Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:30:20 GMT

مشکل کم آبی روستاهای رضویه مشهد رفع شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۱۰۱۹

مشکل کم آبی روستاهای رضویه مشهد رفع شد

بخشدار رضویه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته آب شرب چهار روستای قازقان، احمد آباد، چلقی و تنگل شور با مشکل کم فشاری مواجه شده و در برخی مناطق قطع شده بود که نارضایتی ساکنان این روستاها را موجب شد.

قاسمعلی طالبی افزود: برای رفع این مشکل تاسیسات ویژه ای برای افزایش فشار آب در منطقه نصب شد و همچنین پس از راه اندازی دستگاه کلرزنی، آب یک حلقه چاه جدید نیز به چرخه تولید وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جمعیت این روستاها را چهار هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: یک حلقه چاه جدید که از امروز آب آن به مخزن مشترک آب شرب چهار روستای یاد شده افزوده شد برای موارد اضطراری در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: آب شرب ۱۵ روستای بخش رضویه از جمله چهار روستای یاد شده به صورت خودگردان تامین می شود و شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشهد ۵۵ روستای دیگر این شهرستان را زیرپوشش دارد.

شهرستان مشهد متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه دارای ۳.۵ میلیون نفر جمعیت است که حدود ۵۰۰ هزار نفر آنان ساکن مناطق روستایی هستند.

۵۱ هزار نفر از جمعیت ۵۹ هزار نفری بخش رضویه در ۷۰ پارچه روستا و آبادی این بخش سکونت دارند.

۳۲۲۱/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کم آبی رضویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گروهی از مردم ارمنستان جاده این کشور به گرجستان را بستند.

شهروندان ارمنستان روز یکشنبه در اعتراض به واگذاری چهار روستا، تحت اشغال این کشور به جمهوری آذربایجان اقدام به بستن مسیر منتهی به گرجستان کردند.

پس از اعلام واگذاری این چهار روستا به جمهوری آذربایجان، اهالی روستاهای کیزیل‌خاجیلی و بغانیس آیریم تردد در بخش‌هایی از جاده ای که به گرجستان متصل می شد، را مسدود کردند.

برخی از ساکنان یکی دیگر از روستاهای ارمنی‌نشین واگذار شده هم می گویند که آنچه در ۱۹ آوریل از سوی دولت ایروان اعلام شد با آنچه «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور در زمان برگزاری نشست با ساکنان این روستاها گفته، در تضاد است.

دیروز در جریان هشتمین نشست کمیسیون‌های مرزبندی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ایروان بعد از حدود سه دهه با بازگرداندن چهار روستای اشغالی در منطقه قره‌باغ به باکو موافقت کرد.

این نشست با حضور شاهین مصطفی‌یف و ماهر گرگوریان، به ترتیب معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد.

براساس بیانیه‌ای که باکو منتشر کرده است، کمیسیون‌های مرزی بر سر مسائل مشخص از جمله بازگرداندن روستاهای «بغانیس آیریم»، «آشاغی اسکیپارا»، «هیریملی» و «کیزیل‌خاجیلی» که ارمنستان در جنگ اول قره‌باغ اشغال کرده بود، به جمهوری آذربایجان به توافق رسیدند.

کد خبر 6084659

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد