Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم تک تخصصی بسیج جامعه پزشکی سپاه شاهرود به منطقه محروم طرود اعزام شد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بسیج جامعه پزشکی سپاه شاهرود اقدام به اعزام یک تیم تک تخصصی به منطقه محروم طرود کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی شاهرود که مسئول بهداری سپاه ناحیه این شهرستان در مورد اعزام این تیم پزشکی به منطقه محروم طرود گفت: این تیم سه روز در این منطقه حضور داشتند و بیش از 340 نفر از اهالی این منطقه از خدمات این اکیپ پزشکی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوی جهادی از نوع ویزیت دندانپزشکی؛ دانشجویان بسیجی در مناطق محروم خراسان رضوی حضور یافتندکاروان سلامت در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد به‌روایت تصویرخراسان رضوی| طعم شیرین محرومیت‌زدایی در اردوهای جهادی؛ 65 جهادگر در مناطق محروم نیشابور حضور می‌یابند

جواد رضوانی اظهار داشت: مرکز جامع سلامت دهستان طرود محل مراجعات مردمی برای دریافت خدمات بهداشتی و درمان این تیم متخصص بود.

وی گفت: خدماتی از قبیل داخلی، زنان و زایمان، دندانپزشکی، مامایی، تزریقات و پانسمان از سوی پزشکان متخصص این تیم به مردم ارائه شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه شاهرود گفت: ویزیت پزشک متخصص به 110 نفر، دندانپزشکی 50 نفر، نسخه دارویی 100 نسخه، خدمات پاراکلینیکی 25 مورد و انجام تست غربالگری برای 180 نفر در این اردوی جهادی انجام‌شده است.

رضوانی عنوان کرد: جهادگران بسیجی همواره در همه عرصه‌ها با هر لباس و تخصصی آماده خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم هستند.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به‌رغم وجود بیش از ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور، درصد پر شدن ظرفیت دستیاری بعضی رشته‌های تخصصی در مرز بحران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی، محمد رئیس‌زاده اظهار کرد: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به نگران کننده بودن آمار ورودی دستیاری بعضی رشته‌های تخصصی مانند اطفال، بیهوشی و طب اورژانس افزود: مفهوم هر کدام از این آمارها این است که این خطر وجود دارد در آینده دچار چالش شویم و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزایش ظرفیت‌های پزشکی را ساده‌ترین و کم‌اثرترین روش چاره‌جویی در حوزه کمیت و کیفیت مسائل جامعه پزشکیاعلام و تصریح کرد: چاره مشکلات جامعه پزشکی فقط در افزایش ظرفیت‌ها نیست؛ بنابراین پیش از اینکه این کلان چالش‌ها به بحران لاینحل تبدیل شود، باید چاره‌ای اندیشید.

رئیس‌زاده با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، اظهار داشت: مسئولان مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند، ما هم در این مسیر مساعدت می‌کنیم، چراکه وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

وی جامعه علوم آزمایشگاهی را چشم‌های بینا و تیزبین جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماری‌ها دانست و گفت: انجمن‌های فعال و هیئت مدیره‌های انجمن‌ها در این حوزه، از رصد تحولات آینده در حوزه علوم آزمایشگاهی غافل نشوند، در واقع نباید از نقش بیگ دیتاها، بیومارکرها، پرسیژن مدیسن، پرسنولایز، مدیسن هوش مصنوعی و نقشه ژنتیک هر فردی که به تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک می‌کند، غافل شویم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مجموعه این مباحث علوم آزمایشگاهی دنیا را دچار تغییرات جدی و بنیادین خواهد کرد، اضافه کرد: اگر ما از رصد این تحولات غافل بمانیم، جایگاه خوبی را در آینده علوم آزمایشگاهی نخواهیم داشت، بنابراین باید متناسب با نیاز کشور در این حوزه‌ها آینده‌نگری شود و در دانشگاه‌ها بحث کنند و نسبت به بحث و پیگیری این تغییر و تحولات در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها مبادرت لازم به عمل آید.

رئیس زاده با اشاره به جایگاه حکیم اسماعیل جرجانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور، حفظ و زنده نگه داشتن یاد مفاخر کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی از اینکه خود را منتسب به طبیب همه اعصار و قرون می‌دانند باید بدان افتخار کنند و ادامه دهنده مسیر این مشاهیر بزرگ باشند، اعضای علوم آزمایشگاهی باید به میمنت این نامگذاری و شکرانه این رخداد بزرگ زندگی نامه این حکیم بزرگ ایرانی را که از افتخارات ما است، مطالعه کنند.

وی افزود: حکیم جرجانی اولین پزشک در دوران اسلام است که کتاب عظیم و مرجع ذخیره خوارزمشاهی را به عنوان جامع‌ترین متن پزشکی به زبان فارسی کتابت کرد، وی حق بزرگی به گردن ما ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر دنیا دارد، این کتاب بعد از الحاوی و قانون ابن سینا، جامع‌ترین کتاب دوره خود بوده است.

کد خبر 746643

دیگر خبرها

  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • خدمات صادقانه و بی منت در منطقه سیدآباد مهاباد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم