Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:15:07 GMT

بغداد و لندن بر امنیت در خلیج فارس تاکید کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۳۷۲

بغداد و لندن بر امنیت در خلیج فارس تاکید کردند

دفتر نخست وزیری عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق و «بینی موردانت» وزیر دفاع انگلیس بر امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس و عموم منطقه و اهمیت آزادی کشتیرانی برای همه کشورها و احترام به قوانین بین المللی و تلاش برای تحقق این مطالب تاکید کردند.

به نوشته بیانیه، در این تماس تلفنی عبدالمهدی و وزیر دفاع انگلیس درباره روابط دو جانبه و راهکار حمایت از توسعه این روابط در چارچوب انتظارات دو ملت عراق و انگلیس گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر عراق و مقام انگلیسی همچنین پیرامون امنیت منطقه و راهکارهای آرامش و تلاش برای جلوگیری از تنش آفرینی بحث و تبادل نظر کردند.

این تماس وزیر دفاع انگلیس با نخست وزیر عراق به دنبال توقیف یک نفتکش انگلیسی که با نقض قوانین بین المللی و عدم توجه به هشدارهای نیروهای دریاداری جمهوری اسلامی ایران به داخل آب‌های منطقه‌ای ایران در خلیج فارس نفوذ کرده بود، صورت گرفته است.

انگلیس با توجه به این تخلف خود در حال حاضر در ارتباط با این موضوع تنها و بی کس مانده است و کشورهای مختلف موضعی در این ارتباط نگرفته اند.

مایک پمپئو وزیر امریکا امروز اعلام کرد که این مساله به خود انگلیس مربوط می شود و واشنگتن در این ارتباط دخالتی نخواهد داشت و این لندن است که باید از کشتی های خود مراقبت کند.

برخی تحلیلگران معتقدند که بعضی از مقام های تندرو در امریکا به دنبال ناامیدی از افزایش تنش بین ایران و امریکا اکنون به دنبال کشاندن پای انگلیس به درگیری در منطقه هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد -پایتخت عراق- شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد بغداد شد.

رئیس جمهور ترکیه بعد از ۱۲ سال به عراق سفر کرده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام کرد که در جریان این سفر دو طرف بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا خواهند کرد.

به گفته منابع عراقی، اردوغان در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان عراق و تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش داده‌اند که در این سفر، مسئله آب، طرح «راه توسعه» و چند مسئله راهبردی دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی در باره این سفر گفت: «هدف ما توسعه روابط با عراق است به‌گونه‌ای که ثبات منطقه‌ای، رونق و توسعه ممکن شود و ما روابط خود را نهادینه کنیم.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد