Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در نشست با خبرنگاران در اردبیل گفت: جشنواره توانمندی‌های عشایر شهرستان اردبیل سوم مردادماه در مجتمع شورابیل اردبیل برگزار می‌شود و در این جشنواره توانمندی‌ها و تولیدات عشایر منطقه به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در جشنواره عشایر از عشایران ریش‌سفید نیز دعوت شده است تا مشکلات و مطالبات خود را در این جشنواره برای مسئولان بیان کنند و راهکار‌های لازم برای حل این مطالبات ارائه و عملیاتی شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل افزود: برگزاری جشنواره‌های عشایر با اولویت بررسی مطالبات و مشکلات عشایر انجام می‌شود و این جشنواره‌ها مختص سخنرانی نبوده بلکه در صدد هستیم به دستاورد اساسی برای حل مشکلات عشایر در این جشنواره‌ها دست یابیم.

آذری بیان کرد: یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه عشایر وجود دارد که توانسته‌ایم یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از این راه را بازسازی و ساماندهی کنیم و بقیه راه‌ها نیز در حال ساماندهی است.

وی گفت: از دیگر اقدامات اساسی برای عشایر توزیع آب است که این امر با تانکر به طور مناسب در مناطق عشایری استان اردبیل انجام می‌شود و امسال برنامه ریزی شده با بیش از ۳۰۰ تانکر آب مورد نیاز در مناطق عشایر توزیع شود و اعتباراتی برای خرید تانکر آبرسانی اختصاص یافته است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اظهار کرد: از مشکلات اساسی عشایر آب شرب و راه است که انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی نیز در این حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا دغدغه قشر عشایر برطرف شود.

آذری با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های امام جمعه و استاندار اردبیل بیان کرد: این مسئولان با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات قشر عشایر استان هستند.

وی ارزش تولیدات عشایر استان اردبیل را ۲۰ هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: عشایر استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، یک هزار و ۵۰۰ تن پشم، بیش از ۲۳ هزار متر مربع صنایع دستی و نیز محصولات باغی و زراعی تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ح

توزیع بیش از ۳۰۰ تانکر آب مورد نیاز در مناطق عشایر اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر تولیدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در قلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان برگزار می شود .

صفوی با بیان اینکه شهرستان ماهنشان یکی از قطب‌ها و پایگاه‌های مهم تولید ماهی قزل‌آلا در استان زنجان است و سهم قابل توجهی از تولید سالانه در این استان دارد،افزود: به‌دلیل ترویج مصرف آبزیان و آشنایی با مزایای استفاده از ماهی در سبد غذایی خانوار‌های ایرانی و استقبال گسترده گردشگران از نخستین دوره، سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در قلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طبخ ماهی قزل‌آلا در تقویم رویداد‌های گردشگری کشوری و در مقیاس استانی ثبت شده است، گفت: با توجه به اینکه در شهرستان ماهنشان حدودهزار مزرعه پرورش ماهی وجود دارد، به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری در استان و کشور در کنار سایر ظرفیت‌های کم‌نظیر استان شناخته می‌شود. 


صفوی بیان کرد: شرکت‌کنندگان سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا این‌بار در قلعه تاریخی بهستان ماهنشان در بخش پخت ماهی با یکدیگر به رقابت می پردازند .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان ۱۲ اسفند سال ۱۴۰۱ و دومین جشنواره ۲۸ اردیبهشت ماه سال گذشته در کنار شهر دندی شهرستان ماهنشان و با حضور مقامات دولتی، مردم بومی و گردشگران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران