Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم به خبر مربوط به خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد.

طرفداری- علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:

ما در دولت با سلطانی‌فر و دژپسند (وزیر اقتصاد) در این باره صحبت کردیم. در مورد باشگاه‌های بزرگ نمی‌توانیم مانند یک شرکت تجاری برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وی ادامه داد:

دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد، این نحوه از واگذاری را دچار مشکل می‌دانند. سلطانی‌فر به شدت دنبال واگذاری دو باشگاه است و در این مورد با مجلس مذاکره می‌کند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر‌های تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس؛ هیچکس این دو تیم را نمی‌خواهد!

استقلال و پرسپولیس دو تیمی هستند که هر سال باید با ترس و لرز برای حرفه‌ای شناخته شدن و یا نشدن با چالش‌های زیادی روبرو شودند. از آنجایی که هر دو تیم در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم حضور دارند، هر دو باشگاه در تلاش هستند که صلاحیت لازم برای حضور در لیگ نخبگان فصل آینده را کسب کنند. البته که در کنار کسب سهمیه آسیایی، تلاش برای دریافت مجوز حرفه‌ای هم حائز اهمیت است؛ چرا که در ۲ دوره اخیر رقابت‌های آسیایی، آبی‌پوشان پایتخت با وجود کسب سهمیه به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای نتوانستند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و حالا به دنبال شکستن این طلسم هستند.

سرخابی‌های پایتخت در طول سالیان گذشته با چالش مالکیت مشترک مواجه بودند که همواره بحث تفکیک مالکیت ۲ باشگاه مطرح بود، اما اجرایی نمی‌شد و همین مسئله باعث شد تا فشار‌های از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر شود. در فصل گذشته به‌واسطه حذف استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی، پرسپولیسی‌ها چالش مالکیت مشترک را نداشتند، اما حالا با توجه به تلاش ۲ تیم برای دریافت مجوز حرفه‌ای، موضوع مالکیت مشترک مطرح است.

ملت قرمز، تجارت آبی

موضوع واگذاری دو باشگاه از زمان وزارت کیومرث هاشمی، وزیر ورزش، به صورت کاملا جدی‌تر دنبال شده و شرکت‌های مختلفی در سطح مذاکره قرار گرفتند تا اداره استقلال و پرسپولیس را برعهده بگیرند. اسمی که در ابتدا برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس مطرح شد، شستا بود که قرار شد باشگاه پرسپولیس به عنوان رد دیون به آن واگذار شود. این مسئله در دولت نیز مورد تصویب قرار گرفت، اما با ایجاد فضای خبری و اعتراض بازنشستگان، این تصمیم به سرعت وتو شد تا استراتژی جدیدی در دستور قرار بگیرد.

بعد از منتفی شدن انتقال باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، حالا قرار است ۵۱ درصد سهام این باشگاه ۱۱ فروردین از طریق کارگزاری بانک ملی به فروش برسد. در روز‌های اخیر نام بانک ملت به عنوان جدی‌ترین مشتری پرسپولیس مطرح شده است.

در بحث تغییر مالکیت استقلال، ابتدا نام هلدینگ خلیج فارس مطرح شد ولی این موضوع هم مثل انتقال مالکیت پرسپولیس به نتیجه نرسید و در ادامه گفته شد که آبی‌های پایتخت هم مثل تیم رقیب به یک بانک واگذار می‌شوند. از بانک تجارت به عنوان جدی‌ترین مشتری خرید استقلال یاد شده و آبی‌پوشان هم ۱۰ روز بعد از پرسپولیس یعنی روز ۲۱ فروردین از طریق کارگزار بانک صنعت‌ومعدن به فروش خواهند رسید.

دردسر‌های تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس؛ هیچکس این ۲ تیم را نمی‌خواهد!

سازمان خصوصی‌سازی پیش از عید با انتشار دو اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام شرکت‌های فرهنگاعلام قیمت در فرا بورسی ورزشی استقلال و پرسپولیس را برای عرضه در فرابورس به شرح زیر اعلام کرد:

استقلال

تعداد کل سهام قابل واگذاری: ۵،۵۰۳،۴۸۶،۵۰۰

درصد کل سهام قابل واگذاری: ۵۱ درصد

قیمت پایه هر سهم (ریال): ۳،۳۶۲

ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری (ریال): ۱۸،۵۰۲،۷۲۱،۶۱۳،۰۰۰

پرسپولیس

تعداد کل سهام قابل واگذاری: ۵،۳۶۲،۶۵۷،۶۵۰

درصد کل سهام قابل واگذاری: ۵۱

قیمت پایه هر سهم (ریال): ۳،۹۴۶

ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری (ریال): ۲۱،۱۶۱،۰۴۷،۰۸۶،۹۰۰

اعتراض استقلالی‌ها در فضای مجازی؛ این واگذاری عادلانه نیست!

پس از اعلام شدن نام بانک‌ها حواشی عجیبی به وجود آمد، بسیاری از خبرنگاران و افراد متخصص در حوزه اقتصادی انتقادات زیادی را به این واگذاری وارد کردند. یکی از موارد مورد بحث این بود که بانک ملت شرایط سوددهی بهتری نسبت به بانک تجارت دارد و همین مسئله هم باعث شد که هواداران استقلال نیز طوفان عجیبی در فضای مجازی به راه بیاندازند و خواستار برقراری عدالت در واگذاری دو باشگاه شوند.

در همین راستا هواداران استقلال با هشتگ واگذاری عادلانه در توییتر، اعتراض خودشان را نشان دادند. در کمتر از چند ساعت این هشتگ تبدیل به ترند اول توییتر فارسی شده است. آنها خواستار این شدند که مالکیت باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شود و معتقد بودند در چنین شرایطی پرسپولیس از انتقال به بانک ملت سود بیشتری می‌برد.

ادامه جنجال‌ها؛ بانک‌ها نمی‌توانند تیم‌داری کنند

در شرایطی که این روز‌ها بحث در مورد مالکان جدید استقلال و پرسپولیس زیاد شده، حالا اخبار جدیدی به گوش می‌رسد که کل ماجرای واگذاری به بانک‌ها را زیر سوال می‌برد. طبق بند ۱۶ قانون رفع موانع تولید بانک‌ها اصلا اجازه بنگاه‌داری را ندارند و این یعنی واگذاری استقلال و پرسپولیس به ۲ بانک ملت و تجارت اصلا شدنی نیست. موضوعی که البته چند فعال حوزه اقتصادی هم در خصوص آن هشدار داده بودند ولی مسئولان وزارت ورزش توجهی به آن نداشتند و حالا استقلال و پرسپولیس گرفتار ماجرای جدیدی شده‌اند.

در این بین شایعه جدیدی در روز‌های اخیر به راه افتاده و گفته شده بانک‌های ملت و تجارت اصلا هیچ تمایلی به در اختیار گرفتن مالکیت پرسپولیس و استقلال ندارند. در واقع حتی اگر این انتقال قانونی هم باشد، این ۲ بانک قصد ندارند تیم‌داری کنند و این در ماجرای انتقال مالکیت استقلال و پرسپولیس یک مانع جدید محسوب می‌شود.

این ۲ باشگاه باید تا روز ۵ اردیبهشت مدارک مربوط به مالکیت خود را برای AFC ارسال و تنها ۲۶ روز تا پایان این فرصت باقی مانده است. وزارت ورزش درحالی بحث انتقال مالکیت را به روز‌های پایانی موکول کرده که از یک سال قبل مشخص بود که این موضوع باید برطرف می‌شد و مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها مسئله جدیدی محسوب نمی‌شود.

منبع: خبرآنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دردسرهای تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • دردسر‌های تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس؛ هیچکس این دو تیم را نمی‌خواهد!
  • محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در اینستاگرام /رتبه پرسپولیس و استقلال
  • جزئیات واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت | انتقادات بالا گرفت!
  • عکس| کنایه خنده‌دار به واگذاری تیم استقلال و پرسپولیس
  • سهام پایه سرخابی‌ ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اعلام شد
  • سهام پایه سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک آبی و قرمز!