Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حاتمی وزیر دفاع در پاسخ به سوال سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه مبنی بر علت عدم ارائه خدمات حمایتی به ایثارگران اظهار کرد: بنده خود را خدمتگزار جامعه ایثارگران می‌دانم و در ۴ دهه گذشته توجه به حقوق و معیشت این قشر در اولویت شورا‌های نیروی لشکری و کشوری قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قشر ارزشمندترین سرمایه ما هستند و باید همه دلسوزان نظام صیانت از حق آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

حاتمی تصریح کرد: با وجود همه خدمات شایسته جمهوری اسلامی ایران به ایثارگران هنوز جا دارد تا خدمات رسانی به این قشر افزایش یابد.

وزیر دفاع گفت: رسیدگی به ایثارگران و رزمندگان به قدری اهمیت دارد که سازمان بنیاد شهید منحصرا به آن اختصاص یافته است.

وی افزود: وزارت دفاع مسئولیت بزرگ پشتیبانی نیرو‌های مسلح را بر عهده دارد، بنابراین جامعه خدمات رسانی به ایثارگران مسئول اجرای این قانون بنیاد شهید است.

وی گفت: در ماده ۱۳ این قانون خدمات بهداشتی، بیمه درمانی، تامین اجتماعی به بنیاد شهید واگذار شده است.

حاتمی اظهار کرد: تسهیلات بانکی بر ایثارگران نیز بر عهده نظام بانکی کشور بوده و ربطی به وزارت دفاع ندارد، لذا آنچه به وزارت دفاع محول شده، کمک به رزمندگانی با حضور حداقل ۶ ماه در جبهه و جانبازان ۵ تا ۲۵ درصد است و بودجه نیز برای این کار دیده شده است.

وزیر دفاع ادامه داد: ما خادم همه رزمندگان هستیم و خود را در قبال آن‌ها مسئول می‌دانیم و توانستیم امسال ۲۵ درصد به حقوق دریافتی رزمندگان اضافه کنیم البته قبول داریم این اجرای قانون کامل نیست، همچنین بخشی بیمه حوادث و درمانی این قشر اجرایی شده و مابقی نیز در حال اجرایی شدن است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۴ هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران وام دریافت کرده‌اند همچنین بسیاری از این قشر را به سفر زیارتی مشهد فرستادیم.

حاتمی ادامه داد: ما با تمام وجود خدمتگزار رزمندگان هستیم و از نمایندگان و دولت تقاضا داریم که در فصل بررسی بودجه به آنها عنایت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزیر دفاع رزمندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نجفی ظهر سه شنبه در سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خصوص در حوزه فرهنگی، افزود: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار بزرگی برای مدیران است، بر همین اساس از تمامی فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هرآنچه پیشرفت و اقتدار در کشور داریم مرهون خون شهدا است، بر همین اساس خدمت به خانواده‌های شهدا جزو وظایف اصلی مدیران در استان است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان ایلام در طول دولت سیزدهم مثل طرح تبدیل وضعیت ایثارگران رخ داده که نیاز است دستگاه‌های اجرایی این اقدامات را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

نجفی افزود: از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است، افزود: ۱۸ درصد جمعیت استان ایلام را ایثارگران تشکیل داده است.

محمد رحیمی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران در استان ایلام تبدیل وضعیت شده، همچنین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با ۴۹۵ نفر ظرفیت به زودی برگزار می‌شود که ظرفیت بزرگی برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه بنیاد شهید برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در سال جاری تعریف شده است.

کد خبر 6086391

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»