Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جشنواره‌های مد و لباس باید به تعمیق فرهنگ اسلامی و ایرانی بینجامد و طراحان ایرانی باید بازار لباس زنان مسلمان جهان را در اختیار بگیرند.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی و نود و نهمین جشنواره کشورزی مد و لباس اسلامی – ایرانی در استان مرکزی با بیان اینکه طراح ایرانی باید لباسی را طراحی کند که همه بانوان مسلمان از آن استفاده کنند، افزود: نباید همیشه مصرف‌کننده باشیم، به همین دلیل باید این جشنواره‌ها همچنان با قدرت برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه جذب بازار جهان کاری سخت، اما ممکن و میسر است و تنها باید طراحان وارد میدان شوند، گفت: باید با قدرت وارد این جشنواره‌ها شد، دولت باید از حوزه برگزاری این جشنواره ها خارج شود و صرفا وظیفه سیاست‌گذاری و نظارتی خود را به انجام برساند و کار باید به دست طراحان و فعالان این عرصه سپرده شود.

اکرمی تصریح کرد: هر دستاورد ارزشمندی به سختی به دست می‌آید، اگر به دنبال درخشش طراحان در عرصه جهانی هستیم باید تلاش کنیم. این عنوان به سادگی حاصل نمی‌شود. نباید به بازار استان، شهر و کشور بسنده کنیم باید به خارج از مرزهای ایران اسلامی فکر کنیم. بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند چرا طراحان مد و لباس اسلامی نباید حرفی برای گفتن داشته باشند؟ چرا باید همواره مصرف‌کننده باشیم؟

وی با اشاره به اینکه رنگ و زیبایی جزو لاینفک پوشش ایرانی بوده است و حتی در دین مبین اسلام و سخنان پیامبر اسلام(ص) نیز تاکیدات بسیاری به زیبایی شده است، گفت: ما می‌توانیم جهانی بیندیشیم و تولیدکننده و صادرکننده افکار، ایده، مد و لباس به جهان باشیم.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز مدهای موجود در جامعه ایرانی با فرهنگ اسلامی و ایرانی همخوان نیست و این امر به معضلی برای خانواده بدل شده است، افزود: وظیفه دولت است که به این عرصه ورود کند، اما در درجه اول باید طراحان ایرانی تولیدات مناسبی عرضه کنند و لباس‌هایی در خور شأن فرهنگ و تمدن اسلامی تولید شود.

وی اضافه کرد: امروز لباس همه ما وارداتی است، در حالی که ما ادعای فرهنگ و تمدن سه هزار ساله داریم و باید بخشی از این فرهنگ در لباس و پوشش ایرانیان نمود پیدا کند. امید است چنین چشنواره‌هایی کمک کنند طراحان علاوه بر تامین نیاز زنان داخل کشور نیاز زنان مسلمان جهان را نیز تامین کنند و اگر به درستی عمل کنیم قطعا زنان سایر ادیان از این طراحی‌ها استقبال خواهند کرد.

اکرمی تاکید کرد: با تعمیق فرهنگ دینی و ایرانی، باید پوشش زیبای ایرانی و اسلامی در جامعه رواج یابد و جمعیت بیشتری از این جشنواره‌ها استقبال کنند. قطعا با تلاش و زحمت طراحان جمعیت بیشتری را در چنین مراسم‌ و جشنواره‌هایی شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از برترین‌های جشنواره مد و لباس تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی «نور» در گلستان با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این اجرای این طرح که از ۲۵ فروردین امسال آغاز شده است، با ناهنجاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش تجمع علمای مسلمان به عملیات "وعده صادق"
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • اجرای طرح ملی «نور» در گلستان با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی طنز و رسانه تا پایان فروردین ماه
  • کینه مهندسی‌شده علیه زنان ایرانی
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با خُلق نیک محقق می‌شود
  • پوشش بانوان ایرانی از دوران باستان تا امروز + فیلم
  • حضور پنج فیلم کوتاه ایرانی برگزیده یوالیتی در فستیوال فتوفیلم