Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه با برخی از مقامات ارشد ژاپنی دیدار و درباره طرح واشنگتن به منظور ایجاد ائتلافی چند ملیتی برای محافظت از کشتیرانی در خاورمیانه گفتگو کرد.

بولتون برای دیدار جداگانه با شوتارو یاچی، از معاونان نزدیک آبه شینزو، نخست وزیر ودبیر شورای امنیت ملی ژاپن و نیز تارو کانو، وزیر امور خارجه این کشور در توکیو به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این گزارش بولتون پس از دیدار با یاچی در دفتر نخست وزیری ژاپن به خبرنگاران گفت: ما مذاکرات بسیار سازنده‌ای در خصوص طیف وسیعی از مسائل داشتیم.

لیکن وی به این موضوع اشاره‌ای نکرد که آیا درباره طرح واشنگتن به منظور ایجاد ائتلافی چند ملیتی برای محافظت از کشتیرانی در خاورمیانه نیز گفتگو کرده است یا خیر.

آبه اعلام کرده است توکیو نقشی را که می‌تواند در تنگه هرمز ایفا کند بررسی خواهد کرد.

وی با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی درباره نتایج انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در ژاپن گفت: لازم است به طرح آمریکا و نوع اقداماتی که اتخاذ آن‌ها ضروری خواهد بود بررسی دقیق تری داشته باشیم. آبه تصریح کرد توکیو در تنش زدایی میان آمریکا و ایران نقش لازم را ایفا می‌کند.

بولتون که در چارچوب سفر رسمی سه روزه تا روز سه شنبه در ژاپن به سر می‌برد، همچنین با تاکه شی ایوایا وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد. وی پس از ترک توکیو عازم کره جنوبی خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا که قرار است پس از ژاپن به کره جنوبی سفر کند، به خبرنگاران گفت دیدارش با مقام ژاپنی «مفید» بود و دو طرف «گفتگویی بسیار سازنده» در مورد مسائل مختلف داشتند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک پیام توئیتری اعلام کرد بولتون در سفر به شرق آسیا «برای گفتگو با متحدان و دوستان نزدیک آمریکا» دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران

وزیر دفاع آمریکا و معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع قطر در خصوص حملات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

آستین تأکید کرد که اگرچه ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده به مشارکت دفاعی دوجانبه قوی با قطر تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • کربی: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفتگو است
  • کربی: آمریکا و اسرائیل مشغول گفتگو در مورد رفح هستند
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران