Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@13:06:01 GMT

سوال نماینده مردم بم از وزیر نیرو

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۹۰۳۹

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم بم در مجلس طی سؤال خود از رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره اینکه علت عدم اعمال مدیریت علمی و عملی در امور آب کشور چیست، گفت: در کشور حدود ۳۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که هیچ راهکار علمی و عملی برای ساماندهی و تعیین تکلیف آنها و عدم برداشت غیرمجاز وجود ندارد.

اخبار سیاسی_ نماینده مردم بم بیان کرد: عدم استفاده اقتصادی از سد‌های کشور از جمله سد نساء بم و عدم تکمیل کانال‌های درجه یک و دو توسط وزارت نیرو برای خروجی آب اجرا نشده و عملا بهره‌برداری از آن را دچار مشکل کرده است، با وجود اینکه وزارت نیرو اقدام عملی و علمی برای بهره‌برداری اقتصادی از سد‌ها انجام نداده، اما این وزارتخانه طرح‌های جدیدی را آغاز کرده و عملاً طرح‌های قدیمی رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکزادی پناه اظهار کرد: حقابه کشاورزان مشخص نشده و مدیریت علمی و عملی در هر سال از سوی وزارت نیرو در این خصوص معلوم نیست، ضمن اینکه مدیران و مدیریت سد‌ها شخصا و به میل خود آب را در زمین‌های پشت سد رها کرده و یا تحویل نمی‌دهند که همین موضوع منجر به خسارت‌های زیادی برای کشاورزان و عدم برنامه‌ریزی برای کشت و تولید شده است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم مدیریت نگهداری آب، آب‌های شیرین در کشور وارد دریا و دریاچه‌ها شده و کار‌های کارشناسی در این خصوص انجام نشده است، عملیات آبرسانی به بم و بروات به کندی صورت می‌گیرد و برنامه‌ریزی لازم از سوی وزارت نیرو در این باره انجام نشده و اگر این کار محقق می‌شد، قطعا کشاورزان به آب‌های زیرزمینی برای برداشت مراجعه نمی‌کردند.

نماینده مردم بم در مجلس گفت: مدیریت آب در استان کرمان و ضعف برخی از مدیران در این وزارتخانه مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است.

نیکزادی‌پناه تاکید کرد: این مدیران تاکنون برای مدیریت آب کشور اقدامات در خوری را انجام نداده اند و نتوانسته اند میزان پرت آب را کاهش دهند و شیوه مدیریت آب از سوی آنان خوب نیست و انتظار ما از وزیر نیرو آن است که برای حفظ منافع ملی و پیشگیری از تخلیه شهر‌هایی که دچار کم آبی شده اند، بکوشد.

وی گفت: البته مشکلات مذکور مختص وزیر فعلی نیرو نیست و برخی از این مشکلات به وی به ارث رسیده است و امیدواریم این وزیر، مشکلات ذکر شده را حل و فصل کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر نیرو کشاورزان چاه غیرمجاز آب های زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد وحیدی عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار داشت: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، اضافه کرد: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید به مقاومت ملت ایران، یادآور شد: غیورمردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وی با ذکر اینکه کشور ما با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و میدان‌داری شهدا در اوج اقتدار و افتخار است، تأکید کرد: اتفاقات بی‌نظیری در روز‌های اخیر رخ داده است.

وزیر کشور با تأکید به تحولات در سطح جهانی و منطقه، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب عملیات وعده صادق را به ظهور قدرت اراده یک ملت تعبیر کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه همه دنیا به افتخار مقابلۀ ایران با ظلم سر تعظیم فرود می‌آورد، گفت: ما باید برای بروز این اتفاقات شکرگزار باشیم و ثمرات انقلاب به‌طور مداوم به دنیا عرضه می‌شود.

وی با اشاره به نفی سیاست‌های باطل جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: کشور ما به‌عنوان قدرتمندترین نیرو نقش خود را برای تعیین راه نقشه منطقه ایفا می‌کند و این نقشه راه پیروزی ملت فلسطین و افول رژیم غاصب را بیش از پیش تداعی می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به تحقق اراده‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت امروز یک جبهه به‌هم پیوسته است و دشمن از این موضوع به شدت هراس دارد.

وحیدی با بیان اینکه نقش‌آفرینی‌های ما برای ساختن ایران مقتدر و توسعه یافته است، گفت: کشور ما امروز بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی خود حرکت می‌کند و باید بعد اقتصادی را نیز بیش از پیش تقویت کرد.

وی با تأکید به اینکه تقویت اقتصاد از مهم‌ترین اموری است که نیازمند توجه بیشتر است، اضافه کرد: دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در زمانی به مسئولیت رسید که دشمنان مشکلات متعددی را ایجاد کرده بودند و بعضی از کم‌کاری‌ها و کم‌تحرکی‌ها نیز مزید بر علت شد.

وزیر کشور با ذکر این نکته که تغییر ریل از توجه به خارج به توجه به داخل و اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌ها گفتمان اصلی دولت است، خاطرنشان کرد: بستر‌ها به‌گونه‌ای هم‌اکنون فراهم است که باید در مسیر پیشرفت جهش داشت.

وحیدی با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی از ویژگی‌های بارز دولت است، یادآور شد: این اقدام ما را می‌تواند با سرعت بیشتری در مسیر رو به رشد حرکت دهد.

وی با اشاره به اینکه استاندار لرستان در گفتمان انقلابی‌گری و حرکت مجاهدانه حرکت کرده‌است، بیان کرد: این استان دارای مردمی غیور و شریف است و این فرصت ارزشمندی برای کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه کار‌های زیادی باید در لرستان انجام شود، تأکید کرد: کار دولت با خواسته‌های این استان کاملاً تطابق دارد و حاکم‌بودن گفتمان انقلابی می‌تواند ظرفیت‌ها را به‌کار بگیرد.

وحیدی با اشاره به ساخت سد معشوره، گفت: این سد که مدت‌ها تعطیل بود مطالبه مردم است و مجوز ماده ۲۳ سد معشوره نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ساخت سد معشوره تقریباً تعطیل شده بود، اما جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان قرار گرفت، بیان کرد: احداث این سد زمان‌بر است و با تأمین اعتبارات لازم احداث می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروژه راه‌آهن به‌عنوان مطالبه مردم، اعلام کرد: این پروژه هم در دستور کار دولت قرار گرفت و ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وحیدی با تأکید به افزایش تولید گندم در لرستان در دولت سیزدهم، گفت: ۵۰۰ هزار تولید گندم در این نشان‌دهنده تحول عظیم در بخش کشاورزی است.

وی با بیان احیای حدود ۲۰۰ واحد اقتصادی در لرستان، اضافه کرد: این اقدامات موج حرکت مثبتی در این استان است که باید تقویت شود.

وزیر کشور با تأکید به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در لرستان، عنوان کرد: ۲۰ هزار میلیارد این اعتبار از سوی بخش خصوصی بوده است.

وحیدی با اشاره به بسترسازی برای مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد لرستان، بیان کرد: از فعالیت بخش خصوصی باید در انجام کار‌های بزرگ استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم