Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات حائز اهمیت امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی پیش رو مطالعه کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده امروز می پردازد:

وزرا، نمایندگان و مسئولان اگر متوجه فساد شدند گزارش کنند

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی گفت: وزرا، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور اگر متوجه وقوع فسادی شدند، چه این فساد قبل از دوره مسئولیت آنها بوده و چه در زمان آنها شکل گرفته است، وظیفه دارند نسبت به آن واکنش نشان دهند و به مرجع قضایی گزارش کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که اعلام فساد برای مردم امیدآفرین نیست بلکه آنچه مردم را امیدوار می کند، اقدام علیه فساد است؛ یعنی مردم ببینند که با مفسد برخورد صورت گرفته، زمینه های فساد از بین رفته و ساختارها برای جلوگیری از مفاسد بعدی اصلاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس از همه می خواهم که اگر با فسادی مواجه شدند، این موارد را با اسناد و مدارک برای دادستانی ها، سازمان بازرسی و ... ارسال کنند و پیگیر باشند تا کار به ثمر و نتیجه برسد و مردم نیز از نتیجه آن باید مطلع شوند.

مطهری مخالفت عارف با جمع‌آوری امضا علیه دادگاه محمدرضا خاتمی را تایید کرد

علی مطهری، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه درباره سرنوشت نامه اعتراض اعضای فراکسیون امید به وزیر دادگستری درباره روند برگزاری دادگاه محمدرضا خاتمی گفت: هفته گذشته آقای تابش در حال گردآوری امضا بودند که من هم امضا کرده بودم و ظاهراً حدود ۵۰ امضا هم جمع شد ولی گویا آقای عارف مخالفت کردند و کار متوقف شد. هر چند آن تذکر منتفی شد، اما من خودم به صورت شخصی به وزیر دادگستری در این خصوص تذکری دادم.

خدشه‌ای به انتخابات شورایاری‌ها وارد نیست

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تشکیل جلسه‌ای در محل دفتر خود با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر و برخی اعضای آن، رئیس شورای عالی استان‌ها، معاون وزیر کشور و معاونان سازمان بازرسی کل کشور و دیگر مقامات و مسئولان ذی‌ربط، اظهارات حاضران را استماع کرد. وی با توجه به وجود مبانی قانونی ازجمله اصول ۶ ، ۷ و ۱۰۰ قانون اساسی، بندهای «۵ و ۷» ماده (۸۰) قانون شوراها و تصویب‌نامه شماره ۵۱۵۳۶/۱۳۶۳۵۳ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ، که به تأیید رئیس مجلس شورای اسلامی رسیده و نیز مصوبات شورای شهر درخصوص موضوع، از سال ۱۳۷۸ تاکنون که توسط مراجع نظارتی فرادست الغاء نشده است، جواز قانونی انتخابات را تأیید کرد. معاونت حقوقی اعلام کرد که وجود قانون خاص انتخابات برای شوراها گرچه می‌تواند مفید باشد، ولی فقدان آن با توجه به مستندات قانونی و مقررات فوق موجب خدشه به اعتبار انتخابات نیست.

تکذیب لیست انتخاباتی منتسب به احمدی‌نژاد

یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد خبر حضور محمود احمدی‌نژاد با دو لیست مجزا در انتخابات مجلس را رد کرد. ساعتی پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که محمود احمدی‌نژاد با دو لیست مجزا در انتخابات مجلس حضور پیدا می‌کند. در این خبر آمده بود که در نشست هفتگی دفتر احمدی‌نژاد تصمیم بر این شده است که جریان احمدی‌نژاد با دو لیست «زنده‌باد بهار» و «مهر عدالت» در انتخابات مجلس یازدهم در تهران حضور پیدا می‌کند. سرلیست «زنده‌باد بهار» بهمن شریف‌زاده و سرلیست «مهر عدالت» عبدالرضا شیخ‌الاسلام خواهد بود؛ اما بهمن شریف‌زاده در واکنش به این خبر به خبرآنلاین گفت: این خبر برای شش سال پیش است که دوباره منتشر کرده‌اند و هیچ تصمیمی درباره حضور در انتخابات مجلس یازدهم گرفته نشده است. وی درباره تصمیم احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات مجلس هم گفت: آقای احمدی‌نژاد فعلا تصمیمی برای حضور در انتخابات مجلس ندارند.

 نفتکش ایران را به غلط توقیف کردند، بلافاصله در خلیج فارس با آنها برخورد کردیم

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین اختتامیه مسابقات قرآن خانواده های کارکنان نیروهای مسلح گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی که البته برکات زیادی در ابعاد مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت به جمهوری اسلامی و ایران عزیز و مردم عزیز شاهد هستیم، اهتمام به قرآن کریم است. در دوران انقلاب اسلامی آموزش قرآن، تدبر در کلام وحی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و رسوخ فرهنگ قرآنی در زوایای مختلف جامعه به ویژه درون خانواده‌ها اتفاق افتاد، وقتی کشتی حامل نفت جمهوری اسلامی را به غلط توقیف می‌کنند، بلافاصله با کار غیر قانونی آنها در خلیج فارس برخورد می‌کنیم و این یعنی اراده و قدرت پاسخ گویی به هر تهدیدی را داریم و این مقابله توسط رزمندگان مؤمن، شجاع و ولایت‌مداری انجام می شود که با تأسی و پیروی از قرآن در برابر هر ظالم و زیاده خواهی بدون هیچ درنگی ایستادگی می‌کنند.

واکنش ربیعی به ادعای ترامپ

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود گفت: ادعای ما این است که هیچ پهپاد ایرانی مورد هدف قرار نگرفته است، هر کسی که ادعا می کند که پهپاد ایران را هدف قرار داده است، باید شواهد خود را ارائه کند. جمهوری اسلامی ایران به طور معمول پهپادهای گشتی برای کمک به امنیت دارد و این اقدام کاملا رایج و عادی است. ما هیچ پهپادی را از دست ندادیم و چنین حمله‌ای به ما صورت نگرفته است و اقدماتی که ما در پرواز پهپادها داریم، علیه هیچ کشوری نیست بلکه برای امنیت خودمان است. ما برای ایجاد امنیت در خلیج فارس و آبراه‌ها پروازهای پهپادی داریم.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: اجازه بدهید در این جلسه یک پاسخ غیرمتعارف هم بدهم. وقتی ادعای آمریکا درباره زدن پهپاد مطرح شد، من بی‌اختیار یاد فیلم خوب قیصر افتادم. فیلم قیصر بدون تردید یکی از پارادایم‌های سینمای ایران است. یک دیالوگ بسیار خوبی در این فیلم هست که در قهوه‌خانه یک نفر می‌گوید «هیچی من بودم حاجی نصرت، رضا پونصد، علی فرصت، آره و اینا خیلی بودیم، کریم آقامونم بود». حالا ادامه دارد، می‌گوید که «حالا ما به همه گفتیم زدیم، شما بگید زده، آره خوبیت نداره». من بی‌اختیار یاد دیالوگ خوب مسعود کیمیایی در فیلم قیصر افتادم.

شاید مردم در این دوره به حرف رئیس دولت اصلاحات گوش ندهند

جلالی زاده نماینده مجلس ششم در واکنش به اظهارات اخیر رئیس دولت اصلاحات مبنی بر ضرورت فداکاری مردم و رأی دادن گفت: «من فکر می‌کنم که مردم در این دوره شاید به حرف آقای خاتمی زیاد گوش ندهند. زیرا مردم دیگر حاضر نیستند با شعار و وعده دهن خود را شیرین کنند. به هر صورت کسی مجبور نیست به کسانی رای دهند که مورد پسند او نیستند. اگر چنین باشد که هر بار آقای خاتمی دعوت کند و مردم هم پاسخ دهند که دیگرانتخابات نیست. شاید در ظاهر زوری نیست، اما به نوعی قدرت انتخاب را از من می‌گیرد».

اصلاح‌طلبی را از چنبره و چنگ برخی برهانیم!

محمد رضا تاجیک، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: من بارها به آقای خاتمی و عارف  گفته‌ام که اگر اسم من اصلاح‌طلب بوده، من ۹۵ درصد از این اصلاح طلب‌ها را نمی‌شناسم؛ زیرا نه در یک جلسه حضور داشته‌ند و نه یک مفهوم و نه یک کلمه به گفتمان اصلاح‌طلبی افزودند و نه آنجایی که هزینه بوده، هزینه‌ای پرداخت کردند و نه آنجایی که حصر و زندان بوده، سر و کله‌شان پیدا شده است. اگر می‌خواهیم اصلاح‌طلبی در دهه‌ی پنجم خود حضور شکوفا و بالنده‌ای داشته باشد نخست باید اصلاح‌طلبی را از چنبره و چنگ برخی از اصلاح‌طلبان و شبه اصلاح‌طلبان که هدف آنها جز کسب قدرت و منفعت نیست؛ برهانیم. اینکار تا انجام نشود هیچ حرکتی نمی‌تواند به جریان اصلاح طلبی شکل بدهد، نخست باید مشکلات را در درون آن حل کرد. کسانی که بالاخره مالکیت جریان تاریخی اصلاح‌طلبی را از آن خود کردند و شش دانگ آن را به نام خود نوشتند، باید در این لحظه‌ی تاریخی با این افراد بی‌رودربایستی تعیین تکلیف کنیم و مشخص کنیم اصلاح‌طلبان اصیل چه کسانی و اصلاح‌طلبان کاذبی که به دنبال منافع و قدرت هستند، دقیقاً چه کسانی هستند.

توقع اینکه همه افراد هم‌فکر باشند، به‌جا نیست

آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از دانشجویان تهران گفت: توقع اینکه همه افراد هم‌ فکر باشند، به‌جا نیست؛ چرا که سبب انشعاب می‌شود؛ در حالی‌که باید سعی کنیم افراد برجسته از گروه‌های مختلف دور هم جمع شوند و تبادل نظر کنند. وی با اشاره به اختلاف فهم‌ها و اختلاف سلیقه‌ها اظهار کرد: نباید جامعه را دو قطبی کرد، و افراد را صفر یا صد دانست؛ چنین نیست که افراد یا ضدانقلابند و یا انقلابی صددرصد هستند؛

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان پهباد سخنگوی دولت سیدمحمد خاتمی علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مرکز يزد ،قیام تاریخ‌ساز مردم مومن و ولایتمدار یزد در دهم فروردین ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم شهدای تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است که باعث انسجام بیشتر حرکت مردم سراسر کشور به سمت پیروزی انقلاب شد. 
در این روز سرنوشت‌ساز مردم قهرمان یزد به دعوت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله محمد صدوقی (ره) در مسجد روضه محمدیه (حظیره) که به پایگاه انقلاب اسلامی در استان یزد شهرت یافته است، اجتماع کردند که این حضور گسترده آحاد مردم در قیام دهم فروردین رژیم پهلوی را به وحشت انداخت.
در این مراسم پس از سخنرانی تاریخی حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی در خصوص اوضاع و احوال کشور، مردم مومن که به شدت از رفتار طاغوت در سرکوب انقلابیون تبریزی خشمگین شده بودند، از مسجد خارج و در حیاط مسجد حظیره با شعار‌های انقلابی تنفر خود را نسبت به رژیم ستم شاهی ابراز کردند.
سپس عده‌ای با شعار‌های مختلف از مسجد خارج شدند و به سمت میدان شهدا کنونی و میدان امیرچقماق حرکت کردند و به تدریج به جمعیت تظاهرکنندگان اضافه شد که در این شرایط نیرو‌های نظامی و امنیتی وارد عمل شدند و با وجود پاشیدن آب داغ توسط ماشین‌های آتش‌نشانی، جمعیت پراکنده نشد و نظامیان اقدام به تیراندازی کردند که تعدادی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی به شهادت رسیدند.
در قیام تاریخی مردم یزد ماموران رژیم شاه رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدک فروشان و حسین پارساییان را به شهادت رساندند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • حضور شاعر ان یزدی در دیدار رمضانی شاعران با رهبرمعظم انقلاب
  • حضور ۴ شاعر یزدی در دیدار رمضانی شاعران با رهبرمعظم انقلاب
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟