Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:29:58 GMT

اعزام ۲۵۰ نظامی انگلیسی به مالی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۹۵۷۹

اعزام ۲۵۰ نظامی انگلیسی به مالی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پنی موردانت، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد این کشور در راستای اجرای مأموریت حفظ صلح سازمان ملل قصد دارد در سال آینده میلادی ۲۵۰ نظامی خود را به کشور مالی در قاره آفریقا اعزام کند.

وی افزود: اینکه ما در یکی از فقیرترین و شکننده‌ترین مناطق جهان از مردم آسیب‌پذیر حمایت کرده و اولویت خود را به تلاش‌های امنیتی و انسان دوستانه بدهیم، اقدام درستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های انگلیسی به همراه شرکای ما در منطقه به منظور کمک به ایجاد صلح از طریق مقابله با تهدید خشونت‌های مرتبط با افراط گرایی و حفاظت از حقوق بشر در مالی همکاری خواهند کرد.

مالی، از سال ۲۰۱۲ به شدت درگیر تنش‌ها و درگیری‌های داخلی است و گروه‌های جدایی طلب و افراط گرا بخش‌های مختلف این کشور را در دست گرفته‌اند. این مسئله باعث شد نیرو‌های فرانسوی به منظور بیرون راندن این گروه‌های افراط گرا در این کشور مداخله نظامی کنند. سازمان ملل در ماه فوریه امسال اعلام کرده بود از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۱۷۷ نفر از افراد اعزام شده به مالی کشته شده اند.

به نظر می‌رسد توافق صلح سال ۲۰۱۵ که بوسیله دولت مالی و گروه‌های جدایی طلب امضا شده بود هم نتوانست به خشونت‌ها در این کشور پایان دهد. تروریست‌ها همچنان حملات وحشتناکی را در باماکو، پایتخت مالی و بورکینافاسو و ساحل عاج انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سی ودومین دوره مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه به این رقابت ها اعزام شود،اما با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در کشور امارات، تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی دبی لغو شد.

تیم ملی جودو کشورمان قرار بود بامداد فردا پنج شنبه راهی امارات و پس از آن راهی کشور هنگ کنگ شود که فعلا باتوجه به شرایط کشور امارات اعزام تیم ملی از این کشور به محل برگزاری مسابقات ممکن نیست و مسوولان فدراسیون جودو بدنبال پرواز جایگزین از یکی دیگر از کشورها برای اعزام تیم ملی به این رقابت ها هستند.

کد خبر 6081268

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند
  • امیرعبداللهیان در نیویورک : ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند
  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند
  • گروه هفت: با هرگونه حمله نظامی اسراییل علیه رفح مخالف هستیم
  • گروه ۷: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم
  • اعزام ۶ گروه عملیاتی «آبفا» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • شکار پهپاد ارتش اشغالگر توسط رزمندگان سرایا القدس + فیلم
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند