Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، ابوالفضل اسماعیل‌زاده با اشاره به میزان تامین مالی انجام شده  ایران خودرو از طریق بازار سرمایه گفت: این خودروساز در دوسال اخیر  به میزان ۱۰ هزار و ۷۸  میلیارد ریال از طریق دو ابزار تامین مالی از طریق بازار سرمایه تامین منابع کرده است.

وی گفت: اولین ابزار تامین مالی نوین استفاده شده توسط شرکت ایران خودرو در این بازه زمانی، اوراق مرابحه بوده که در سال ۹۶ به حجم ۷ هزار میلیارد ریال با نرخ سود ۱۸ درصد سالانه و با سر رسید چهار ساله منتشر شد، این بار ایران خودرو از طریق انتشار اوراق رهنی حجمی معادل سه هزار و ۷۸ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۶ درصد سالانه و با سررسید دو ساله منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسماعیل زاده درباره لزوم استفاده از ساز و کار اوراق رهنی به عنوان ابزار تامین مالی گفت: در انتشار اوراق رهنی، شرکت‌هایی که دارای مطالبات رهنی از مشتریان خود هستند می توانند با واگذاری مطالبات رهنی خود به نهاد واسط، تأمین مالی کنند.

 وی تصریح کرد: در این اوراق ایران خودرو از طریق واگذاری ۵۰ هزار و ۴۵۷ قرارداد از تسهیلات رهنی اعطایی به مشتریان خود به شرکت واسط مالی مهر یکم مطالبات خود را تبدیل به وجه نقد کرده و وجوه حاصل از انتشار در راستای تامین سرمایه در گردش استفاده خواهد شد.

معاون مالی گروه صنعتی ایران خودرو افزود: علاوه بر موضوع تامین مالی طراحی ابزارهای نوین و تعامل جدی با بازار سرمایه به عنوان یکی از اصلی ترین منبع تامین وجه در تولید در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد تا از روش های مختلف و متنوع و به تبع آن حفظ و گسترش فعالیت های این شرکت را به همراه داشته باشد.

وی تبدیل مطالبات رهنی آینده به وجه نقد مورد استفاده در جریان تولید را از دیگر مزایای این روش دانست و گفت: شرکت ایران خودرو به عنوان پیشرو ترین تولید کننده از این روش بهره می‌برد. 

اسماعیل زاده اظهار کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق مراجعه به کلیه شرکت های کارگزاری عضو بورس تهران نسبت به خرید اوراق اقدام کنند. 

وی از بانک سپه به عنوان بانک ضامن اوراق نام برد و گفت: ضمانت اصل و سود این اوراق را این بانک بر عهده داشته و تضمین نقدشوندگی اوراق نیز توسط تامین سرمایه نوین و تامین سرمایه امید به عنوان بازارگردانان اوراق انجام شده است.

 اسماعیل زاده تصریح کرد: ساختار این اوراق به گونه ای طراحی شده که تمامی ریسک های مربوط به سرمایه گذاران پوشش داده شود، همچنین ایران خودرو به عنوان عامل وصول، مسئولیت وصول کلیه اقساط مربوط به تسهیلات رهنی اعطایی به مشتریان خود را بر عهده خواهد داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی این موضوع برگزار شد.

سید محمدرضا مدرسی بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد و گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

وی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد که با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد