Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:14:35 GMT

افزایش60 درصدی سطح مناطق حفاظت شده کردستان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۳۶۲

افزایش60 درصدی سطح مناطق حفاظت شده کردستان

مدیرکل محیط زیست استان کردستان، گفت: با تصویب سه منطقه استان در شورای عالی حفاظت محیط زیست، سطح مناطق حفاظت شده کردستان 60 درصد افزایش یافت.

فریبا رضایی در گفت و گو با ایسنا ، از افزایش 91 هزار هکتاری سطح مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان خبر داد و  اظهار کرد: از موارد پیشنهادی استانها، 12 مورد در شورای عالی حفاظت محیط زیست تصویب و از این تعداد سه مورد مربوط به استان بود که تصویب هرسه مورد، موجب افزایش 60 درصدی سطح مناطق حفاظت در استان شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی پنجاه سال گذشته فقط پنج مورد منطقه حفاظت شده و ذخیره گاه طبیعی مصوب داشته ایم، اما امسال همزمان سه مورد را در راستای حفظ سه سطح تنوع زیستی شامل تنوع زیستگاه، گونه و ژن، اضافه کرده ایم.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان، این سه مورد را شامل ارتقاء منطقه چلچمه و سارال به مناطق حفاظت شده و غار کُنه شه‌م شه‌م و منطقه کانی برد به اثر طبیعی ملی، ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال های گذشته به استان کردستان در این زمینه توجه چندانی نشده بود و جزو استان های محرو به شمار می آمد، اما ارتقا سطح مناطق حفاظت شده استان بنا به پتاسیل های زیادی که دارد در اولویت برنامه های محیط زیست قرار گرفت و با همکاری و تلاش فراوان توانستیم این مهم را افزایش دهیم.

پیش از این، کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه، منطقه حفاظت شده بیجار، منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان سروآباد، یک پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی دریاچه زریبار مریوان و 2 منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو و دشت بیلو در نزدیکی تالاب زریبار است.

منطقه چلچمه و سارال در شهرستان دیواندره با مساحتی حدود ۹۰  هزار هکتار، منطقه کانی برد در شهرستان بانه با مساحت ۶۸ هکتار و غار کُنه شه‌م شه‌م نیز در شهرستان مریوان با مساحت ۹ هکتار در جلسه شواری عالی حفاظت محیط زیست به اثر طبیعی ملی ارتقا پیدا کردند .


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كردستان شهرستان مریوان شورایعالی حفاظت محیط زیست منطقه کانی دریاچه زریبار مریوان کوسالان سروآباد شهرستان دیواندره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران با اشاره به افتتاح خانه محیط زیست محلات طرشت و شریف، اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای مهم برای مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست، هم‌اندیشی و مشارکت برای ارائه نظرات و پیشنهادات جهت رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق جلب مشارکت مردم و فعالان محیط زیست در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی مربوطه است.

طاهری تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست می‌تواند محلی برای گسترش دانش زیست‌محیطی و مجموعه‌ای برای حضور افراد دغدغه‌مند و دوستدار محیط زیست باشد.

وی افزود: در این مراسم ضمن ارائه آموزش حفاظت از محیط زیست، از شهروندان دعوت شد تا با ثبت نام در اپلیکیشن شهرزاد، در طرح نوماند مشارکت کنند.

کد خبر 6086641

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد