Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صمیمیان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کم‌آبی مهم‌ترین چالش بخش روستایی استان است که با پیگیری‌های علیرضا آشناگر استاندار سمنان و مسئولان مربوط برای رفع این مشکل روستاییان تلاش می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با تخصیص این میزان اعتبار برای نوسازی لوله‌های خط انتقال و شبکه‌های آبرسانی در بخش روستایی استان اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: توسعه همه جانبه مناطق روستایی استان با رفع چالش کم‌آبی حاصل می‌شود و مسئولان برای رفع این چالش برنامه دارند.

صمیمیان اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر برای جذب اعتبارهای ملی برای رفع مشکلات روستاهای استان در دستور کار است و با برنامه ریزی اصولی می‌توان برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق اقدام کرد.

وی تصریح کرد: کم‌آبی از علت‌های اساسی مهاجرت از روستاهای استان سمنان در سال‌های گذشته بوده که باید با تمام توان برای رفع این معضل تلاش کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ظرفیت‌های قابل‌توجه اقتصادی و اشتغال‌آفرین در بخش روستایی استان وجود دارد که با رفع مشکلات زیرساختی می‌توان این منابع را شکوفا کرد.

سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

۱۰۷ هزار و ۴۰۷ تن جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان سمنان هستند و از مجموع ۴۰۰ روستای سمنان بیش از ۲۹۳ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که با استفاده از ۱۳۳ حلقه چاه، ۹۱ دهنه چشمه و ۱۵ رشته قنات تأمین آب می‌شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی سمنان توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، داود شایقی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و از محل منابع ملی و استانی، اعتبارات خوبی به استان جذب شد تا در سال جدید شاهد فعال شدن طرح‌های مهم استان در حوزه‌های زیربنای و عمرانی باشیم.
وی افزود: از مجموع اعتبارات جذب شده، پنج هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ملی استان از ردیف منابع ملی اختصاص یافت تا روند اجرایی این طرح‌های مهم و اساسی در حوزه راه‌آهن، تکمیل چهارخطه‌ها، مراکز بیمارستانی، مجتمع‌های آبرسانی و شبکه آبیاری و پروژه تالار شهر اردبیل سرعت اجرایی بیشتری بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن اردبیل- میانه اختصاص یافت تا شاهد به سرانجام رسیدن این طرح ریلی عظیم در سال جدید باشیم.
شایقی افزود: برای تونل حیران ۴۹۰ میلیارد ریال، باند دوم مشگین‌شهر - سربند ۲۵۰ میلیارد ریال، باند دوم اردبیل - مشگین‌شهر ۲۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، باند دوم کلور- درام ۲۳۰ میلیارد ریال و برای پروژه رضی - امیرکندی و گرمی - بیله‌سوار ۳۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی گفت: تلاش بر این است تا با تخصیص این اعتبارات بخشی از بزرگراه‌های استان در سال جدید به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با رصد دقیق جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای در سال ۱۴۰۲ تلاش شد در هر ۲ حوزه تخصیص‌های مطلوب و مناسبی برای پروژه‌ها و طرح‌های استان اخذ و تامین شود.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور افزود: در روز‌های پایانی سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرای جذب و معوقات کارکنان اعم از اضافه کار و سایر مزایا پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • منظور: ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • توزیع ۱۰۳ تن کالای حمایتی ویژه رمضان در تربت‌حیدریه
  • روستای اصفهک طبس روستایی با قدمت 400 سال در دل کویر
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • بار سنگین تحقق شعار سال در استان سمنان/کاهش تورم تداوم یابد