Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه ۱۹ اثر از هنرمندان ایرانی و ۲۲ کاریکاتور از هنرمندان ۱۴ کشور جهان از جمله مکزیک، سوریه، مراکش، اوکراین، صربستان، ترکیه، استرالیا، آلمان، اندونزی، برزیل، رومانی، جمهوری آذربایجان، کرواسی و افغانستان تا ششم مرداد سال جاری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش علیزاده اظهار داشت: فضای مجازی و مضرات این مساله در رفتار اجتماعی انسان‌ها، جنگ طلبی آمریکا و مشکلات ناشی از این رفتار، صلح و دوستی بین ملت‌ها و ضرورت ارتباطات انسانی در رشد و توسعه جامعه و تفکرات بشر، آزادی اجتماعی، سیاسی در جهان و مبارزه با استعمار ذهنی انسان‌ها از موضوعاتی است که در قالب این نمایشگاه هنری بین‌المللی ارائه شده است.

علیزاده افزود: زمان بازدید از نمایشگاه همه روزه بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

کاریکاتور نوعی نقاشی است که هنرمند سوژه خود را به صورت مضحک و خنده‌آور ترسیم می‌کند و بسیاری مبدا پیدایش این هنر را قرن ۱۶ میلادی در ایتالیا می‌دانند.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارومیه حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان استان بوشهر مورد حمایت قرار دارند

استاندار بوشهر با تأکید بر پشتیبانی قاطع از هنرمندان و برنامه‌های فرهنگی در استان گفت: واگذاری زمین مسکونی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان استان در اولویت قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با جمعی از هنرمندان استان بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای غزه و قدردانی از مجاهدت‌های هنرمندان انقلابی اظهار داشت: هنرمندان در عرصه‌های مختلف جامعه به ویژه جهاد تبیین نقش مهم و اثرگذاری در جامعه دارند.

وی با استناد به گفته شهید قاسم سلیمانی که جمهوری اسلامی ایران حرم است، گفت: هنرمندان انقلاب اسلامی در واقع مدافع حرم محسوب می‌شوند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: هر چه تعداد هنرمندان انقلاب اسلامی افزایش یابد خاکریزهای انقلاب قوی‌تر و چند لایه می‌شود.

محمدی‌زاده با قدردانی از تلاش و مجاهدت‌های هنرمندان در عرصه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه هنری همیشه در جنوب کشور الهام‌بخش بوده و هنر از این استان به استان‌های مجاور سرازیر شده است.

وی قرار گرفتن هنرمندان در متن جامعه و برنامه‌ها را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: سعی شده با خلق فرصت‌ها و تنوع مراسم در حوزه‌های مختلف عمرانی، مراسم دهه فجر، هفته دولت برای افتتاح و آغاز اجرا طرح‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی هنرمندان ایفای نقش کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به استقبال از شهدای گمنام در سال قبل از طریق دانش‌آموزان و فرهنگیان در 60 مدرسه استان بوشهر گفت: در این راستا خدمات و تلاش هنرمندان در عرصه دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های این حوزه به جامعه قابل تحسین است.

محمدی‌زاده با تأکید بر فراهم کردن زمینه‌های مختلف برای ارائه خدمات به هنرمندان انقلاب اسلامی اضافه کرد: برخورداری هنرمندان از خدمات در قالب ازدواج آسان و مراسم مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه هنرمندان استان بوشهر باید از طریق دستگاه‌های بهره‌بردار به آنان متصل شوند افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری به‌عنوان متولیان هنرمندان و بهره‌بردار آثار محسوب می‌شوند و باید سازوکار لازم برای هنرمندان در تحقق مطالبات آنان فراهم شود و مسئولان هم حمایت لازم از کار آنان انجام می‌دهند.

استاندار بوشهر اتصال آثار هنری هنرمندان با واحدهای تخصصی یاد شده را مورد تأکید قرار داد و گفت: سعی شده ارتباط با حوزه رسانه‌ای برقرار شود و نسبت به گذشته حدودی وضعیت اصحاب رسانه بهبود یافته است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه باید در حوزه آثار هنری هم این مهم محقق شود، اضافه کرد: برخی از آثار نیمه‌تمام رهاشده که باید توجه ویژه‌ای برای تکمیل این عرصه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید فیلم در عرصه شهدای دفاع مقدس از جمله شهید ماهینی چهره شاخص جنوب کشور در عرصه دفاع مقدس، نادر مهدوی و شهدای خلیج‌ فارس خاطرنشان کرد: در این عرصه‌ها هنوز کار ارزشمندی انجام نشده از آن طرف برخی آثار ادبی و هنری نیمه تمام رها شده‌اند که اینها باید جمع‌آوری، دسته‌بندی، حمایت و راهکارهای لازم برای تکمیل آنها انجام شود.

استاندار بوشهر ایجاد فرصت‌ها در قالب نمایشگاه‌های هنری را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: باید هنرمندان با استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها آثار خود را به جامعه ارائه کنند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه پیروزی مردم غزه در سرزمین‌های اشغالی علیه صهیونیست‌ها اجتناب‌ناپذیر است گفت: پیروزی خون بر شمشیر و غالب شدن مظلوم بر ظالم سنت الهی است که پیش‌بینی ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی عرضه آثار هنری هنرمندان خیلی مهم است.

وی به مطالبات شخصی هنرمندان پرداخت و با بیان اینکه در واگذاری زمین مسکونی مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران، در اولویت قرار دارند، اضافه کرد: در این راستا هنرمندان هم جز اولویت‌ها هستند که لازم است حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر این مهم را دنبال و پیگیری کند.

استاندار بوشهر با تأکید بر پشتیبانی قاطع از هنرمندان و برنامه‌های فرهنگی در استان گفت: واگذاری زمین مسکونی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان استان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • فراخوان پیوستن هنرمندان به پویش مردمی وعده صادق
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • نمایشگاه کارتون «بیمارستان منطقه جنگی نیست»
  • نمایش آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر
  • آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر به نمایش درآمد
  • هنرمندان استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس
  • هنرمندان استان بوشهر مورد حمایت قرار دارند