Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:30:26 GMT

راهکار عراقچی برای مقابله با معامله قرن

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۰۹۹۸

راهکار عراقچی برای مقابله با معامله قرن

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار نایب رئیس دفتر سیاسی حماس بر ضرورت تشکیل ائتلافی از کشورهای اسلامی برای اتخاذ موضع واحد در مقابله با معامله قرن و حمایت از آزادی فلسطین تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده امروز (دوشنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس به ریاست صالح العاروری معاون رییس دفتر سیاسی این جنبش امروز با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید یخ روابط حماس و سوریه در حال شکستن است چرا «معامله قرن» به تعویق افتاد؟

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، بر همبستگی این جنبش با کشورمان در مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

صالح العاروری ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین، سه موضوع اساسی مدنظر طرح معامله قرن را سرنوشت بیت المقدس، آوارگان فلسطینی، و محاصره غزه عنوان کرد و گفت: هدف طرح صهیونیستی - آمریکایی معامله قرن، تامین منافع حداکثری رژیم اشغالگر قدس و ترسیم ترتیبات منطقه‌ای جدید با محوریت این رژیم است.

وی برضرورت مقابله با این طرح خطرناک و تلاش مشترک کشورهای اسلامی برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان تاکید کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین بخش جدایی ناپذیر آرمان انقلاب اسلامی است، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقابله با اهداف نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد.

وی گفت: پروژه معامله قرن آمریکایی که با هدف پایان مسئله فلسطین ارائه شده است ناشی از اشتباه محاسباتی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و به دلیل مقاومت یکپارچه مردم فلسطین و محور مقاومت محکوم به شکست است.

عراقچی بر ضرورت تشکیل ائتلافی از کشورهای اسلامی برای اتخاذ موضع واحد در مقابله با این طرح و حمایت از آزادی فلسطین تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به سیاست فشار حداکثری آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و اظهار داشت: این سیاست نیز از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا است که منجر به سیاست مقاومت حداکثری مردم ایران شده و آمریکا به طور مسلم از این سیاست خود طرفی نخواهد بست.

، العاروری امروز نیز به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس که روز شنبه در رأس هیأتی وارد تهران شد دیروز (یکشنبه) نیز با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خرازی در این دیدار با تاکید بر اینکه تداوم مقاومت تضمین کننده پیروزی بر اشغالگران قدس شریف است، با اشاره به خصومت آشکار آمریکا با ملت فلسطین، تصریح کرد: بر خلاف ظاهرسازی‌هایی که پیش‌تر در جریان توافق اسلو و دوره‌های پس از آن شاهد بودیم، امروز سیاست‌های کاخ سفید به حدی عریان پیگیری می‌شود که هیچ گروهی نمی‌تواند در برابر این توطئه های ضدفلسطینی کوتاه بیاید.

العاروری نیز هدف آمریکا از معامله قرن را تامین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه توصیف کرد و گفت: کشورهایی که در منطقه دنبال فدا کردن فلسطین و آرمان ملت‌های منطقه هستند، صحنه گردانی این معامله را بر عهده گرفته‌اند؛ اما جریان مقاومت با وجود تحریم‌های مالی، سیاسی و نظامی به نقش خود در مقابله با معامله قرن واقف است و اجازه تحقق آن را نخواهد داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی فلسطین عراقچی رژیم صهیونیستی حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور اظهار داشت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال 1402 بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و رؤسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: مطالبات و درخواست‌های افراد  در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح شد و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شوراهای اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

 رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

 وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهرها و روستاها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شوراهای شهرها و روستاها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری خاطرنشان کرد: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • آژیر خطر در «کزوویم» به صدا درآمد/ مقابله قسام با اشغالگران
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است