Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@08:10:53 GMT

ضرورت حمایت مالی اتاق از تشکل‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۸۴۹

سید رضا نورانی عضو اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در گفتگو با «اتاق نیوز» گفت: بخش خصوصی ظرفیت و پتانسیل زیادی برای رشد دارد که دولت و نهادهای دولتی می‌توانند از آن به طور هوشمندانه برای رشد و توسعه اقتصادی بهره بگیرند. در حال حاضر از همه بخش ها صنعت، کشاورزی و تجارت در اتاق حضور دارند، یکی از ضرورت‌های اتاق بازرگانی تعامل و ارتباط قوی‎تر با تشکل‌ها است که نقش مهمی در پیشبرد امور صنعتی، تولیدی ایفاء کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ضرورت حمایت مالی اتاق بازرگانی از تشکل‌ها و رویکرد جدی‌تر هیات رئیسه به این عرصه، افزود: اتاق بازرگانی در صورتی که از تشکل‌ها حمایت کرده و پشتیبان آنها باشد، مسیر حل بسیاری از مسائل اقتصادی راحت تر پیدا خواهد شد. اتاق بازوی قدرتمند دولت است. زمانی می توان از این بازوی قوی برای سودآوری در اقتصاد و رسیدن به اهداف اقتصادی استفاده کرد که اول از هر چیز جایگاه آن را به رسمیت بشناسیم.
عضو اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با با ذکر اینکه تشکل‌ها و بخش خصوصی راه دور زدن از تحریم‌ها را پیدا کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی دولت بیشتر از هر زمانی به تعامل و تعاون با بخش خصوصی و نمایندگان آن نیاز دارد. اما این مسئله نیز زمانی اتفاق می‌افتد که پارلمان بخش خصوصی ارتباط نزدیک‌تر و موثرتری با تشکل‌ها برقرار کند.
یکی از موانع مهم تولید و صادرات ما ممنوعیت های صادراتی است. وضع این ممنوعیت‌ها و همچنین عوارضی که قرار است بر صادرات وضع شود، به تولید صدمه بسیاری خواهد زد. در سالی که شعار آن رونق تولید است، این کار برعکس رونق عمل خواهد کرد.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات