Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته محیط زیست انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با احداث سد شفارود و تخریب 93 هکتار از جنگل‌های هیرکانی شمال کشور واقعا خیانت به نسل های آینده و لکه ننگی بر دامن مدیران این سازمان است که هرگز پا ک نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عمرانی در گفت و گو با راه دانا  افزود: موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با احداث سد شفارود و تخریب 93 هکتار از جنگل‌های هیرکانی شمال کشور واقعا خیانت به نسل های آینده و لکه ننگی بر دامن مدیران این سازمان است که هرگز پا ک نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: احداث این سدکه با فشار برخی ها بر سازمان‌های حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع کشورچند بار تا پای کلنگ زنی هم پیش رفته بود، به دلیل نداشتن مطالعات ارزیابی زیست محیطی خوشبختانه مدتی اجرایی نشد، ولی موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با تخریب جنگل در ازای دریافت ۴۶ میلیارد تومان جریمه جای تاسف بسیاردارد.

این فعال محیط زیست با اشاره به این موضوع که درختان جنگلهای هیرکانی در جهان یگانه‌اند و ارزش مادی هر کدام براساس برآوردهای بین المللی حتی به ۲۰۰ هزار دلار هم می‌رسد، اظهار داشت: جای تاسف است که این نوع از درختان حالا قربانی جریان سدسازی شده‌اند،‌ سدهایی که قرار است تنها آب شرب یک منطقه از یک استان کوچک را تامین کنند، آن هم به قیمت نابودی بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های ایران به ازای هر سد کوچک.   دبیر کمیته محیط زیست انجمن روزنامه نگاران مسلمان همچنین گفت: و خیانت دیگر اینکه، طبق دستورالعمل جدید شورای عالی محیط زیست مجوز سدهای کوچک (با حجم مخزن کمتر از ۴۰۰ هکتار و با ارتفاع کمتر از ۱۵ متر) از این پس توسط ادارات محیط زیست استان‌ها صادر می‌شود و اگر رقم مربوط به مخزن و ارتفاع سد بیش از این اعداد باشد بررسی گزارش ارزیابی و صدور مجوز از سوی ستاد مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد.و این یعنی به حراج گذاشتن ثروت ملی کشوربه بهایی بسیارناچیز.   به گفته عمرانی، در برآورد سال ۱۳۲۹ سطح جنگل‌های ایران بیش از 18 میلیون‌ هکتار عنوان شده در حالی که حالا این رقم به حدود 12 میلیون هکتار رسیده است و سطح جنگل‌های شمال کشورهم در 50 سال گذشته از حدود ۳.۴ میلیون هکتار به ۱.۸ میلیون هکتار کاهش یافته است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، میثم سعیدی با اشاره به راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»، اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا بیست و یکم تیر روز جهانی بدون پلاستیک تداوم خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه‌اندازی شده است و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه‌اندازی آن با ما هم‌فکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شعار سال جاری هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مسئله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمام بنگاه‌های اقتصادی درباره کاهش مصرف پلاستیک خاطرنشان کرد: از تمام بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

کد خبر 746877

دیگر خبرها

  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲