Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ارتش های هند و پاکستان از صبح دوشنبه دور تازه‌ای از درگیری و تیراندازی سنگین  علیه هم را آغاز  و هرکدام دیگری را به نقض آتش‌بس متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در‌گیری‌های جدید در خط کنترل نظامی میان بخش‌های تحت  کنترل هند و پاکستان در ایالت «جامو» و «کشمیر»  از صبح دوشنبه ازسرگرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این در حالی است که روز شنبه نیز به دلیل تیراندازی بین طرفین، یک نظامی پاکستان کشته و چهار هندی نیز مجروح شدند.

به نوشته اسپوتنیک، یک مقام ارتش هند در این زمینه گفت که دستکم یک نظامی هندی پس از نقض آتش‌بس از سوی پاکستان کشته شد. ارتش پاکستان نیز متقابلا روز شنبه هند را به شلیک راکت و  گلوله خمپاره از مواضع خود به مناطق «باتال»، «ساتوال»، «نیکیال» و «جاندروت» متهم و ادعا کرد ارتش هند مناطق غیر نظامی را هدف گرفته است. به گفته این منبع نظامی، در جریان این درگیری نیز یک نظامی پاکستانی کشته و چهار غیرنظامی از جمله دو دختر جوان جان خود را از دست داده‌اند.

 دور تازه درگیری بین ارتش دو کشور در مرزها  در حالی مجددا از سرگرفته شده  که در فروردین سال جاری نیز درگیری مرزی پاکستان و هند بعد از وقفه‌ای کوتاه  دوباره آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند. وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای هندی و پاکستانی در منطقه «پونچ» ایالت جامو و کشمیر با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین به سوی هم  شلیک کردند.

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های 1947، 1965 و1971  میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا و در بهمن گذشته شدت گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان

محمود زین الدینی گفت: بیماری سل یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که با انجام تست توبرکولین در گاوداری ها، این بیماری کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از سیاست‌های دامپزشکی بوده بیان کرد: در سال بیش از ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل توسط تست توبرکولین مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

زین الدینی گفت: تست سل یکی از تست‌های مخاطره آمیز و پرمشقت برای اکیپ‌های پایش بیماری محسوب می‌شود که احتمال خطرات و آسیب‌های فیزیکی برای پرسنل دامپزشکی به همراه دارد.

وی افزود: باکتری سل عمدتا منشا گوارشی دارد و شبکه دامپزشکی با انجام ادواری تست توبرکولین بر روی گردن گاو شرایط لازم به منظور حفظ سلامت دام‌ها فراهم نموده و همچنین از بروز این بیماری مشترک در جمعیت انسانی ممانعت می‌شود.

زین الدینی عنوان کرد: پارسال هیچگونه مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و امیدواریم امسال هم موردی از آلودگی در شهرستان گزارش نشود.

وی گفت: در صورت مثبت بودن دام‌های سنگین مبتلا، بصورت اضطراری طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در کشتارگاه دام کشتار تحت نظر بازرسان بهداشتی اندام‌های آلوده حذف و معدوم می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اهمیت ضد عفونی کردن مرتب جایگاه‌های دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از این بیماری تاکید کرد و از دامداران درخواست کرد: در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که واگیر هستند، همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

زین الدینی گفت: دامداران از هر گونه جا به جایی، حمل و نقل و ورود دام به دامداری خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ارتش در حوزه‌های مختلف همواره در کنار مردم بوده است
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان