Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:50:49 GMT

ماجرای قلع و قمع درختان لشگر ۶۴ ارومیه چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۵۷۹

ماجرای قلع و قمع درختان لشگر ۶۴ ارومیه چه بود؟

‌رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: نگهداری و حفاظت از فضای سبز و درختان زمینهای لشکر64 بر عهده ارتش است.

‌علی شایگان در پاسخ به انتشار خبرهایی مبنی بر قلع و قمع درختان در اراضی مشهور به زمین های ارتش(لشکر64) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ اظهار کرد: علیرغم این موضوع، شهرداری ارومیه بر حسب احساس مسئولیتی که در قبال درختان موجود در محدوده شهری دارد، به موضوع درختان زمین‌های ارتش ورود کرده و با صرف هزینه کلان از سوی شهرداری اقدام به آبیاری این درختان برای جلوگیری از خشک شدن آنها می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: این سازمان علاوه بر اقدام به آبیاری با تانکرهای شهرداری، در اقدامی پیشگیرانه جهت جلوگیری از آتش سوزی در زمین های ارتش و نابودی درختان، اکیپ‌هایی را جهت علف زنی و جمع آوری علف‌های خشک روانه آن محدوده کرده است.

شایگان ادامه داد: با توجه به فصل خشکه زنی، هم اکنون اکیپ های فضای سبز شهرداری برای اینکه از خشک شدن کامل درختان در سالهای آینده جلوگیری کنند، اقدام به قطع و هرس شاخه های خشک می کنند و این اقدام روشی کاملاً علمی است.

وی گفت: عملیات خشکه زنی با نظارت سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، نماینده ارتش و نماینده دادسرای نظامی انجام می شود.

شایگان تصریح کرد: تمامی درختان محدوده شهری و اطراف شهر ارومیه پلاک کوبی شده اند و شناسنامه دار هستند و امکان قطع آنها وجود ندارد و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه به هیچ وجه در این باره بدون طی مراحل اداری، دلایل توجیهی و نظر کمیسیون ماده 7 به هیچ شخص و یا ارگان و نهادی اجازه قلع و قمع و قطع درختان را نخواهد داد.

وی در این باره ادامه داد: 11 هزارهکتار از درختان اراضی حومه ارومیه و 175 هکتار از درختان محدوده شهری تاکنون پلاک کوبی و شناسنامه دار شده اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین آب‌های رودخانه‌های اطراف دریاچه ارومیه در صورت مدیریت درست و رعایت حق‌آبه دریاچه و همچنین جلوگیری از برداشت‌های غیر قانونی در مسیر حرکت به سوی رودخانه می‌توانند جان دوباره‌ای به دریاچه ارومیه بدهند و در فصل گرما هم با وجود تبخیر چشمگیر آب نگذارند این دریاچه مثل سال‌های قبل گرفتار خشکی‌های گسترده‌تر شود

کد خبر 844506 برچسب‌ها برف خبر مهم دریاچه ارومیه استان آذربایجان غربی باران

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز ارتش فردا در لرستان
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۷ فروردین‌
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد
  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت
  • حذف انشعابات آب شهری از آب فضای سبز اصلی‌ترین اقدام شهرداری یزد
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای