Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: ۳۸ عنوان برنامه در هفته مهارت در استان شامل برپایی نمایشگاه‌های هفته ملی مهارت، افتتاح کارگاه فن آوری های نوین و... برگزار می‌شود. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید حسین درویشی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رکن اصلی فعالیت‌های سازمان ،آموزش است که درقالب دوره های آموزش درمراکز ثابت ،آموزش توسط تیم های سیار،آموزش در پادگان‌ها، آمورش درمراکز جوار کارخانه،آموزش ضمن کار، آموزش تعلیمات سرپرستی، آموزش خودیاری فنی، آموزش درمرکز ترییت مربی و آموزش در آموزشگاه‌ای آزاد نسبت به تامین و تربیت نیروی ماهر نیاز بخش های مختلف صنعتی،کشاورزی خدماتی جامعه اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران افزود: 20 مرکز ثابت،  186 فعالیت‌های آموزشی با 927 حرفه آموزشی خود را با هدف توسعه، ترویج وارتقافرهنگ مهارت آموزی، بسترسازی به کارگیری نیروی انسانی مهارت آموخته و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار آموزش های مهارتی را درسطوح مختلف در دو بخش دولتی و غیر دولتی ارائه می‌دهد.

درویشی تصریح کرد: هزار و 300کارگاه آموزشی در استان مشغول به فعالیت آموزش صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات است که55درصد آزاد و 45درصد دولتی است.

وی گفت: سال گذشته 8میلیون نفر ساعت آموزش دربخش خصوصی و 7میلیون نفرساعت آموزش بخش دولتی  ارائه شد که امسال در راستای تدوین سند مهارتی مبتنی بر حکمرانی محلی منطقه ای در دستور کار است.

درویشی با اشاره به اهمیت و مزایای کوچک کردن ارکان دولتی گفت: امسال تعامل برون سپاری و سرمایه اجتماعی بخش های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در کنار همکار وهمیار بخشی از وظایف ما را برعهده بگیرند.

امسال برای 40 آموزشگاه  دیگر مجوز فعالیت صادر شد

وی افزود: برنامه مدون و مشخص در زمینه اشتغال جوانان داشته باشیم و فرهنگ مهارتی را درمدارس  غنی تر اجرا کنیم که در حوزه دانش آموزی 10تا20ساعت مهارت آموزی در مدارس طبق علایق و سلایق از رشته های مورد نظر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: دانش ،علم ،دانایی نیاز به توانایی است زیرا دانش بدون مهارت تاثیری ندارد و برای نقش آفرینی و مهارت منجر به تحقق شعار سال رونق تولید همگرایی وهم  افزایی میان  مردم سازمان ها و خیرین است.

وی ادامه داد: درحوزه صنعت کارورزی دانشجویان درواحدهای صنعتی مشغول به کسب تجربه به صورت عملی می شود و اگر بنگاه اقتصادی و واحد صنفی به عنوان نیروی شاغل مشغول به فعالیت می شوند.

آموزش استاد شاگردی درمحیط واقعی و کاری است

درویشی بیان کرد: وظیفه فنی و حرفه ای ایجاد اشتغال نیست بلکه آموزش منجر به اشتغال است و به دستگاه‌هایی که متولی اشتغال و بنگاهایی که تولید هستند از مهارت آموزان فنی و حرفه ای استفاده کنند.

وی گفت: شورای مهارت مصوب شد که هفته آینده نخستین نشست آن با حضورشرکای اجتماعی مانند، بخش خصوصی،دانشگاهها که دربحث آموزش،اقتصاد و تولید نقش دارند تا از طریق بانک‌های عامل سهم بری در سامانه کارا و فراگیر برای مهارت آموزان درنظر گرفته شود.

وی گفت: 38 عنوان برنامه در هفته مهارت در استان  شامل برپایی نمایشگاه‌های هفته ملی مهارت، افتتاح کارگاه فن آوری های نوین، آغاز طرح آموزش مهارتی در 10سرای محله حاشیه نشین ساری با مشارکت شهرداری،برگزاری دوره های آموزشی یک روزه  برای  زنان آسیب پذیر،برگزاری جشنواره غذای بومی محلی ،برگزاری کافه مهارت با مشارکت آموزشگاهای آزاد اجرا می شود.

انتهای پیام/ ت

R1336/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۴ هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف کشوری و استانی به صورت رایگان با یک مهارت جدید آشنا شدند. - اخبار استانها -

حسن کامرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار این اداره کل است.

وی گفت: در این راستا در سال گذشته 175 دوره آموزشی ویژه اقشار آسیب‌دیده اجتماعی شامل معتادین بهبودیافته،کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنین سکونت‌گاه‌های غیررسمی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از متقاضیان این گروه هدف 2 هزار و 467 نفر مرد و یک‌هزار و 486 نفر زنان بوده که در طی سال در مجموع 613 هزار و 037 نفر ساعت آموزش را گذرانده‌اند.

انتهای پیام/257

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی