Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مشایخی، گفت: این انجمن عصر امروز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انجمن حمایت از حیات  وحش بهرآسمان و موسسه خیریه دارالاکرام زباله های ریخته شده در منطقه گردشگری آبشار گلمای دلفارد را جمع آوری کرد.

« فاطمه مشایخی » مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: ریختن زباله در اماکن عمومی و به خصوص در طبیعت کار ناپسندی است که علاوه بر پدید آوردن چهره زشت، محیط زیست را به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه مشایخی، ابراز داشت: انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، امروز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انجمن حمایت از حیات  وحش بهرآسمان، موسسه خیریه دارالاکرام و جمعی از مردم به شکل خودجوش و داوطلبانه زباله های ریخته شده در مسیر منطقه گردشگری آبشار گلمای دلفارد را جمع آوری و براساس نوع زباله تفکیک و در کیسه های زباله دسته بندی شدند.

مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، اضافه کرد: با همکاری و همراهی این نهادها و مردم، ۳۰۰ کیسه زباله از سطح این منطقه گردشگری جمع آوری شد. 

با یادآوری این مطلب که قبل از عید نوروز این مراسم در محوطه باستانی کنار صندل  اجرا شد، افزود: این مراسم با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه و به منظور فرهنگ سازی کاهش تولید زباله در بین مردم اجرا شد.

وی، با اشاره به این که فعالیت های انجمن در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کند، عنوان کرد: این انجمن از بهمن سال گذشته پس از اخذ مجوز به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون قریب ۳۰۰ نفر عضو دارد.

مشایخی، اضافه کرد: تاکنون مجتمع های بوم گردی، صنایع دستی، میراث فرهنگی، گروه موسیقی و مستند ساز با ما همکاری داشته اند.
مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، ادامه داد: از ابتدای راه اندازی انجمن تاکنون کارگاه های آموزشی صنایع دستی برای جوامع محلی، اصول توسعه گردشگری مختص بوم گردی و ذی نفع های گردشگری را برگزار کرده است.
رئیس انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، بیان داشت: از این انجمن در جشنواره سین هشتم که در اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار شد، تقدیر شد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي روزنامه شیراز اردبیل کتابخانه های عمومی نماز جمعه مسکن بوشهر استان البرز دلفارد جمع آوری زباله زباله تفکیک زباله پاکسازی جیرفت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه