Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی دریایی مصر، امارات و آمریکا رزمایش نظامی مشترکی را در آب‌های منطقه‌ای در دریای سرخ برگزار می‌کنند. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الیوم، ارتش مصر، امروز- دوشنبه- از آغاز رزمایش دریایی مشترک با امارات و آمریکا در آّب‌های منطقه‌ای در دریای سرخ (شرق مصر) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تامر الرفاعی» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای تصریح کرد، فعالیت‌های آموزشی مشترک با عنوان «سلام عقاب- پاسخ عقاب 2019» با مشارکت نیروی دریایی و هوایی مصر، ایالات متحده و آمریکا آغاز شده است و عربستان سعودی به عنوان ناظر در آن مشارکت می‌کند.

طبق این بیانیه، رزمایش نظامی به مدت چند روز (تعداد روزها مشخص نشده است) در آب‌های منطقه‌ای دریای سرخ ادامه می‌یابد.

در این رزمایش نظامی یگان‌های نیروی دریایی مصر، آمریکا و امارات، شامل ناوها، قایق‌های موتوری، کشتی‌های مین‌روب و تعدادی از جنگنده‌های «اف 16» مشارکت دارند.

ازتش مصر هدف از برگزاری این رزمایش را آموزش برای از بین بردن مواد منفجره زیر آب، برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات مین‌‌زدایی برای حمایت از تلاش‌های صورت گرفته در راستای امنیت و ثبات دریایی در منطقه عنوان کرد.

این رزمایش مشترک میان سه کشور مذکور در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس به دنبال توقیف نفت‌کش متخلف انگلیسی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تنگه هرمز، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات" مصر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات مصر اخبار امارات مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار داشت: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت کرد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی افزود: امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می کند.

امیردریادار ایرانی تصریح کرد: این روند اینگونه است که دولت های منطقه، خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت ها بیدار می شوند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می خواهند.

کد خبر 845184 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهرام ایرانی- فرمانده نیروی دریایی دفاع - رژه اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد