Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@14:32:45 GMT

واکنش پمپئو به انهدام شبکه جاسوسی CIA در ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۹۷۶۱

خرداد؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انهدام شبکه جاسوسی CIA توسط وزارت اطلاعات ایران ایران را به دروغگویی متهم کرد اما گفت به طور خاص نمی‌تواند درباره این خبر اظهارنظر کند.

به گزارش خرداد، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «فاکس» به خبر دستگیری 17 جاسوس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در ایران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پاسخ به سؤالی در این ارتباط، ضمن متهم کردن ایران به دروغگویی گفت که به طور خاص نمی‌تواند درباره این خبر اظهارنظر کند اما «ایران سابقه دروغگویی دارد».

پامپئو تصریح کرد: «دروغ گفتن به جهان، بخشی از ماهیت آنها (ایران) است. من تمامی اظهارنظرات ایران درباره اقداماتی که انجام داده‌اند را اغراق آمیز می دانم».

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) در داخل کشور خبر داد و گفت: احکام این جاسوسان صادر شده و برخی به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام می‌شوند. (جزئیات بیشتر)

وی همچنین در واکنش به توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز ضمن تأکید بر اینکه بریتانیا مسئول حفظ امنیت کشتی‌های خود است، گفت: «بریتانیا مسئول محافظت از کشتی‌های خود است. آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست».

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه هفته گذشته به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.

کابینه انگلیس قرار است امروز دوشنبه درباره توقیف نفتکش استنا ایمپرو به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز جلسه اضطراری تشکیل دهد و درباره حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس بحث و بررسیهای لازم صورت بگیرد.

برچسب ها: پمپئو ، CIA

منبع: خرداد

کلیدواژه: پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد

علی‌اصغر زرگر اظهار داشت: شاید اتفاقات تنگه هرمز اخطار به امریکائی‌ها و اسرائیل باشد، اما همین باعث می‌شود ورود و خروج به تنگه هرمز مشکل‌ساز شود و بنابراین روی قیمت نفت هم تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، وی درباره تاثیر تنش‌های اخیر ایران و اسرائیل در قیمت و بازار نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز بحران به نقطه جوش نرسیده و فقط تهدیدات دوجانبه است، شاید اتفاقات تنگه هرمز اخطار به امریکائی‌ها و اسرائیل باشد، اما همین باعث می‌شود ورود و خروج به تنگه هرمز مشکل‌ساز شود و بنابراین روی قیمت نفت هم تاثیرگذار است.

وی افزود: در هر صورت اگر فرض را بر این بگذاریم که حمله انتقامی از جانب ایران صورت گیرد و آن‌ها هم پاسخ دهند قیمت نفت تحت تاثیر قرار گرفته و بالا خواهد رفت. علاوه بر این، باتوجه به پاسخ آن‌ها اگر ایران تصمیم بگیرد آمد و شد کشتی‌های نفتی را در تنگه هرمز دچار اختلال کند در این صورت شکی نیست که حتی در کوتاه‌مدت روی قیمت نفت تاثیرگذار خواهد بود و این تاثیر کم هم نخواهد بود، یعنی در کوتاه‌مدت منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: اکنون امریکا براحتی می‌تواند نیاز اروپا را برآورده کند و یا از طریق ذخایری که دارند کمبود‌ها را جبران کنند، اما در کل تاثیر تنش در هرمز روی قیمت و بورس تاثیر آنی زیادی خواهد داشت و قیمت نفت را در کوتاه مدت بالا خواهد برد، چون جبران نفتی که از تنگه هرمز عبور می‌کند سخت است و تا رفع بحران کمود نفت وجود خواهد داشت و این روال مستقیم روی قیمت تاثیر می‌گذارد حتی اگر به اندازه کافی ذخایر وجود داشته باشد و یا اینکه امریکا بتواند کمبود را جبران کند، زیرا چین و هند بخش زیادی از نفت خود را از مسیر تنگه هرمز دریافت می‌کنند؛ بنابراین تنش در منطقه و این مسیر تقاضا را بالا می‌برد و با توجه به اختلال در عرضه قیمت‌ها روند صعودی به خود خواهد گرفت.

وی درباره تاثیر تنش‌ها بر نفت ایران گفت: ایران تحریم را دور می‌زند و اگر چه مقاصد و میزان فروش نفت ایران مشخص نیست، اما ممکن است امریکا فروش نفت و انتقال درآمد آن به ایران را دچار اختلال کند، اما در این صورت در تنگه هرمز هم اختلال ایجاد خواهد شد، یعنی در صورتی که بحران به نقطه جوش برسد و ایران تنگه هرمز را ببندد تردد نفتکش‌ها در این منطقه دچار آسیب خواهد شد و کشور‌های منطقه نیز دچار خسارت می‌شوند.

زرگر خاطرنشان کرد: در قبال هر اقدام امریکا و اسرائیل؛ قطعا ایران ساکت نمی‌نشیند و سعی می‌کند تلافی و یا مجبور به تمکین کند، بنابراین اگرچه ایران بخش زیادی از نفت را در خارج از تنگه هرمز در کشتی‌ها و تانکر‌ها ذخیره کرده و برای مدتی می‌تواند از آن ذخیره استفاده کند و یا اینکه از مسیر خط لوله جاسک که روزانه یک میلیون بشکه نفت را جابجا می‌کند؛ نفت خود را صادر کند، اما قیمت‌ها دچار تغییر خواهند شد و در عین حال روی ورود و خروج و تردد کشتی‌های تجاری و نفتی ایران و دیگر کشور‌ها تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به توقیف کشتی صهیونیستی در تنگه هرمز
  • واکنش انگلیس به توقیف کشتی رژیم صهیونیستی در تنگه هرمز
  • بیانیه شرکت مالک کشتی اسرائیلی در مورد توقیف این کشتی توسط ایران | خدمه کشتی ۲۵ نفر هستند
  • مالک کشتی اسراییلی توقیف شده در نزدیکی تنگه هرمز کیست؟ + عکس
  • ببینید | توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز