Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:حدود ۳۵ درصد باغات این استان به کرم خراط آلوده شدند و این آفت به علت فقر تغذیه، عدم آبیاری به موقع و رسیدگی به درختان گردو بروز می‌کند. تاریخ انتشار: 16:12 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۳۰۱

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن اعلام این مطلب افزود: حدود ۲۳۰۰ هکتار باغ گردو در این استان وجود دارد که ۳۰ تا ۳۵ درصد آن آلوده به کرم خراط شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  کریم ذوالفقاری اظهار داشت: تلاش ما این است با سرشاخه کاری درختان گردو و توصیه‌های تغذیه‌ای و آبیاری به باغداران مانع پیشرفت این آفت در باغات استان تهران شویم.   وی با بیان اینکه در سال گذشته دو دوره آموزشی سرشاخه کاری در شهرستان دماوند برای باغداران گردو برگزار شد، تصریح کرد: سرشاخه کاری، علاوه بر اصلاح و هرس درختان گردو بر کنترل آفت کرم خراط تاثیر می‌گذارد.   ذوالفقاری در عین حال گفت: در تمام ۲۳۰۰ هکتار باغات گردو استان تهران، شبکه مراقبت و پیش آگاهی داریم که به کشاورزان توصیه‌های لازم برای مقابله با آفت کرم خراط را ارایه می‌دهند.   وی میزان تولید گردو در استان تهران را ۱۳۰۰ تن عنوان و خاطر نشان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶ به علت سرمازدگی، در استان تهران تولید گردو کاهش داشت، اما امسال وضع تولید این محصول بهتر از سال زراعی قبل است.   رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در همین حال اذعان داشت: بیش از ۹۰ درصد باغات گردو در استان تهران در پنج شهر دماوند، شمیران، فیروز کوه، ملارد و رباط کریم هستند.   وی افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ مورد باغات یک تا دو هکتاری در استان تهران داریم و بیشتر باغات گردو به صورت مخلوط با سایر درختان میوه هستند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرم خراط باغ گردو آلوده باغات تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبح امروز، تیتر «گزارش یک شهروند از قتل عام درختان توسط شهرداری» در فضای مجازی خبرساز شد. در این فیلم، نشان داده می‌شود که تعداد زیادی درخت، در ضلع غربی باغ موزه قصر، درست در مجاورت دیوار نیروی انتظامی، این درخت‌ها قطع شده اند.

 رکنا خبر داد این درختان دچار آفت و خشک شده بودند. برای این درختان در کمیسیون ماده ۷، مجوز قطع صادر شده است. 

مشخص شده است که این قطع درختان، به جهت رفع خطر، به منظور آسیب نرسیدن به شهروندان انجام شده است.

منبع: رکنا

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان