Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردکانیان با بیان اینکه در چهار ماه گذشته هیچ گونه اعتباری برای طرح های توسعه منابع آب و احداث شبکه های آب اختصاص نیافته است، گفت: ما به عوامل اجرایی کارگاه ها بدهکار هستیم ولی این کارگاه ها با تمام توان کارشان را جلو می برند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «رضا اردکانیان» در ادامه جلسه نوبت بعدازظهر دوشنبه 31 تیر و در پاسخ به سوال شادمهر کاظم زاده، نماینده دهلران، دره شهر و آبدانان در مورد علت عدم اراده جدی برای اجرای پروژه های ملی شامل سامانه گرمسیری و مهار آب های مرزی گفت: سوال آقای کاظم زاده ناظر به مهمترین پروژه های بخش آبی کشور در سال های اخیر است که از جمله نقاط روشن در کارنامه جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان طرح های توسعه ای منابع آب و خاک در مناطق مرزی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نیرو اظهار داشت: این طرح ها در 12 استان مرزی کشور به عنوان ویترین های جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا شدن است، تثبیت جمعیت در مناطق مرزی مستلزم توجه به معیشت هموطنان مرزنشین و توجه به معیشت مرزنشینان مستلزم ایجاد زیربناها و تقویت آنها در بخش های مختلف از جمله بحث آب است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس درخواست رییس جمهور از مقام معظم رهبری و با عنایت ایشان به منظور طرح های توسعه منابع آب و خاک در مرزها هشت میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در قالب تسهیلات ملی به این طرح ها است، اختصاص یافت.

 

اردکانیان ادامه داد: معادل ریالی این عدد 204 هزار میلیارد ریال سهم وزارت نیرو و مابقی سهم وزارت کشاورزی است و اعطای تسهیلات از آذر ماه 93 آغاز شده است که موجب پیشرفت در اجرای این طرح ها شد.

 

وی گفت: برابر اعتبارات اختصاص یافته وزارت نیرو با هدف طرح های توسعه به برنامه ریزی و نظارت بر طرح ها اقدام کرد. قرار بود این طرح ها از سال 93 تا 97 به اتمام برسند که در حال حاضر هنوز بخشی از این کار مانده است.

 

وی بیان کرد: آنچه که تا به حال انجام شده است، اتمام 47 سد در همه استان هاست ولی با توجه به نوسانات شدید ارزی و افزایش قیمت مصالح و تجهیزات حدود 83 درصد تعهدات انجام شده است، 175 هزار از 212 هزار هکتار زمین های کشاورزی عملیاتی شده اند، آب شرب 46 شهر به بیش از هزار روستا در مناطق مرزی کشور نیز تامین شده است.

 

اردکانیان گفت: استفاده از این ظرفیت ها باعث شد که ما بحث استفاده از انرژی برق آبی را نیز داشته باشیم.

 

وزیر نیرو تصریح کرد: علیرغم فعال بودن کارگاه های اجرایی در چهار ماه اخیر هیچ گونه اعتباری برای این طرح ها اختصاص نیافت است و 12 هزار میلیارد ریال به عوامل اجرایی این طرح ها بدهکار هستیم البته آنها با همه توان سعی دارند که کار را به اتمام برسانند و موجب توقف کارگاه ها نشوند ولی این موضوع قریب الوقوع است.

 

وزیر نیرو تاکید کرد: آنچه مورد نظر ماست، رفع نواقص کار و تکمیل و بهره برداری از 12 سد باقی مانده و تکمیل نیروگاه های برق آبی، بهره برداری از شبکه های آبیاری زه کشی و ایجاد زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری در طرح هایی است که قبلا برای تامین منابع آب تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه سامانه های گرمسیری با سرعت خوبی کار را پیش می برند، گفت: ما در بحث سامانه های گرمسیری و به خصوص تلمبه ذخیره سد سیمره تمام تلاش مان این است که کار را به نحوی جلو ببریم که با سرعت انجام شود اما به هر حال مشکلاتی وجود دارد که باید آنها رفع شود./

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي اردبیل کتابخانه های عمومی شیراز نماز جمعه روزنامه بوشهر استان البرز بهزیستی رضا اردکانیان آب مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!