چرخه تعلیم و تربیت حمایت از آنها همچنان ادامه داد.

 

وی با بیان اینکه توسعه متوازن تنها از طریق بسترسازی برای برقراری عدالت آموزشی محقق می شود، تصریح کرد: از دیگر طرح های حمایتی، اجرای طرح جامع بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان است.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک هزار و 250 دانش آموز مناطق کم برخوردار روستایی و عشایری و دانش آموزان مناطق سیل زده پس از برگزاری آزمون هماهنگ بورسیه تحصیلی دریافت کردند، اذعان داشت: این طرح نقش بسزایی در ارتقای شاخص های کیفی دانش آموزان این مناطق داشته است.

 

«مهدی رفیعی»، نیز سند تحول بنیاد آموزش و پرورش را به عنوان قانون اساسی این سازمان دانست و خاطر نشان کرد: عملی شدن ای سند بدون توجه به خلاقیت و تفکرمحوری محقق نمی شود.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه مسائل آموزش و پرورش باید به دغدغه آحاد جامعه تبدیل شود، ابراز کرد: هم افزایی مردم می تواند راهگشای نظام تعلیم و تربیت در بسیاری از مشکلات باشد.

 

وی بر مشارکت فعال خیرین در پروژه های مدرسه سازی و رفع چالش های آموزشی تاکید کرد و یاد آور شد: خوزستان رتبه دوم کشور را در حوزه جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز داراست.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي روزنامه شیراز اردبیل مقام معظم رهبری کتابخانه های عمومی آیت الله اعرافی نماز جمعه خراسان جنوبی ارتقای تحصیلی توسعه متوازن آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعاعی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوان قدرتمند در پیشبرد امور عمل می‌کنند، افزود: این بدان معنی است که مسؤولان نیز باید برای اینکه شوراها کارآیی خود را داشته باشند، یاری‌گر آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات جدی دولت، تلاش برای توسعه و آبادانی کشور و نیز رفع مشکلات مردم بوده و تا به امروز گام‌های جدی در این خصوص برداشته است، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده است تا با توجه به اقتضائات هر سال، در امور مختلف فعالیت داشته باشد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این نام‌گذاری‌ها را بسیار هوشمندانه عنوان کرد و یادآور شد: شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، به همین خاطر با توجه به اهمیت شعار سال باید همه تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیریم.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی استان در همان روزهای آغازین سال جدید، اهتمام به تحقق شعار سال بود که در این راستا اقدامات قابل توجه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان شعار سال را محدود به همان سال دانست، بلکه باید همواره مورد تاکید بوده و برای تحقق آن در سال‌های آتی نیز تلاش کنیم.

شعاعی با بیان اینکه با مشارکت دادن مردم در امور به ویژه بخش تولید، شاهد تحقق عدالت اجتماعی نیز خواهیم بود، اضافه کرد: وقتی صحبت از توسعه به میان می‌آید، ناخودآگاه اذهان به سمت توسعه اقتصادی و اعداد و ارقام می‌شود، این در حالی است که نباید از توسعه اجتماعی که اصلی‌ترین شاخص و دارایی نظام است، فاصله بگیریم.

وی یکی از اقداماتی که دولت به جد به دنبال تحقق آن است، به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن دانست و با یادآوری اینکه اهمیت این موضوع به دلیل در ارتباط بودن آن با تولید و معیشت مردم دو چندان است، تصریح کرد: بی‌تردید این نهضت در دل خود جهش تولید را نیز جای داده است، به همین خاطر باید در راستای تحقق شعار سال بکوشیم.

کد خبر 6088489

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست