Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تروریست ها با شلیک خمپاره ای، روستای "ناعور جورین" در حومه شمالی حماه را هدف قرار دادند.

این خمپاره به یک خودروی غیرنظامی اصابت کرد و در اثر آن ۷ غیرنظامی از جمله دو کودک کشته شدند.

در همین حال، به دنبال حمله خمپاره ای تروریست ها به محله های مسکونی در شهرک " السقیلبیه" در حومه شمالی حماه، چهار غیرنظامی از جمله یک کودک زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این حملات نیز گروه های تروریستی مستقر در شهرک های "الهبیط" در حومه جنوبی ادلب و "کفرزیتا" در حومه شمالی حماه، چند خانه را در شهر السقیلبیه هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، یگان هایی از ارتش سوریه نیز با پاسخ دادن به این حملات، شماری از سکوهای پرتاپ خمپاره تروریست ها را هدف قرار دادند.

** برقراری برق دو شهرک شیعه نشین در شمال سوریه

برق شهرک های شیعه نشین "النبل" و "الزهرا" در ریف حلب سوریه پس از هفت سال قطعی و محاصره این دو شهرک از سوی تروریست ها، بار دیگر وصل شد.

به گزارش سانا، فواز الظاهر مدیر کل شرکت توزیع نیروی برق رسماً از وصل شدن برق شهرک های النبل و الزهراء در ریف حلب پس از هفت سال قطعی مداوم آن خبر داد.

دولت سوریه پس از هفت سال جنگ و محاصره تحمیلی این دو شهرک از سوی تروریست ها، برق را به خانه های النبل و الزهرا بازگرداند.

سانا در این باره نوشت: کارگاه های تعمیر و حفاظت از برق وابسته به وزارت برق سوریه، تعمیر سیستم های برق رسانی و کابل هایی را که در طول جنگ در این دو شهر نابود شده بود، به پایان رسانده اند.

این در حالی است که اوایل خرداد ماه سال جاری گروه تروریستی جبهه النصره و تروریست های هم پیمان آن، بار دیگر تلاش کردند به شهر الزهرا در شمال حلب حمله کنند.

این حمله که از شهرک بیانون در شمال حلب به سوی مواضع مدافعان شهر الزهرا در اطراف روستای معرسه الخان انجام شد، با تلاش ارتش سوریه و نیروهای مردمی دفع شد و شماری از تروریست ها کشته و یا زخمی شدند.

حومه غربی و جنوبی استان حلب در کنترل گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره قرار دارد که هر از گاهی، مناطق مسکونی شهر حلب و روستاها و شهرک های اطراف آن را هدف حمله قرار می دهند. بر اثر این حملات تاکنون شمار زیادی غیرنظامی کشته و یا زخمی شده اند.

شهر حلب مرکز استان حلب که از آن به عنوان پایتخت تجاری سوریه یاد می شود، در شمال این کشور و نزدیک مرزهای مشترک سوریه با ترکیه قرار دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به تجمع نظامیان صهیونیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: با خمپاره‌های کالیبر سنگین، موضع فرماندهی و کنترل دشمن صهیونیستی را در منطقه «شیخ علی ابومدین» در حوالی دانشگاه فلسطین در شمال النصیرات بمباران کردیم.

طبق گزارش شبکه الجزیره، شاخه سرایا القدس در نابلس نیز اعلام کرد: مجاهدان ما در حال مقابله با نیروهای اشغالگر در محور المریج هستند، نیروهای کمکی نظامی صهیونیست را با گلوله‌های سنگین هدف قرار می‌دهند.

همزمان رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند: صبح امروز یک حادثه امنیتی در مرز شمالی رخ داد که در حال بررسی است.

این منابع در این باره از مجروح شدن سه نظامی صهیونیست در نتیجه این حادثه خبر داده‌اند.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اثر انفجار مین پیرامون خودرویی در نزدیکی مرز لبنان، چهار سرباز تیپ «گولانی» زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به ۲ خودرو در لبنان/ ۲ نفر کشته شدند
  • ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند
  • ببینید | ضربه ایران به اسرائیل، اقدامی که سوری‌ها مدت‌ها در انتظار آن بودند
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به تجمع نظامیان صهیونیست
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست
  • خوشحالی مردم سوریه از اقدام تنبیهی ایران در برابر رژیم صهیونیستی
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه