Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویری همجنسگرایانه در یک کارتون معروف آمریکایی سبب تحریم آن توسط یک کمپین شد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزراش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مساله‌ها و بحرانهای اخلاقی در مدیوم‌های مختلف رسانه‌ای غرب چیز جدید نیست اما این مساله کمتر در میان انیمیشن‌ها پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی یکی از نهادهای مدنی در غرب که در تلاش است تا بتواند نهاد خانواده را از گزند آفت‌های اخلاقی و تربیتی دور کند، در مقابل یکی از معروف‌ترین انیمیشن‌های غربی یعنی داستان اسباب بازی‌ها 4، اقدام به راه اندازی کمپین کرده است.

به گزارش سایت فادرلی این نهاد مدنی با عنوان «یک میلیون مادر» دارای دوازده هزار مادر آمریکایی به عنوان عضو است که به این کمپین پیوسته‌اند و خواستار جلوگیری از پخش این انیمیشن شده‌اند. دلیل اعتراض مادران آمریکایی، نمایش یک کودک با دو مادر در بخشی از این انیمیشن است. در این قسمت از این انیمیشن این دو مادر که همجنسگرا هستند کودک خود را به مدرسه می‌گذارند و او را ترک می‌کنند و بعد از اتمام مدرسه دونفری برای بردن او به خانه می‌آیند. به گزارش این سایت این خانواده‌ها را BLINDSIDES‌ می‌نامند که می‌توان آن را خانواده کور نامید در حقیقت خانواده‌هایی هستند با 3 کاراکتر که نام و نشانی از آنان در فیلم یا انیمیشن نمی‌بینیم. این خانواده‌ها یک فرزند و دو والدین عاشق هم دارند. مادران برای جلوگیری از نمایش چنین محتوای همجنسگرایانه‌ای به این کمپین پیوسته‌اند.

این والدین معتقدند تبلیغات نامناسب برای کودکان می‌تواند طرز تفکر آنها نسبت به مسائل را تغییر دهد درحالی که هنوز به طورکامل آمادگی و شرایط درک این مسائل را ندارند. همچنین آنها عقیده دارند این یک تلاش حیله‌گرانه است تا کودکان را تشویق به این کار کند.

ضمنا در سایت یک میلیون مادر نوشته شده که مادران این انیمیشن را یکی از معدود فضاهای مورد انتظار که از جهت مسائل جنسی ایمن است می‌دانستند که متاسفانه داستان اسباب بازی 4 خلاف تصورشان است.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سینمای جهان هالیوود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای جهان هالیوود سینمای جهان هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، اگر کمی در فروشگاه‌های محصولات خواب کودکان شامل پتو، بالش، تخت، ملحفه و... قدم زده باشید متوجه می‌شوید تصاویر روی این‌محصولات، به‌طور انحصاری در اختیار شخصیت‌های خارجی هستند که به صورت رسمی و یا قاچاق وارد کشور شده‌اند.

طی سال‌های گذشته شخصیت‌های باکیفیت ایرانی در محصولات گوناگون فرهنگی تولید شدند و به مرور بازارپردازی آن‌ها در محصولات نوشت‌افزار، اسباب بازی و عروسک نیز انجام شد. اما هم‌چنان خلا شخصیت‌های ایرانی بین محصولات خواب کودکان به وضوح احساس می‌شود و این شخصیت‌ها (کاراکترها) نتوانسته‌اند در این بازار پررونق جایگاه خود را پیدا کنند.

وظیفه سازمان گمرگ و وزارت صمت است که در مبادی ورودی به کشور نظارت لازم را داشته باشند که در وهله اول قاچاق این محصولات کاهش پیدا کند و در قدم بعد کاراکترهای خارجی که مخالف ارزش‌های جامعه ایران هستند به کشور وارد نشوند.

نکته مهم این است که همچنان که در زمینه اسباب‌بازی این نظارت‌ها صورت می‌گیرد، در زمینه محصولات خواب کودکان نیز نیاز به این‌نظارت احساس می‌شود.

کد خبر 6077783 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی ‌می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • رئیسی: با تبلیغ همجنس‌بازی ‌می‌خواهند نسل بسر را قطع کنند
  • اسباب بازی نیست! (عکس)
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جون‌هو می‌شود
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان