Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@12:12:57 GMT

گم شدن یک میلیارد یورو تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۰۷۳۴

گم شدن یک میلیارد یورو تکذیب شد

سخنگوی دولت، ادعای گم شدن یک میلیارد یورو ارز در واردات را تکذیب کرد.

به گزارش صدای ایران از صدا و سیما، علی ربیعی در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ادعای گم شدن یک میلیارد یورو در واردات افزود: اصل ماجرا این است که آقای همتی در تاریخ ۱۲ خرداد سال ۹۸ نامه‌ای به رئیس جمهور می‌نویسد و اعلام می‌کند که تخصیص و تأمین ارز در سال‌های اخیر با نرخ‌های ترجیحی و برای برخی کالا‌ها در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: آقای همتی در این نامه از رئیس جمهور می‌خواهد که اولاً هماهنگی‌های لازم برای سهمیه‌ها و کنترل تقاضا‌ها صورت بگیرد و خواسته دوم ایشان هم این است که پیگیری شود تا با توجه به ارز‌های تخصیص یافته، در بخش واردات کالا نیز تسریع انجام شود.

سخنگوی دولت افزود: بنابر این بحث ما، بحث گم شدن پول نیست و این موضوع که یک میلیارد یورو پول گم شده غلط است، زیرا در نامه لیست تمام شرکت‌ها اعلام شده و باید گفت دولت حتی برای پرداخت یک سنت هم حساسیت به خرج می‌دهد و خواهد داد.

ربیعی با بیان این که درباره ارز تخصیص یافته، کیفیت کالا و چگونگی توزیع پیگیری‌های لازم انجام شده، گفت: البته متأسفانه سوءاستفاده‌هایی صورت می‌گیرد، اما در این نامه آقای واعظی یک یادداشت به آن اضافه کرده و به وزارتخانه‌ها ارسال می‌کند تا به موقع رسیدگی شود.

وی افزود: به مردم اطمینان می‌دهم که اصلاً چنین پولی گم نشده و رقم قابل توجهی از آن به واردات دارو تخصیص داده شده و کالا‌های صنعتی از جمله کاغذ، لاستیک و کالا‌های انسانی و دامی نیز بخشی از این موارد بوده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ربیعی سخنگوی دولت ایران صدا یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی