Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@22:23:12 GMT

حضور کم رنگ بخش خصوصی در صنعت دارو

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۹۲۷۵

 

محمدرضا فاضلی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران در خصوص اهمیت بخش دارو و ضرورت نقش‌آفرینی بخش خصوصی در این حوزه به «اتاق نیوز» گفت: بخش سلامت و دارو مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش اقتصاد کشور است. از این نظر که با جان و سلامت مردم سروکار دارد و عدم هزینه برای آن، هزینه‌های زیادی به اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سابقه فعالیت‌های اتاق بازرگانی نشان می دهد، در این حوزه چندان شاهد حضور بخش خصوصی نبوده‌ایم.
وی با اشاره به حضور کم رنگ بخش خصوصی در صنعت دارویی ادامه داد: در این حوزه عمدتا یک سری نهادهای دولتی و یا شبه دولتی فعالیت دارند مثل سازمان تامین اجتماعی که دست اندر کار تولید و واردات دارو است. اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید به گونه‌ای عمل کند تا این بعد قضیه پررنگ شود و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به بخش دارو رغبت داشته باشند و شرکت ‌ای نیمه دولتی بتواند به صورتی به بخش خصوصی واگذار شوند و این انتقال و واگذاری‌ها هم مسالمت آمیز صورت بگیرد.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران با ذکر اینکه تحریم‌ها مهم‌ترین بخش کشور یعنی دارو را هم هدف گرفته است، ادامه داد: حضور بخش خصوصی در صنعت دارویی به کیفیت این صنعت و حتی ارتباطات پررنگ‌تر با صنایع دارویی خارج از کشور کمک می‌کند. اما سلطه شرکت های شبه دولتی باعث شده که این صنعت آنطور که باید از پس حل مشکلات بر نیاید و بدتر از آن بخش خصوصی نیز برای اعاده حقوق این حوزه، ناتوان باشد.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دولت جامائیکا 142مین دولتی است که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

کامینه جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از بررسی‌های انجام شده در شورای وزیران کشور فلسطین به رسمیت شناخته شد.

وی تاکیدکرد: جامائیکا به حمایت از راه حل دو دولتی به عنوان تنها گزینه مناسب برای حل‌وفصل مناقشه طولانی مدت، تضمین امنیت اسرائیل و دفاع از کرامت و حقوق فلسطینیان ادامه می‌دهد.

اسمیت همچنین از نگرانی کشورش در خصوص جنگ غزه و بحران انسانی روزافزون در این منطقه خبرداد.

پیش از این کشور باربادوس از کشورهای حوزه کارائیب، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

اکنون کشور فلسطین تنها از سوی دو کشور جزایر باهاما و ترینیداد، توباگو در کشورهای حوزه دریای کارائیب به رسمیت شناخته نشده است.

دیگر خبرها

  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!