Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@07:02:31 GMT

توضیحاتی در خصوص نشست آتی کمیسیون مشترک برجام

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۰۰۰۲

توضیحاتی در خصوص نشست آتی کمیسیون مشترک برجام

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اعلام کرد نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام که در تاریخ ششم مردادماه در وین اتریش برگزار خواهد شد، جایگزینی برای نشست آتی وزرای امور خارجه ایران و کشور‌های ۱+۴ نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص اظهار داشت: «پس از نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام که در روز هفتم تیرماه برگزار شد، سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توقف اجرای برخی از تعهدات خویش منجر به آثار عینی و عملی شد و طرف‌های اروپایی خواستار آن شدند که این وضعیت جدید پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه، در یک جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونین به بحث گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، در همین فاصله جمهوری اسلامی ایران نیز برخی موارد جدید از عدم ایفای تعهدات برجامی طرف‌های مقابل در زمینه اثربخشی رفع تحریم‌ها را طی نامه‌ای به امضای آقای دکتر ظریف به خانم موگرینی و سایر اعضای برجام اعلام کرده است. در نتیجه، طرف‌های برجام بر این نظر هستند که مناسب است پیش از نشست وزرای خارجه، این موارد نیز از سوی معاونین و مدیران سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و بر همین اساس، توافق شد یک نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ششم مردادماه در وین برگزار گردد. البته این نشست جایگزینی برای نشست آتی وزرای امور خارجه نخواهد بود و بیشتر قرار است فرصتی برای طرح مباحث و آماده سازی بهتر برای نشست وزرا باشد.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیدعباس موسوی برجام نشست برجام وزارت خارجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین

حسین  امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی گفتگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و پکن را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان همتای چینی خود را در جریان تلاش های دیپلماتیک و اقدام مشروع نیروهای مسلح ایران در قبال گستاخی رژیم اسراییل و هدف قرار دادن سفارت کشورمان در دمشق قرار داد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: به روشنی به کاخ سفید هشدار داده ایم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی تهران قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

 وزیر امور خارجه چین نیز در این گفتگوی تلفنی با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه گفت: چین به شدت حمله به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را مخالف و ناقض اصول و قواعد بین‌المللی می‌داند.

 وانگ یی افزود: ما در شورای امنیت هم از مطالبات عادلانه جمهوری جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده ایم، هر چند در این مسیر شاهد مانع‌تراشی‌های دولت آمریکا و اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی عضو شورای امنیت در محکومیت اقدامات رژیم اسراییل بوده‌ایم.

 وزیر امور خارجه چین یادآور شد که در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مواضع اصولی طرف ایرانی را به اطلاع وی رسانده است و همواره بر برقراری صلح در منطقه و برقراری آتش بس در غزه تاکید کرده است.

وانگ یی در پایان تاکید کرد: چین و جمهوری اسلامی ایران از شرکای راهبردی هستند و آن کشور در تمامی زمینه ها برای مواضع و جایگاه ایران اهمیت بالایی قائل است.

نماینده چین: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بودواکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اتریش در مورد اوضاع منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اتریش
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و هند
  • نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی تنبیه اسرائیل