Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:16:05 GMT

«نامرئی‌ها» در والی به نمایش در می‌آید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۸۴۳

«نامرئی‌ها» در والی به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه عکس‌های امیر حسین شایگان با عنوان «نامرئی‌ها» جمعه ۴ مردادماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری والی افتتاح می‌شود و تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «ستارگان طبیعت، فلسفه زیسته عکاس است. امیرحسین شایگان، بیشتر از ماکروگراف بودن، شیفته طبیعتی‌ست که شاعرانگی را دوست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت روح خاطرات که در وی با زندگی در طبیعت نه به معنای بودن در آن، بلکه با آمیختگی در آن، برای یافتن چیزی که قابل رؤیت نیست، شکل گرفته است. این گذر معنوی از وی یک صنعت‌گر شیفته طبیعت ساخته است.

وام‌دار پدر است؛ شاید برای کودکی بازیگوش، آمیختگی با طبیعت کشف ناشناخته‌های اندکی داشته باشد: دویدن، طی طریق کردن گسترده و زیر پاگذاشتن وسعت خاک در مقیاسی وسیع را بخواهد. اما پدر او را به سمت ناشناخته‌ها در مقیاس کوچک خودش رهسپار می‌کند.

اولین درس آمیختگی با طبیعت، یافتن روح طبیعت و به دیگر کلام روح زندگی که با گذر زمان و حتی مرگ از میان نمی‌رود. امیرحسین شایگان، اولین پله را طی می‌کند و دوربین ابزاری می‌شود برای ثبت آن.

یافتن روح طبیعت وی را به این باور می‌رساند که در جزئی‌ترین ارکان طبیعت، کل هستی موجود است و هر جز تکرار کلیتی‌ست که با چشم قابل رؤیت نیست؛ جز با کل تعریف می‌شود و کل خود تکرار جز است که درون خود تمامی کل را دارد. حلقه‌ی فالکنر پیچیده‌تر می‌شود، و ما از انتها به ابتدا می‌رویم و دوباره باز می‌گردیم. در ساده‌ترین شکل آن به گفته عکاس: «هر آن‌چه در طبیعت قابل دیدن است، الگویی در ریزترین شکل ممکن دارد که ما از آن بی‌خبریم.

آن‌چه این مجموعه را شایان توجه می‌کند، انتخاب سوژه‌هایی است که به طور طبیعی مرده و بی‌روح هستند. وی یادآوری می‌کند که دلیل این کار احترام وی به طبیعت بوده است. اما رد پای آن‌چه او را به این کار رهنمود کرده است، به‌طور کامل مشهود است؛ یافتن روح زندگی که حتا بعد از مرگ هم جریان دارد.»

کد خبر 4673388

منبع: مهر

کلیدواژه: نمايشگاه عكس عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان

به گزارش پارس نیوز ، ترانه علیدوستی بازیگر سرشناس سینما به بیماری مبتلا شده است. ترانه علیدوستی هم اکنون در بیمارستا بستری شده است. روز پیش بازیگر شناخته شده سینما، با نشانه های سرگیجه و به دلیل مشکلات کبدی در بیمارستان کسری تهران بستری شد.

بر اساس شنیده ها در حال حاضر، تیم پزشکی با انجام ازمایش های مختلف در صدد یافتن علت مشکلات جسمانی به وجود آمده برای ترانه علیدوستی است.

مادر این بازیگر ضمن اعلام خبر بیماری و بستری شدن او از ناشناخته بودن نوع بیماری اش خبر داد

بر اساس شنیده ها در حال حاضر، تیم پزشکی با انجام ازمایش های مختلف در صدد یافتن علت مشکلات جسمانی به وجود آمده برای اوست.

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی دیده شدن سینمای قهرمان محور را گرفت
  • جشن تولد برای میلاد کی‌مرام/ از سینمای قهرمان محور حمایت کنید
  • برگزاری دومین اکران مردمی «آسمان غرب»/ میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی سینمای قهرمان محور را گرفت
  • بارسلونا گل نامرئی زد؛ رئال مادرید، قهرمان روی کاغذ!
  • گل دیدنی آلاوز به اتلتیکو مادرید؛ والی مهار نشدنی ریوخا / فیلم
  • رصد حیات وحش بدون دیده شدن با سپر نامرئی‌کننده 
  • عکس‌های خیابانی؛ حقیقی‌ترین تصاویری که از زندگی ثبت می‌شوند
  • درخشش هنرمندان حوزه هنری استان در جشنواره ملی
  • فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» از شبکه نمایش