Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا سلم آبادی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی در بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۸۸ نفر آموزش‌های مقدماتی، ۱۷۶ نفر آموزش‌های پایدارسازی و توسعه و ۸۶ نفر نیز از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در حوزه اشتغال جزو اصول کار است اظهار داشت: پارسال نیز چهار هزار و ۷۳۸ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از تحقق ۱۰۴ درصدی ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد ارایه آموزش‌های موردنیاز قبل، حین و بعد از اجرای طرح است.

وی افزود: ایجاد اشتغال از طریق مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زمینه خودکفایی ۳۰۰ خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان را فراهم کرده است.

سلم‌آبادی درباره افروش محصولات تولیدی مددجویان این نهاد حمایتی گفت: برای تحقق این مهم بایستی مددجویان آموزش‌های مهارتی حین کار را فرا بگیرند تا بتوانند در بازار جدید به ارایه و فروش محصولات بپردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: یکی از ضعف‌های ما در بحث تولید همواره آموزش نیروی کار به ویژه توانمندسازی نیروهای جوان و تحصیلکرده است.

داوود شهرکی افزود: نیروهای جوان و تحصیلکرده در عین تخصص و تجربه‌های علمی که فرا می‌گیرند باید مهارت، کار اجرایی و عملیاتی را نیز آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه هر جا تک بُعدی رفتیم دچار آسیب شدیم عنوان کرد: لازم است آموزش‌ها را هدفمند و از مرحله صفر آغاز کنیم و آموزش‌های تئوری، فنی و حرفه‌ای و فروش را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از مهارت‌ها در جامعه ارایه می‌شود اما بازاری برای فروش محصولات تولیدی وجود ندارد که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد مهارت اموزی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال

معاون وزیر تعاون؛کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوارکارگاهی آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق شعار سال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاید بتوان گفت این روزها نسخه اول و آخر حل معضل بیکاری مسئله مهارت آموزی است. چرا که نگاهی به جویندگان کار بیانگر این است که جوانانی در طرح های اشتغالزایی دولت ها و آگهی اشتغال به دنبال کار هستند که صرفاٌ‌مدرکی دارند که متناسب با نیاز بازار کار نیست و با کسب مهارت می توانند راحت تر شغل مورد نیاز خود را پیدا کنند. در این راستا اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای دو چندان می شود. 

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به رشد 1194درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم، گفت: تعداد مجوزهایی که برای تأسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده 17هزار و 650مجوز است و تعداد مجوزهای صادر یا تمدید شده برای تأسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به 41هزار و 793مجوز  رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام در واگذاری امور به بخش خصوصی، تصریح کرد: ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار، مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد که رشد 1194درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و ارائه بیش از 60 درصد از  آموزش های مهارتی توسط این بخش نشان از مشارکت مردم در امر مهارت آموزی و واگذاری حقیقی  مأموریت اصلی این مجموعه به مردم دارد.  

معاون وزیر رشد صدور مجوز آموزشگاه های آزاد و ارائه آموزش های مهارتی را الگوی موفق سازمان آموزش فنی و حرفه ای در واگذاری امور به مردم برشمرد.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای عضو سازمان بین المللی کار (ILO) می باشد، گفت: حدود 80 میلیون شغل از مشاغل و مهارت‌های موجود در چند سال آینده دچار تغییر شده و یا از بین خواهد رفت و بیش از 90 میلیون حرفه در حوزه فناوری های نو جایگزین آن مشاغل خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات، افزود: توانمندسازی مردم برای بهره گیری از ظرفیت های مردمی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای محسوب می شود.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با داشتن 658مرکز، 4800کارگاه، بیش از 40هزار مربی دولتی و غیر دولتی، بیش از 4 هزار مرکز جوارکارگاهی،  سهم برجسته‌ای در توانمندسازی مردم و مطالبات آنان در حل مسأله اشتغال دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید
  • معافیت ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت قبوض آب، برق و گاز
  • دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود