Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- عملیات انتحاری گروه تروریستی الشباب در پایتخت سومالی به مرگ و جراحت تعدادی از ساکنان این شهر منجر شد.

 وقوع انفجاری مهیب در صبح دوشنبه و در «موگادیشو» پایتخت سومالی تلفات جانی و مالی سنگینی برجا گذاشت.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» در این انفجار دست‌کم 17  تن کشته و 28 نفر نیز مجروح شدند. این انفجار صبح دوشنبه در یک ایستگاه ایست بازرسی واقع در جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی «آدم عدی» رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این انفجار گروه تروریستی «الشباب» مسئولیت  آن را بر عهده گرفت. 

اخیرا نیز یک گروه مسلح با حمله به هتلی در شهر ساحلی «کیسمایو» در سومالی ۲۶ نفر را کشته و ۵۶ نفر را زخمی کردند. گروه تروریستی الشباب با برعهده گرفتن مسئولیت این انفجار اعلام کرد که یک عامل انتحاری به این هتل حمله کرده و به دنبال آن تعدادی از عناصر این گروه شروع به تیراندازی کرده‌اند. 

گروه تروریستی الشباب  سال ۲۰۱۱ از موگادیشو بیرون رانده شد و سیطره خود بر بسیاری از پایگاه‌ها را از دست داد،  اما با این حال همچنان یک تهدید امنیتی خطرناک است و عناصر آن هر از چند گاهی عملیات‌ انفجاری در سومالی و کنیا اجرا می‌کنند.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان

حکومت طالبان ضمن محکومیت حمله به مهندسان چینی در پاکستان، این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن سازی و تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت حمله انتحاری به مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا و این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن کردن منطقه عنوان کرد.

مقامات پلیس محلی به تازگی با تأئید خبر حمله انتحاری به کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا به رسانه‌های این کشور گفتند بمبگذار انتحاری یک خودروی حامل مواد منفجره را در مسیر عبور کاروان مهندسان چینی که از اسلام‌آباد به سمت کمپی در «داسو» در حرکت بودند، منفجر کرد که در نتیجه پنج شهروند چینی و یک پاکستانی کشته شدند.

وزارت خارجه‌ حکومت طالبان در واکنش به این حمله تروریستی اعلام کرد: «وزارت خارجه افغانستان این نوع حوادث را تلاش برای تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای می‌خواند و تأکید می‌کند که کشورهای منطقه نباید اجازه دهند مخالفان همکاری‌های منطقه‌ای با ناامن کردن منطقه به اهداف خود برسند».

5 مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدندحمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستاننجات 8 ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان

بر اساس اعلام دولت اسلام‌آباد، این کشور تحقیقات جدی برای پاسخگو کردن عاملان این حمله تروریستی را آغاز کرده اما تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است.

منطقه داسو محل یک سد بزرگ و منطقه‌ای است که پیش‌تر نیز هدف حملات قرار گرفته است. در سال 2021، انفجار یک اتوبوس به کشته شدن 13 نفر از جمله  9 تبعه چینی منجر شد.

گفته می‌شود این حمله ساعاتی پس از حمله جدایی‌طلبان بلوچ به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در ایالت بلوچستان رخ داده است.

  انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • حمله به اتباع چینی در پاکستان با دستکم ۵ کشته
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • حمله تروریستی در خاش/۲ نفر شهید شدند
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد
  • جزئیات حمله تروریستی؛ یک نوزاد شهید و دو عضو خانواده هم مجروح شدند
  • حمله تروریستی به واحد گشت یگان تکاوری خاش/۲ عضو خانواده مجروح و یک نوزاد شهید شد