Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ گزارشی که با یک پرسش به پایان رسید، دستمایه شماری از فعالان فضای اجتماعی شد تا شایعه بزرگی در مورد سکته یا حتی مرگ رجب طیب اردوغان منتشر کنند.


به گزارش خرداد، پایگاه اطلاع‌رسانی «تاکد»، که به تبیین صحت و سقم اخبار منتشرشده در فضای مجازی می‌پردازد، طی گزارشی در این‌باره خبر داد: صفحات اجتماعی اخباری را در رابطه با مرگ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بر اثر سکته قلبی منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این صفحات فیک، که لوگوی برخی از رسانه‌های معروف همچون بی‌بی‌سی و الجزیره را در صفحات خود قرار داده‌اند، ادعا کردند رجب طیب اردوغان بر اثر سکته قبلی درگذشته است. موضوعی که به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفت و حتی برخی از رسانه‌ها هم آن را منسوب به رسانه‌های اصلی منتشر کردند.

این در حالی است که به عنوان مثال، خبرنگار الجزیره در ترکیه گفته نمی‌تواند این خبر را تایید کند.

 اصل این شایعه مربوط به گزارشی تصویری است که شامگاه شنبه در یک پایگاه اطلاع‌رسانی مخالف اردوغان و درباره وضعیت جسمانی او منتشر شد. این پایگاه با استناد به تصاویری که از رئیس‌جمهور ترکیه در روز دموکراسی و وحدت ملی ضبط شده مدعی شد شرایط جسمی اردوغان همگان را غافلگیر کرد زیرا در این روز همه مشاهده کردند او به سختی راه می‌رفت و همین مساله‌ باعث شد پرسش‌هایی در رابطه با وضعیت جسمانی او مطرح شود.

در نهایت شایعه آن‌قدر شدت گرفت که خبرگزاری ترکیه، به نقل از یک منبع مسئول در کاخ ریاست جمهوری ترکیه، این اخبار را تکذیب کرد.

برچسب ها: اردوغان

منبع: خرداد

کلیدواژه: اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از سیاست دوگانه غرب در قبال حملات متقابل ایران و رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را تنها مسئول درگیری‌های منطقه دانست.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها مسئول تشدید تنش‌های اخیر در غرب آسیا است.

اردوغان در یک نشست خبری در آنکارا با بیان اینکه «اسرائیل سعی دارد در منطقه درگیری ایجاد کند» گفت حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق تازه‌ترین نمونه از اقدامات این رژیم در این راستا بود که صبر ایران را لبریز کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت تا وقتی ظلم و نسل‌کشی در غزه ادامه داشته باشد، ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای تازه‌ای به وقوع بپیوندد. او در همین راستا از همه طرفین خواست با عقل سلیم عمل کنند.

اردوغان همچنین به محکومیت حمله ایران توسط غرب و چشم‌پوشی این بلوک قدرت بر حمله پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اشاره کرد و این استاندارد دوگانه غرب را شدیداً محکوم کرد.

ایران بامداد یکشنبه با ده‌ها پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد. این حمله در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که در آن هفت مستشار نظامی ایران به شهادت رسیده بودند.

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • توضیحات خیابانی درباره مصاحبه با مارادونا | قول دادم تا زمان مرگ من و مارادونا مصاحبه منتشر نشود! | ببینید
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره