Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:45:05 GMT

سند بهره‌وری آب در استان سمنان تدوین شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۳۱۷

سند بهره‌وری آب در استان سمنان تدوین شد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تدوین سند بهره‌وری آب در استان سمنان در دستور کار قرار دارد گفت: توسعه فضای گلخانه‌ای و سامانه‌های آبیاری از اولویت‌های امسال جهاد کشاورزی استان سمنان است. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدحسن میرعماد پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سال جاری اظهار داشت: توسعه فضای گلخانه‌ای، سامانه‌های آبیاری و افزایش تولیدات و محصولات از جمله مهمترین اولویت‌ها در سال 98 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند بهره‌وری آب برای استان‌ها ابلاغ می‌شوداستفاده از روش‌های آبیاری نوین در کشاورزی افزایش بهره‌وری آب را به دنبال داردافزایش بهره‌وری آب مهم‌ترین ضرورت استان فارس است

وی بیان داشت: با توجه به در دستور کار قرار گرفتن تهیه و تدوین سند بهره‌وری آب در استان سمنان باید این مهم به صورت جدی دنبال شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تلاش‌های انجام شده کارکنان بخش کشاورزی این استان در افزایش کیفیت و‌ کمیت غلات در سال گذشته عنوان کرد: پرورش شیلات از جمله مواردی است که در این استان دارای ظرفیت خوبی است و بنابراین لازم است فعالیت‌ها در این زمینه توسعه یابد.

میرعماد به دیگر سیاست‌های جهاد کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و بیان داشت: در نظر داریم با توجه به رتبه نخست استان در تولید پسته سطح تولید این محصول را به 2 برابر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشت 126 گونه گیاه دارویی در استان سمنان در حال انجام است اظهار داشت: تولید گیاهان دارویی به دلیل ارزش افزوده بالا و مصرف کم آب در اولویت جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

به گزارش تسنیم، 43 هزار نفر از خانوارهای بهره بردار در بخش کشاورزی استان سمنان هستند و 17 درصد سهم اشتغال نیز متعلق به بخش کشاورزی است.

صادرات محصولات بخش کشاورزی از استان سمنان در سال 96 بالغ بر 30 میلیون دلار بوده است و در همان سال 825 هزار تن تولیدات زراعی استان سمنان انجام شده است.

در سال 1397 بالغ بر 74 هزار نفر ساعت آموزش ویژه زنان روستایی استان سمنان ارایه شده است.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

خیام‌نکویی  معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در نشست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شد که این مقدار در سال گذشته به ۱۳۳ میلیون تن رسید.

وی بیان کرد: با وجود افزایش جمعیت کشور از ۳۶ میلیون در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ میلیون، ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است و بقیه مواد غذایی مورد نیاز با خروج ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار ارز و خرید از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی باید به جایگاهی برسیم که همه مواد غذایی مورد نیاز داخل را تولید کنیم و علاوه بر آن، گوشه چشمی هم به صادرات داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند