Web Analytics Made Easy - Statcounter



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف جمع آوری امضا برای اعتراض به روند دادگاه آقای خاتمی گفت: هر چند آن تذکر منتفی شد، اما من خودم به صورت شخصی به وزیر دادگستری در این خصوص تذکری دادم.

علی مطهری، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز دوشنه در گفت و گو با ایرنا درباره سرنوشت نامه اعتراض اعضای فراکسیون امید به وزیر دادگستری درباره روند برگزاری دادگاه محمدرضا خاتمی گفت: هفته گذشته آقای تابش در حال گردآوری امضا بودند که من هم امضا کرده بودم و ظاهراً حدود ۵۰ امضا هم جمع شد ولی گویا آقای عارف مخالفت کردند و کار متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند آن تذکر منتفی شد، اما من خودم به صورت شخصی به وزیر دادگستری در این خصوص تذکری دادم.

هفته گذشته نیز علی مطهری خبر از جمع آوری امضا در میان نمایندگان مبنی بر تذکر به وزیر دادگستری درباره روند برگزاری دادگاه آقای محمدرضا خاتمی داد. اما ساعتی پس از انتشار این خبر که با واکنش هایی در رسانه ها مواجه شده بود، برخی نمایندگان مطرح کردند که محمدرضا عارف مانع از ادامه جمع آوری نامه و انتشار آن شده است. درباره علل مخالفت عارف صحبت‌های مختلفی شنیده می شد اما در نهایت فاطمه سعیدی به عنوان سخنگوی فراکسیون امید، علت این مخالفت را وجود برخی نواقص حقوقی در متن نامه تنظیم شده اعلام کرد و گفت: قرار شد تا هفته آینده میزبان آقای محمد رضا خاتمی باشیم تا در خصوص دادگاهی که اخیراً برای ایشان تشکیل شده و دفاعیاتشان گفت و گو کنیم.

لازم به ذکر است طبق شنیده‌های راهروی مجلس، اعضای فراکسیون امید از برنامه حضور محمدرضا خاتمی در جلسه فراکسیون امید هنوز بی اطلاع هستند.

محمدرضا خاتمی از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلبی، پاییز سال گذشته از تخلف گسترده‌ای خبر داد که در جریان انتخابات بحث‌برانگیز خرداد ۱۳۸۸ صورت گرفته بود. وی منبع خود را «منابع مطلع» جناح اصول‌گرا معرفی کرد و مدعی شد؛ «در جریان شمارش آرا، حدود هشت میلیون رای به نفع محمود احمدی‌نژاد به صندوق‌ها اضافه شد». بر همین اساس با شکایت برخی نهادهای امنیتی، وی به دادگاه فراخوانده شد و در نهایت در دادگاه بدوی به دو سال زندان محکوم گردید. خاتمی پس از اعلام حکم دادگاه، متن دفاعیات خود را منتشر کرد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق از امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه ترانزیت خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، دفتر «محمد شیاع السودانی» اعلام کرد که در حضور نخست وزیر عراق و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، یادداشت تفاهمی چهارجانبه بین عراق، ترکیه، امارات و قطر امضا شد.

هدف از این یادداشت تفاهم که در حضو هیأت‌ ترکیه‌ای و مقامات عراق امضا شد، همکاری مشترک در خصوص پروژه راهبردی «جاده توسعه» است.

این یادداشت تفاهم توسط رزاق محیبس وزیر حمل ونقل عراق، عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیر ساخت ترکیه، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل ونقل قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا شد.

این یادداشت تفاهم تضمین می‌کند که کشورهای امضاکننده آن چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه را تنظیم کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی السودانی آمده است که پروژه جاده توسعه به رشد اقتصادی، تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش برای دستیابی به اقتصاد پایدار بین شرق و غرب کمک می‌کند و علاوه بر آن به افزایش تجارت بین‌المللی و تسهیل حمل و نقل و تجارت منجر خواهد شد.

ریاست جمهوری عراق نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که «عبداللطیف جمال رشی» رئیس جمهور این کشور امروز دوشنبه در در کاخ بغداد میزبان اردوغان بود.

دو طرف در این دیدار درباره پرونده‌های مختلف میان دو کشور به ویژه پرونده آب و پروژه جاده توسعه رایزنی کردند.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • با پیشنهاد گل محمدی؛ مطهری فردا با تراکتور قرارداد امضا می کند
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود