Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آیت‌الله محمد یزدی امروز 31 تیر با حضور در مدرسه علمیه معصومیه قم، در جمع طلاب این مدرسه بر لزوم استفاده بهینه از نعمت‌های الهی در جهت رشد علمی و معنوی تاکید کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات اهل بیت(ع) اساس علم و دانش بر معرفت و شناخت خدای متعال است و بعد از آن واگذار کردن امور به اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آیات زیادی در مورد معرفت به خدا وجود دارد و به انسان تذکر می‌دهد که آنچه در درون و بیرون تو هست همه نشانه و دلیل بر حقانیت خدا است، لذا انسان نباید از این آیات و نشانه‌های مهم غفلت کند. رئیس جامعه مدرسین حوزه افزود: بنابر این از جمله اهداف بعثت انبیاء معرفت به خدا، خود، تزکیه و رسیدن به کمالات نفسانی و بعد تعلم و یادگیری است. وی افزود: همه چیز در نظام هستی آیتی از آیات خداست از انسان گرفته تا سایر موجودات عالم، در حقیقت هستی اصیل و بدون متکی به دیگری تنها خدای متعال است و اوست که مبداء اعلی و آفریننده موجودات است لذا توجه و شناخت خدای متعال بسیار مهم و اساسی است که هر طلبه باید بیش از دیگران به آن توجه نماید. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: من و شما به عنوان طلبه علوم دینی امروز در یک شرایط خاص قرار گرفته‌ایم که بسیاری از اسباب و لوازم تحصیل علوم دینی و رشد علمی مهیا است و باید از این فرصت گرانبها نهایت اسفتاده را برد. استاد حوزه علمیه قم حاکمیت اسلام در کشور را از نعمت‌های بزرگ خدای متعال دانست و یادآوری کرد: یکی از ابزارهای مهم و حیاتی امروز ما حاکمیت دین خدا در جامعه و قرارگرفتن یک فقیه عادل، اسلام‌شناس و شجاع در راس امور کشور است و باید همیشه قدردان این نعمت بزرگ بود. مدرسه‌ای و مسجدی تربیت کنیم آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ساخت و ساز زیاد مدرسه در کشور گفت: من عقیده ندارم که مدرسه و مسجد زیاد بسازیم، بلکه در درجه اول باید «مدرسه‌ای» و «مسجدی» ساخت نه صرف ایجاد یک ساختمان و بنای دینی، چرا که اگر مدارس خوب زیادی ساخته شود، اما طلبه ها درآن به خوبی درس نخوانند فایده ای ندارد. وی افزود: هیچ کس در حوزه بدون تلاش و مجاهدت عالم و دانشمند نمی‌شود همان گونه که در سایر مشاغل نیز اگر کسی زحمت و تلاش نکند به جایی نمی رسد، لذا باید از فرصت عمر و جوانی و همچنین از نعمت وجود نظام اسلامی استفاده کرد و مجهز به سلاح علم و تقوا شد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانی نباید تشریفاتی باشد؛ ما برای زندگی  و کسب عناوین دنیوی روحانی نشده‌ایم، بلکه برای هدایت مردم و برای تبلیغ و هدایت ایتام آل محمد(ع) روحانی شده‌ایم. وی با انتقاد از برخی افراد که در حوزه به مباحث سکولار توجه دارند و اصطلاحاً خودشان را از سیاست دور می‌کنند، گفت: قدر حضور در مدرسه معصومیه را باید دانست، چرا که فرق زیادی است بین آن طلبه‌ای که زیر نظر یک استاد انقلابی تحصیل می‌کند با طلبه ای که زیر نظر کسی که از سیاست و توجه به امور جامعه دوری می‌کند و نسبت به امور مسلمین و نظام اسلامی بی تفاوت است؛ چنین طلبه‌ای و آخوندسکولاری اصلا مضر به حال اسلام است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا یزدی قم معصومیه آخوند سکولار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • چگونه طلبه شویم؟