Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اهم برنامه‌های تابستانه‌ی این سازمان را که عمدتاً در راستای ارتقای نشاط اجتماعی است را تشریح کرد.

«عباس ملازینلی» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، ایجاد و ارتقاء نشاط اجتماعی را مهمترین هدف برنامه‌های اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ذکر کرد و گفت: از آنجایی که این سازمان یکی از مصرف‌کنندگان عمده برنامه‌های طنز و شادمانه در سطح شهر است، برای اولین بار در استان و شاید در کشور با همکاری حوزه نمایش طنز و هدف کشف استعدادهای نمایش طنز و اسندآپ کمدی و آموزش آنها، اقدام به برگزاری جشنواره‌ای با عنوان   «خش دلانه» کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته به منظور افزایش نشاط اجتماعی در بین شهروندان، برگزاری جشنواره و استعدایابی آن در پارک‌ها و در منظر عمومی برگزار شد و در نهایت نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

ملازینلی در ادامه از راه‌اندازی و برگزاری ایستگاه‌های نذر لبخند در پارک‌ها، گذر فرهنگ و هنر و مناطق مختلف شهر در طول فصل تابستان خبر داد و گفت: در این برنامه که با کمک برگزیدگان جشنواره خش‌دلانه و فعالان حوزه نمایش طنز برگزار می‌شود، برای ایجاد شادی و لبخند روی صورت شهروندان به صورت رایگان تلاش خواهد شد.

وی برگزاری ایستگاه‌ها و پاتوق‌های ازدواج در سطح شهر به مناسبت هفته را از برنامه‌های آتی این سازمان در فصل تابستان برشمرد و گفت: این پاتوق‌ها در پارک‌های غدیر، آزادگان و کوهستان یزد با حضور مشاوران برای ارائه آموزش مهارت‌ برقراری ارتباط صحیح با یکدیگر در راستای ثبت ازدواج‌های پایدارتر و تحکیم بنیان خانواده‌ها دایر خواهد شد.

رونمایی «آبّا» و «آننه» در بافت جهانی یزد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در مورد برنامه‌های فرهنگی این سزمان نیز خاطرنشان کرد: «آبّا» و «آننه» نام دو عروسک غول‌پیکر ساخته شده در یزد هشتند که قرار است در بافت جهانی شهر یزد رونمایی شوند و در قالب برنامه‌هایی شاد به بیان آداب و رسوم بومی یزدی‌ها برای گردشگران و ساکنان این بافت تاریخی بپردازند و از این طریق خرده‌فرهنگ‌های زیبا و در حال فراموشی گذشته‌ها مانند رفت و روب کوچه، صله رحم و غیره را یادآوری کنیم.

وی در ادامه یکی از عمده فعالیت‌های سازمان را برندسازی پیرامون هویت یزد و یزدی‌ها بیان کرد و با اشاره به نقش برندسازی در جلب سرمایه‌ها، تصریح کرد: در همین راستا یک باب رختشویخانه‌ی قدیمی در محله سیدفتح‌الدین الرضا در مجاورت محل ترور علی حسن‌پور(علی نفتی) از مبارزان دوران ستمشاهی در حال مرمت جهت تبدیل به فرهنگسرایی با نام این شهید بزرگوار است.

به گفته وی، این فرهنگ‌سرا که تا یکی دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد، به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت خواهد کرد و دبیرخانه ثابت مرکز برند گردشگری نیز در این محل مستقر می‌شود.

ثبت تاریخ شفاهی یزد در عصرانه‌های فرهنگی

ملازینلی از جمله برنامه‌های این مرکز را برگزاری عصرانه فرهنگی خواند  و در مورد آن اظهار کرد: رویدادها و سرگذشت‌های یزد در قالب این برنامه به صورت شفاهی با حضور افراد مختلف واگویه و بازگو می‌شود و قرار است با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی در استان نیز این برنامه جهت انتقال به آیندگان جهت کمک به هویت‌بخشی آنها ثبت شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های یزدگردی ویژه اهالی شهر یزد، این برنامه در راستای آشنایی ساکنان این شهر با جاذبه های گردشگری شهرشان دنبال می‌شود و امیدواریم از این طریق هر شهروند یزدی به نوعی راهنمای دیگر گردشگران باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه سالانه این سازمان برای زنان بهبود‌یافته‌ی در حوزه اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و بی‌سر‌پرست، متکدیان و کودکان کار، متذکر شد: اولین شورای گردشگری را با این اولویت برنامه‌ریزی کردیم.

ورود شهرداری به حوزه تولید فیلم‌های بلند سینمایی

این مسئول از فعالیت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در حوزه هنر نمایش و سینما نیز خبر داد و در این باره گفت: علاوه بر تهیه‌کنندگی چند نمایش فاخر در استان مانند تئاتر «چشم‌اندازی از پل»، برای اولین بار با مشارکت شهرداری یزد در تولید فیلم‌های بلند سینمایی به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند در انتقال فرهنگ‌ها نیز سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان این که تاکنون در مورد ساخت سه فیلم با حضور بازیگران توانمند و طراز اول کشورمان توافق شده است، عمده موضوعات این فیلم‌ها را مربوط به یزد، فرهنگ و آداب یزدی‌ها و معماری و جاذبه‌های گردشگری استان ذکر کرد.

ملازینلی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان را طراحی جشنواره فیلم ساباط با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان و تصریح کرد: این جشنواره به صورت تخصصی در حوزه یزد برگزار خواهد شد و امیدواریم در چشم‌اندازی متعالی بتواند موجب معرفی هر چه بیشتر یزد به جهانیان شود.

وی از دیگر برنامه‌های فرهنگی که با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار می شود را جشنواره موسیقی کویرنشینان و جشنواره چتر زندگی خواند و افزود: جشنواره ملی پارچه که اولین دوره آن با همکاری شهرداری، سازمان سیما و منظر شهری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حال برگزاری است نیز در قالب برنامه‌هایی تا آذرماه ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی بوستان‌های تخصصی کتاب در پاتخت کتاب ایران 

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یکی از ارکان انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران را شهرداری نام برد و از جمله برنامه‌های در دستور کار در این رابطه را راه‌اندازی بوستان تخصصی کتاب در پارک غدیر عنوان و در مورد آن تصریح کرد: در اولین گام در این خصوص با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پویش گرم کتاب در پارک غدیر به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دایر خواهد شد.

وی همچنین به برپایی بوستان کتابی در پارک پرستار یزد با همکاری دانشگاه یزد و پلیس راهور اشاره و عنوان کرد: قرار است این برنامه عصر جمعه‌ها با مسدود شدن یکی از مسیرهای بوستان پرستار از ساعت 15 تا سه بامداد روز شنبه با هدف ایجاد مرکز خرید و مبادله کتاب برگزار شود.

ملازینلی در همین ارتباط از برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در تاریخ 23 ‌ام مردادماه در محل باغ جهانی دولت آباد با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

وی با تاکید بر این که برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند ایجاد کتابخانه‌های جدید نیستیم بلکه نیازمند افزایش افراد کتاب‌خوان هستیم، برنامه‌های فوق را در راستای هم‌افزایی بیشتر جهت ترغیب جوانان به کتاب و کتابخوانی ذکر کرد.

تدوین بالغ بر 275 سرفصل کلی در برنامه‌های سازمان

ملازینلی در بخش پایانی سخنان با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان در پنج حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری  و آموزشی، اظهار کرد: در مجموع بالغ بر 275 سرفصل کلی با بیش از 1400 برنامه در حوزه‌های مذکور از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای امسال تدوین شده است.

به گفته وی، علاوه بر جشنواره سپاس آب، شب‌های فرهنگی یزد و برنامه‌های هفته ازدواج، ویژه برنامه‌های ستاد مبشر غدیر در ایام دهه امامت و ولایت از مهمترین برنامه‌های پیش روی این سازمان در فصل تابستان است که در همین رابطه می‌توان به برگزاری بیش از 30 جشن محلات با همکاری و مشارکت ساکنان در دهه امامت و ولایت اشاهر کرد.

این مسئول به برگزاری جشن‌های بزرگ این دهه که در پارک‌های بزرگ یزد برگزار می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت همچنین شاهد برگزاری همایش‌های ورزشی محله‌ای و جشنواره‌های بازی‌های بومی و محلی، برنامه‌های کوه گشت و پرواز بادبادک‌ها، همچنین برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز ورود آزادگان نیز خواهیم بود که هر کدام را از طریق رسانه‌های گروهی در موعدهای مقرر برای استفاده بیشتر شهروندان، اطلاعرسانی می‌کنیم.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جاذبه های گردشگری استان خانواده شهرداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور پیدا کرد و در جریان جلسه امروز گزارشی از اقدامات انجام شده از این معاونت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه تحول نرم افزاری شهر در تهران برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: سند اصلی تحول نرم افزاری شهر ابلاغ شد و ما براساس آن گام برداشتیم. یکی از موضوعات اصلی ما تغییر سبک زندگی و رسیدن به هویت ایرانی- اسلامی است.

وی با بیان اینکه شکل‌دهی به این هویت و جامعه پردازی در دستور کار ماست، گفت: سعی کردیم در این طرح تلفیقی بین موضوعات ملی و مذهبی داشته باشیم. بهار قرآن و بهار طبیعت به ما اجازه داد سبک زندگی ایرانی- اسلامی را در برنامه های خود بگنجانیم.

توکلی زاده با اشاره به برگزاری پویش «تهران دوست داشتنی در پایتخت»، تصریح کرد: پویش روزه اولی‌ها نیز سال دوم خود را پشت سر گذاشت. سال قبل ۳۰ هزار نفر در این پویش شرکت کردند و امسال در سطح مناطق و ورزشگاه آزادی این پویش برگزار شد.

وی به توزیع پنج میلیون افطاری ساده با همکاری هیئت ها، مساجد و مدارس اشاره کرد و گفت: پویش مهربانی نیز در همین ایام برنامه ریزی و اجرا شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جشن نوروز از میدان هفت تیر آغاز و به بوستان لاله ختم می‌شد، خاطرنشان کرد: امسال کارناوال ها و تعداد هنرمندان با افزایش همراه بود. یکی از توفیقات این دوره مدیریت شهری این بود که یک گام در حوزه الگوسازی نشاط آفرینی جلوتر رفتیم.

وی صریح کرد: امروز به همت هنرمندان و ایده پردازان به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده ایم و مخاطب آن خانواده است. به طوری که دو سال است که جشن هایی همچون جشن غدیر، امام رضایی ها و امام حسنی ها را برگزار و فضای شادی خانوادگی را تجربه می کنیم.

توکلی زاده با بیان اینکه نشان دادیم با ظرفیت های ملی و مذهبی خود توان الگوسازی در جشن و شادی را داریم، یادآور شد: سازمان زیباسازی در ساخت المان ها و نصب بیلبوردها اقدام وسیعی را انجام داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه سعی بر این بود که فضای نوروز و رمضان در کنار یکدیگر حفظ شود، اظهار کرد: در این ۳۰ روز تلاش بر این بود که برنامه های بزرگی در شهر برگزار شود. برگزاری دهکده های ورزشی و جشن رمضان از جمله برنامه هایی بود که با امضای این دوره از مدیریت شهری برگزار شد.

وی ادامه داد: «شهر شهدا» نیز برنامه دیگری بود که همزمان با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران برگزار شد که سعی بر این داشت تا هویت انقلابی تهران را به نمایش بگذارد. به طوری که به مدت دو ماه همکاران ما در فرهنگسرای خاوران مستقر شدند و برنامه ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یافت.

توکلی زاده با بیان اینکه جشنواره بهار قرآن نیز در برج میلاد برگزار شد، تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا (س) هم در این ایام مشغول خدمات رسانی به شهروندان بود. در مجموع جشنواره های متنوعی در مدت اخیر برگزار شد تا فضایی برای خانواده ها با سلایق مختلف فراهم شود که در این راستا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از برنامه شهر رمضان استقبال کردند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه برای افطاری ساده، خیرین همکاری کردند، گفت: سازمان ورزش نیز وارد عمل شد و دهکده های ورزشی به کار گرفته شدند تا مسابقات ورزشی در سطح شهر برگزار شود.

وی همچنین تصریح کرد: سعی کردیم ابزار جدید همچون اتاق فرار و دهکده مقاومت را در شهر شهدا به کار بگیریم و با استقبالی که صورت گرفت این دهکده در روز قدس میزبان شهروندان بود. شهر شهدا در مناطق جنوبی شهر و با حضور مادران ۴۰ شهید افتتاح شد و در طول این مدت برنامه ها را در پیش گرفتیم.

توکلی زاده با بیان اینکه در اراضی عباس آباد مراسم افطاری ساده در پل طبیعت برگزار شد، خاطرنشان کرد: جشنواره های متنوعی در این فضا پیش بینی شد که بیش از ۲ میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأکید کرد: بزرگترین مراسم احیا در مشهد مقدس و پس از آن بهشت زهرا(س) تهران است که امسال بیش از ۵۰۰ هزار شهروند در این فضا شب های قدر را پشت سرگذاشتند. تدارک ویژه ای دیده شد تا از شهروندان استقبال خوبی صورت بگیرد.

وی افزود: ۱۶ بوستان اقدامات را دنبال کردند و سعی شد برش منطقه ای و محله ای نادیده گرفته نشود. پویش ماه رمضان و بهار طبیعت و بهار قرآن در این ایام در بوستان ها مورد توجه قرار گرفت.

توکلی زاده با بیان اینکه امسال از ابزار نوین برای برگزاری جشنواره آیات ابراهیمی استفاده شد، تصریح کرد: در بازنمایی و تولیدات هوش مصنوعی در نمایشگاه قرآن در بوستان لاله، تصویر مبارزه با استکبار توسط نوجوانان تولید شد و سعی بر این بود که از ابزار هوشمند استفاده شود. بیش از ۳۵ هزار نفر در این رویداد مشارکت کردند. ۲۴۴ هزار نفر نیز در پویش قرآنی شرکت کردند و ۱۹ هزار محفل قرآنی در سطح شهر برگزار شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه علیرغم تلاش دشمن برای اینکه تقارن روز ۱۳ فروردین و شهادت حضرت علی (ع) را به چالشی تبدیل کنند، هیچ اتفاقی در سطح شهر نیفتاد، گفت: مردم نشان دادند که با دشمن همراهی نمی کنند و اقامه عزای روز شهادت حضرت علی (ع) انجام شد.

وی ادامه داد: «افطارخونه» پدیده ای جدید بود که با همکاری جبهه انقلاب در بلوار کشاورز و بوستان لاله فضایی متفاوت را رقم زد و موکب ها در این راستا پای کار آمدند. همچنین جشن امام حسنی ها و رونمایی از کیک ۲ تنی برگزار شد.

توکلی زاده با اشاره به شعار «تهران دوست داشتنی» برای حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: ایستگاه های راهنما و شماره های ویژه برای تماس گردشگران در نظر گرفته شدند و تهران گردی در ایام تعطیل نشد. تور گردشگری ری بیشترین استقبال را داشت و این چنین جهت دهی به تورها مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایحه گردشگری به شورا تقدیم می‌شود، تصریح کرد: با تصویب این لایحه در شورا سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین به برگزاری پویش لشکر قدس در روز قدس پرداخت و خاطرنشان کرد: میزان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نسبت به سال‌های قبل با ۴۰ درصد رشد روبه رو بود.

وی با بیان اینکه یکی از ایرادات این بود که پس از برگزاری نماز عید فطر جشنی برگزار نمی شد، گفت: به پیش بینی ستاد نماز جمعه، ۴۰۰ موکب مردمی و مساجد و هیئت ها پای کار آمدند و موکب های ورزشی، فرهنگی و مشاوره در محل اقامه نماز مستقر شدند تا جشن روز عید فطر در این راستا برگزار شود. ۳۰ هزار نوجوان در اردوی پیش از برگزاری نماز عید فطر در مساجد شرکت کردند.

توکلی زاده همچنین تصریح کرد: مجموع اقدامات شهروندی از جمله تولید موشن و پوستر با محتوای دینی و فرهنگی و همچنین تولید عروسک ها و شکل گیری باغ عروسک ها در سطح شهر در این ایام صورت گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده تنها توسط شهرداری نبود و دستگاه های مختلفی همکاری کردند، یادآور شد: نهادهای مردمی نیز در این ایام در کنار ما بودند.

توکلی زاده در پاسخ به واکنش اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به فضایی نیاز داریم که بتوانیم برنامه های این معاونت را با جزئیات ارائه دهیم، گفت: میزان تحقق احکام برنامه چهارم توسعه سنجش شده و در برنامه دو ساله، معاونت فرهنگی و اجتماعی در تحقق احکام برنامه ۹۰ درصد موفق بوده است.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در حوزه فرهنگ چه چیزی در شهر تحویل گرفتیم، تصریح کرد: مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی تعطیل بود و ما شهر را در این شرایط تحویل گرفتیم. تلاش شد دو سال تعطیلی در کرونا را جبران کنیم. ما شهری را تحویل گرفتیم که زیست شبانه در حال ترویج بود. شهری را تحویل گرفتیم که سگ گردانی در آن ترویج یافته بود و آیین های دینی دچار خلل شده بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه افتخار آنها این بود که یک کنسرت در فضای مجازی برگزار کردند، گفت: سخن اصلی رهبر معظم انقلاب تحول ساختار فرهنگ بود و ما سعی کردیم تمام افراد با تجربه شهر در برگزاری هیئات مذهبی را گردهم آوریم تا ببینیم درخواست ها در این زمینه چگونه محقق می شود.

وی با تأکید بر اینکه ۱۲ قرارگاه را تشکیل دادیم و در این زمینه قائل به ساختار و افزایش بودجه و نیروی انسانی نیستیم، تصریح کرد: ما به امکانات نگاه نکردیم بلکه به بضاعت جبهه انقلاب توجه کردیم. ما ۱۲ قرارگاه تشکیل دادیم و درخواست داریم که ۱۲ جلسه به ما فرصت داده شود تا گزارش اقدامات را ارائه دهیم. نیاز نیست ابتدا بیلبورد نصب کنیم و باید گزارش آن را در شورا ارائه دهیم.

توکلی زاده با بیان اینکه سیاست ها و راهبردها را با ایده پردازی پیوند زدیم، گفت: برنامه های ما بر مبنای شادی، هویت انقلابی و سبک زندگی بود و تلاش کردیم با مناسبت ها این راهبردها را اجرایی کنیم.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران و پس از گزارش توکلی‌زاده، اعضای شورای شهر تهران اظهاراتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228243 برچسب‌ها شهرداری تهران برنامه فرهنگی

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد