Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس اقسامی» مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاتر شهر با اشاره به فرآیندهای سازماندهی شده پذیرش درخواست‌های اجرایی از آغاز سال جاری گفت : از ابتدای سال 76 متن نمایشی مشتمل بر 55 اثر ایرانی و 21 نمایشنامه خارجی در تئاتر شهر بررسی شده است.به گزارش بلاغ،از نیمه فروردین ۱۳۹۸ با سازماندهی ساختار اجرایی مجموعه تئاتر شهر تمامی گروه‌ها و هنرمندان متقاضی برای اجرا در سالن‌های این مجموعه، پس از کامل کردن فرم پیشنهاده (پروپوزال) خود و تحویل آن، در کمتر از دو هفته از نتیجه درخواست خویش اطلاع پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اقسامی مسئول واحد ارزیابی هنری تئاتر شهر در این زمینه ضمن اشاره به فرآیند دشوار خوانش و بررسی تعداد کثیر درخواست‌ها گفت: بنده از ابتدای سال جاری در تئاتر شهر مستقر شده‌ام و  بر مبنای برنامه ریزی‌های انجام شده پس از بررسی اولیه فرم پیشنهاد هنرمندان و تایید مدیریت، از او متن اثر خواسته می‌شود.

وی در ادامه افزود: این متون توسط گروهی کارشناس- مشاور که بالغ بر ۱۰ نفر متخصص هنرهای نمایشی هستند، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید نهایی به اطلاعِ مدیر مجموعه و متقاضیان می‌رسد؛ بر این اساس از ابتدای سال جاری، ۷۶ متن نمایشی مشتمل بر ۵۵ اثر ایرانی و ۲۱ نمایشنامه خارجی ارایه و بررسی شده است و  علاوه  بر آن ۵۴ اجرای نمایشی دیگر نیز به صورت کامل مورد بازبینی قرار گرفته است.

این فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر، ضمن ردِ هرگونه به کار بستن ِ سلیقه شخصی در انتخاب آثار افزود : کارِ بنده اعلام نتیجه نهایی بررسی کارشناس- مشاوران به گروه‌هاست و هیچ دراماتورژی یا فرآیندی شبیه به آن توسط بنده انجام نمی‌شود و در هر زمینه تصمیم نهایی با مدیر مجموعه تئاتر شهر است.

اقسامی در پایان گفت: می‌دانیم با توجه محدودیت فضاهای اجرایی نمی‌توانیم به تمامی کارهای شایسته و ارزشمند بله بگوییم اما نهایت دقت خود را به خرج می‌دهیم تا بر اساس پتانسیل موجود تئاتر کشور و گروه‌های متقاضی، بهترین‌ها را بر مبنای توجه به وجوه هنری ، ملی ، جذاب بودن در عین سلبریتی محور نبودن و همچنین تاکید بر حضور تجربیاتی از تمامی نسل های کارکشته و دانشجویان مستعد تئاتر ایران و همچنین هنرمندان خلاق غیر تهرانی انتخاب کرده و رد این نگاه را می‌توان در آثار روی صحنه رفته در این چندماه نیز شاهد بود. 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد

مدیرکل هواشناسی کردستان، گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون در مجموع ۳۸۹ میلی‌متر بارش در سطح استان به ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، به میزان بارندگی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال زارعی تاکنون متوسط بارش‌ها در استان 386 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت تقریباً نرمال(همسان) بوده و تغییر آن چنانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه کردستان رکورددار افزایش بارش در کشور بوده است، گفت: در سال گذشته از ابتدای سال زراعی تاکنون در مجموع 389 میلی‌متر بارش در سطح استان به ثبت رسیده که وضعیت نسبت به استان‌های همجوار بهتر بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان، افزود: سروآباد با 868 میلی‌متر بارندگی بیشترین ریزش نزولات جوی استان را در سال گذشته داشته و کمترین میزان بارش‌ها با 203 میلی‌متر در قروه به ثبت رسیده است.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کردستان خبر داد و عنوان کرد: در صورت عدم تغییر پیش‌بینی‌ها به خاطر فصل بهار، شنبه هفته آینده شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

صدیقی درباره وضعیت دمایی خاطرنشان کرد: تا اوایل هفته آینده به تدریج در طول روز 5 تا 7 درجه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر