Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@13:19:59 GMT

نخستین بازیگر زن ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۱۲۰

به گزارش پارس نیوز، 

زبیده (شبنم) جهانگیری نخستین زن بازیگر تلویزیونی در ایران و نویسنده و روزنامه نگار قدیمی در سن هفتاد و هشت سالگی در تهران درگذشت.

او دخترخوانده قمرالملوک وزیری به شمار می رفت و کتابش به نام «قمری که خورشید شد»، جامع‌ترین شناختنامه زندگی شخصی این خواننده بزرگ است. او که دانش آموخته هنرستان ملی موسیقی بود، بیش از بازیگری در تئاتر و سینما در زمینه روزنامه‌نگاری فعالیت داشت و کار مطبوعاتی را در کنار بازیگری و در مجلاتی چون موزیک ایران آغاز کرد و سپس در شمار نویسندگان نشریه «خواندنیها» شد که همکاری‌اش با این نشریه تا تعطیلی آن که چند ماه پس از انقلاب ایران رخ داد، ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زبیده جهانگیری کتابی هم درباره نشریه خواندنیها و سردبیرش علی‌اصغر امیرانی به نام «امیرانی در آیینه خواندنیها» منتشر شده است. او شاعر نیز بود و اشعارش را به نام شبنم می‌نوشت.

 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران موسیقی تئاتر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست

آفتاب‌‌نیوز :

«فوتبال انگلیس نابود شد و بهترین لیگ دنیا تنها یک شعار است»، این اظهارات دیوید، هوادار فوتبال انگلیس در مصاحبه با نشریه گاردین بعد از هفته کابوس وار فوتبال این کشور در اروپاست.

لیگ برتر انگلیس با ارزش ۱۱.۹ میلیارد یورو گران‌ترین لیگ دنیا به شمار می‌آید. ارزش لیگ این کشور تقریبا ۱۰۰ برابر ارزش لیگ برتر فوتبال ایران (۱۲۱ میلیون یورو) است.

ارزش لیگ انگلیس بیش از ۲ برابر ارزش لالیگا (۵ میلیارد یورو) به عنوان دومین لیگ فوتبال دنیاست.

هفته کابوس وار فوتبال انگلیس درحالی رقم خورد که آرسنال و سیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ و رئال شکست خوردند و از راه یابی به نیمه نهایی بازماندند.

در لیگ اروپا هم لیورپول و وستهام به عنوان نمایندگان انگلیس مقابل آتالانتا و بایرلورکوزن باختند و از راه یابی به نیمه نهایی این تورنمنت بازماندند.

نشریه گاردین می‌نویسد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون یعنی ۹ سال است که انگلیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا بدون نماینده نبوده، ولی امسال «فاجعه فوتبال انگلیس» رقم خورد.

نشریه میرر گزارش می‌دهد که «۶۰ درصد فوتبالیست‌ها و مربیان گران قیمت دنیا در لیگ برتر انگلیس حضور دارند» و بقیه ۴۰ درصد در ۴ لیگ دیگر اروپا هستند، ولی سهم انگلیس در نیمه نهایی تورنمنت‌های اروپایی «صفر» است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تصاویری از صحبت های درگوشی خاتمی و سیدحسن خمینی در یک مراسم /اسحاق جهانگیری هم بود
  • گران ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست
  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • فارین پالیسی: واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است نه تهران 
  • عروسی بازیگر مشهور ایرانی و همسر فرانسوی اش
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس
  • نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید (عکس)
  • تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در ۵۲ سالگی/ عکس
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست