Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تاکید وزیر نفت مبنی بر شتاب در روند گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت: هفت شهر این استان در نوبت گازرسانی قرار گرفته‌اند. تاریخ انتشار: 16:26 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۲۹۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، در تشریح وضع ساخت و توسعه شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در شرایط فعلی، ساخت و توسعه شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان در دو بخش احداث خطوط لوله گاز فشار قوی و گازرسانی به شهرها، صنایع و نیروگاه‌های برق در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه عملیات ساخت خط لوله ۲۶۲ کیلومتری ایرانشهر به زاهدان سال ۹۵ به پایان رسید، تصریح کرد: برای طراحی و ساخت این خط لوله بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و همزمان با پایان ساخت خط لوله، توسعه شبکه گاز در شهر‌های مختلف این استان پهناور آغاز شده است.

بهره‌مندی بیش از ۲۲ هزار خانوار زاهدانی از نعمت گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۲ هزار خانوار در قالب نصب حدود ۱۳ هزار و ۲۹۱ علمک در زاهدان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، گفت: برای گازرسانی به این مشترکان، حدود ۴ هزار متر شبکه تغذیه و حدود ۱۲۰ هزار متر شبکه توزیع گاز شهری احداث شده است.

به گفته تربتی، تاکنون وسعت شبکه تغذیه و توزیع گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان به ۶۰۰ کیلومتر رسیده است و همزمان با توسعه شبکه گاز شهری، اتصال نیروگاه‌های برق با هدف کاهش مصرف سوخت مایع و کاهش آلایندگی نیز در برنامه شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

۸۰ درصد سرمایه انسانی پروژه‌ها بومی منطقه هستند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در پروژه‌های خط انتقال گاز، حدود یک‌هزار نفر و در شبکه داخلی نیز ۵۰۰ نفر در قالب پیمان‌های نصب علمک مشغول به کارند که ۸۰ درصد این نیرو‌ها را بومیان منطقه تشکیل می‌دهند.

معاون وزیر نفت درباره آخرین وضع گازرسانی به نیروگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، توضیح داد: تاکنون از مجموع ۶ نیروگاه برق این استان سه نیروگاه به شبکه گاز متصل شده‌اند.

تربتی با اشاره به اتصال نیروگاه ۲۲۵ مگاواتی زاهدان به شبکه گاز تاکید کرد: هشت واحد این نیروگاه به شبکه گاز متصل شده و در اوج مصرف روزانه، یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در این واحد‌ها مصرف می‌شود که به همین نسبت، مصرف فرآورده‌های نفتی کاهش یافته است.

مصرف ۳ میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه‌های بمپور و ایرانشهر

به گفته معاون وزیر نفت، نیروگاه بخار ایرانشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور نیز به شبکه گاز متصل شده و در مجموع بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در این دو نیروگاه مصرف می‌شود. افزون بر نیروگاه‌ها، گازرسانی به شهرک صنعتی و سایت نمایشگاه بین‌المللی زاهدان نیز آغاز شده است و در نیمه دوم امسال، عملیات اجرایی گازرسانی در چهار محور صنعتی شهر زاهدان آغاز خواهد شد.

تربتی در تشریح وضع گازرسانی به شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌زمان با توسعه شبکه گاز شهری در زاهدان، گازرسانی به هفت شهر دیگر این استان شامل زابل، بمپور و محمدان، دلگان، خاش، بزمان و چابهار نیز آغاز شده و طرح توسعه شبکه ایرانشهر نیز در دست اجراست.

وی با اشاره به گازرسانی به زابل از طریق سی‌ان‌جی تصریح کرد: همزمان با ساخت و توسعه شبکه گاز شهری، ساخت خط انتقال گاز زاهدان - دو راهی زابل با پیشرفتی بالغ بر ۳۰ درصد در دست اجراست و خط لوله انتقال گاز از دوراهی تا زابل نیز مراحل عقد قرارداد را سپری می‌کند.

شهر بمپور تا پایان تابستان گازدار می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی کامل به بمپور تا پایان تابستان خبر داد و افزود: با گازدار شدن شهر بمپور، امکان گازدار شدن ۱۴ روستای این شهر نیز فراهم می‌شود.

وی با اعلام اینکه خط لوله انتقال گاز خاش و میرجاوه پیمان‌سپاری شده و در مرحله تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی قرار دارد، تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت و توسعه شبکه گاز شهر خاش و سیمان خاش نیز تا پایان مردادماه آغاز خواهد شد. پکیج طراحی گازرسانی به دلگان نیز آماده و در مرحله انجام فرآیند مناقصه‌هاست و پیمانکار اجرایی طرح شهریورماه انتخاب خواهد شد، افزون بر این، عملیات اجرایی گازرسانی به شهر «بزمان» نیز در حال انجام است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای گازرسانی به ایرانشهر، ساخت و تکمیل شبکه درون‌شهری آغاز شده است، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده، همه مشترکان شهر زاهدان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند و به همین نسبت، گازرسانی به سایر شهر‌های در دست اجرا به پایان برسد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گاز سیستان گاز رسانی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور

     به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان طرح بلوک دوم نیروگاه سیکل‌ترکیبی گهران سیرجان دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی  دارد و فناوری و تجهیزات اصلی این  طرح بومی و ساخت داخل است.

پیش از این نیز  واحد گازی نیروگاه‌های شهید باکری سمنان، فولاد مبارکه اصفهان و المینیوم المهدی هرمزگان در بخش صنایع وارد مدار شده بود و طرح گهران سیرجان نخستین واحد نیروگاهی سنکرون شده بخش صنایع  امسال است.
این طرح در پایان دوره ساخت  حدود ۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم  خواهد داشت و  طرح زیرساخت تامین برق صنایع منطقه گل‌گهر  است.

طرح بلوک دوم نيروگاه سيكل‌تركيبي گل‌گهر سیرجان، ۵۰ کیلومتري جاده سیرجان – شیراز واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • سوال روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • سوال مسابقه روز هفدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • سوال شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • مسابقه روز شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور
  • اعمال ۴۱۰ میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان برق مناطق فاقد شبکه گازرسانی سیستان وبلوچستان