Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی فاطمی مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه داشتن کارت ملی هوشمند برای تمامی افراد بالای ۱۵ سال الزامی است، گفت: جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت این کارت هستند.

وی افزود: از این تعداد، تاکنون ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر معادل ۸۶ درصد از واجدین شرایط کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی با بیان اینکه تاکنون ۶۱۸ هزار نفر از افراد واجد شرایط اقدام به دریافت کارت نکرده اند بیان داشت: طرح تعویض کارت ملی از زمان آغاز طرح تعویض تاکنون طی دوره‌های مختلف تمدید شد و آخرین مهلت ثبت نام پایان خرداد ماه سال جاری بود.

کارت‌های قدیمی مشمول ارائه خدمات نمی‌شوند

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه ۹۰ هزار نفر از افراد باقیمانده از ابتدای سال جاری تا کنون ثبت نام کرده اند تصریح کرد: این افراد می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و رسید درخواست کارت در ادارات و سازمان‌ها خدمات دریافت کنند، زیرا کارت‌های قدیمی مشمول ارائه خدمات نمی‌شوند.

فاطمی به صدور کارت ملی هوشمند توسط ادارات ثبت احوال، دفاتر پست و پیشخوان دولت در نقاط مختلف و تمامی شهر‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر پایگاه‌های ثابت، پایگاه‌های سیار و خدمات محور نیز برای سهولت روند صدور کارت و رفاه حال گروه‌های ناتوان مانند؛ معلولان و جانبازان و روستائیان ساکن مناطق محروم و دور افتاده در نظر گرفته شده است که با هماهنگی‌های لازم به محل مورد نظر اعزام می‌شوند.

گفتنی است؛ صدور و دریافت کارت ملی هوشمند طی ۵ مرحله انجام می‌شود که این مراحل به ترتیب شامل پیش ثبت نام، نوبت گیری، تکمیل ثبت نام، صدور و تحویل کارت است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت ملی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست زدن عثمان دمبله برای آرائوخو پس از دریافت کارت قرمز / فیلم

عثمان دمبله در دیدار شب گذشته بارسلونا و پاری سن ژرمن، تمامی نفرت و اعتراض هواداران آبی و اناری را بر علیه خود آن ها استفاده کرد و پس از به ثمر رساندن یک گل نقش مهمش در صعود پاریسی ها به نیمه نهایی، عنوان برترین بازیکن میدان را نیز به خود اختصاص داد.

دانلود (1.9MB)

دیگر خبرها

  • دست زدن عثمان دمبله برای آرائوخو پس از دریافت کارت قرمز / فیلم
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • تعرفه خدمات دولتی در ۱۴۰۳؛ صدور کارت ملی، شناسنامه و سایر خدمات چقدر هزینه دارد؟