Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 امروز روزنامه فرهیختگان مطلبی ابهاماتی درباره درآمدهای نظرسنجی پیامکی، سایت، اپلیکیشن و کانال تلگرامی این برنامه را منتشر کرد که بر این اساس 3 جوابیه توسط تهیه کننده برنامه 90 در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت که به شرح زیر است:

جوابیه یک:

بنام خدا
 با توجه به انتشار مطلبی در مورد درآمد‌‌های نظرسنجی پیامکی، سایت، اپلیکیشن و کانال تلگرامی برنامه نود در روزنامه فرهیختگان مورخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸، ذکر چند نکته در راستای روشن شدن افکار عمومی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعداد و اطلاعات مطرح شده در مطلب روزنامه فرهیختگان با عنوان “عادل و صدا و سیما در چالش شفافیت “، ناصحیح، غیر مستدل، به دور از انصاف، اخلاق و اصول کار رسانه اى نگاشته شده‌اند و به همین دلیل نتیجه‌ای که نویسنده مطلب در مورد درآمد‌های حاصل از برنامه و بسترهای مجازی آن گرفته، فاصله زیادی با واقعیت دارد. این در حالی است که برنامه نود در تمام عمر فعالیت خود در مقابل زیاده‌خواهی و پیشنهادهای ناصواب برخی افراد و اسپانسرها ایستادگی کرده، هرگز اجازه ورود سرویس‌های ارزش افزوده و سواستفاده از مردم را نداده و حتی یک ریال از جیب مخاطبان شریف نود درآمدزایی نکرده‌است .…

*بیانیه دوم:

 پاسخ شرکت مجری نظرسنجی پیامکی و اپلیکیشن برنامه نود

روزنامه محترم فرهیختگان 
باسلام و احترام،
پیرو نشر مطلبی تحت عنوان "عادل و صدا و سیما در چالش شفافیت” در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵۰/۳۱ به قلم آقای سیدمهدی موسوی تبار در صفحه ۱۲روزنامه، با توجه به ذکر نام شرکت دانش بنیان آتیه داده پرداز در این گزارش، خواهشمنداست تا جوابیه این گزارش مطابق قانون مطبوعات به همان اندازه و در همان صفحه منتشر گردد. بدیهی‌است که این شرکت در صورت عدم چاپ جوابیه، حق صیانت از حقوق قانونی خود را محفوظ دانسته و از‌ آن روزنامه‌ی محترم انتظار رعایت حقوق شرکت‌هایی که نامشان در گزارش‌ها ذکر می‌شود را دارد. 
 
در پاسخ به ابهامات مطرح شده در مقاله‌ی فوق الذکر، موارد زیر لازم به ذکر است و مهمتر اینکه مبنای محاسبات ارائه شده کاملاً اشتباه بوده و نتیجه‌گیری نهایی به هیچ عنوان مورد تایید این شرکت نمی‌باشد.…
پاسخ شرکت مجری سایت و کانال تلگرامی برنامه نود

بیانیه سوم:
روزنامه محترم فرهیختگان
باسلام و احترام

با توجه به انتشار مطلبی با عنوان “ عادل و سیما در چالش شفافیت” در روزنامه فرهیختگان مورخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸، خواهشمند است جوابیه این مطلب نیز به طور کامل در همان صفحه روزنامه منتشر گردد.

در جواب به اطلاعات و اعداد غیر واقعی مطرح شده در مطلب، ذکر چند توضیح ضروری است. نگارنده مطلب از چند نکته اساسی غفلت کرده است. اول آنکه فقط به محاسبه درآمد ها پرداخته و هزینه های سایت و کانال تلگرامی برنامه نود را در محاسبات خود در نظر نگرفته است. همچنین در محاسبه درآمدها نیز اعداد و ارقام ارائه شده در مطلب منطبق با واقعیت نیست. بر اساس قرارداد منعقده فیمابین شبکه ۳ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در زمان مدیریت جناب آقای مجید زین العابدین و شرکت بهکاوان نوآور آرنا تک در خرداد ۱۳۹۳ با موضوع “مشارکت در راه اندازی، نگهداری، تامین محتوا و پشتیبانی وب سایت برنامه ۹۰”، مقرر گردید درآمد حاصل از بهره‌برداری تجاری وب‌سایت برنامه تلویزیونی ۹۰،  در ازای تقبل تمامی هزینه های تولید، راه اندازی، تامین محتوا و تامین زیرساخت و سرورهای لازم از سوی شرکت آرنا تک به صورت ۵۰٪ صدا و سیما و ۵۰٪ شرکت آرنا تک تسهیم گردد.
قرارداد فوق تا سال ۹۶ با مدیریت جناب آقای پورمحمدی در شبکه ۳ سیما و تا زمان عقد قرارداد ارزش افزوده صدا و سیما با تغییر سالانه برخی از مفاد تمدید گردید.
پس از ابلاغیه رسمی سازمان صدا و سیما مبنی بر واگذاری تمام طرح‌های مشارکتی صدا و سیما به یک شرکت بیرون از سازمان، قرارداد قبلی طبق اعلام شبکه سه “کان لم یکن” تلقی گردید و اقدامات لازم جهت انتقال قرارداد به شرکت جدید انجام پذیرفت و پس از آن شرکت جدید معرفى شده توسط صدا و سیما، طرف تعامل مالی شرکت آرنا تک جهت بهره‌برداری تجاری از وب‌سایت برنامه ۹۰ بوده است. 
از سوی دیگر طبق مفاد قرارداد فوق‌الذکر شرکت آرنا تک می‌توانست فعالیت تجاری خود را از طرق مختلف از جمله کسب درآمد از بازی‌ و از کاربر نهایی گسترش دهد که به دلیل حساسیت تهیه کننده برنامه ۹۰ و مخالفت ایشان با درآمدزایی از طریق سرویس های ارزش افزوده یا دریافت پول از کاربران، تاکنون هیچ گونه درآمدی از این محل ها حاصل نشده است.
درباره کانال تلگرامی برنامه نود که طبق قرارداد مذکور شرکت آرنا تک حق بهره‌برداری تجاری از آن را داشت، ذکر این نکته ضرورى است که در این کانال برای مدت کوتاهی تبلیغات محدودی انجام شد که تمامی درآمد آن صرف تامین هزینه‌های محتوایی خود کانال و تبلیغات آن شد و با ابلاغ مدیریت محترم سازمان در فروردین ۱۳۹۷ و تغییر سیاست‌های کشور نسبت به تلگرام، تمامی تبلیغات از این کانال حذف شد و پس از آن با حذف تبلیغات از کانال تلگرام، هیچ درآمدی از تبلیغات در آن حاصل نشده است.
درمورد درآمد و هزینه‌های مرتبط با وب‌سایت نود شایان ذکر است که درآمد این وب‌سایت طی پنج سال گذشته از سال 1393 تا کنون هر سال به طور میانگین حدود یک میلیارد تومان بوده که کمتر از نصف مبلغ مورد ادعاى مطلب روزنامه فرهیختگان است. البته واضح است که این عدد میزان درآمد سالانه را نشان می‌دهد که با سود خالص تفاوت دارد. طبق صورت‌های مالی رسمی شرکت آرنا تک باید مواردی نظیر “هزینه‌های تعهدی به سازمان صدا و سیما و سپس شرکت معرفى شده توسط آن سازمان ”، “هزینه‌های حقوق و دستمزدخبرنگاران و تیم تحریریه و تولید محتوا”، “هزینه حقوق و دستمزد تیم فنی تولید نرم‌افزار و وب‌سایت”، “هزینه‌های نگهداری و سرورها” از درآمد کسب شده کسر گردد.در این صورت سود شرکت آرنا تک، به رقمى به مراتب کمتر از میانگین درآمد یاد شده تقلیل پیدا مى‌کند.

باتشکر
شرکت آرنا تک

انتهای پیام/

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رئیس مرکز پژوهش های مجلس ضمن برشمردن راهکارهایی برای محافظت مالی از خانواده‌ها در برابر مخارج کمرشکن سلامت، گفت: در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایرانی به میزان ۲.۴۲ درصد با این هزینه‌ها مواجه شده‌اند.

بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکارهایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره و اظهار کرد: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکارهای پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت های سلامت، ایجاد می شود. 

وی بیان کرد: کشورها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های‌ مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی کنند، افزود: به همین دلیل ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است. 

نگاهداری گفت: براساس آمار منتشر شده، در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایران به میزان ۲.۴۲ درصد با هزینه‌های کمرشکن سلامت مواجه شده اند که این میزان با هدف تعیین شده در برنامه ششم توسعه یک درصد فاصله دارد بنابراین، با وجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان، سلامت کشور طی سال‌های گذشته این هدف محقق نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بدون سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم جهت کاهش پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت است. همچنین سیاست گذاری برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبردهایی برای بهبود همکاری بین بخش های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکارهای نظارت و ارزیابی سیاست های حمایتی طراحی شود. 

وی با اشاره به نقش رسانه ها و اراده مسئولان برای کاهش هزینه‌های سلامت، گفت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاست گذاری در این زمینه مشارکت داشته باشند تا سیاست ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات برای کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است. 

وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت گفت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد. ایجاد نظام داده‌ای پویا و به‌ روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • جذب مخاطب میلیونی با اعتماد به شعر ایرانی
  • معرفی ۵ سرویس پولساز گوگل و نحوه استفاده از آنها
  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • ببینید | واکنش کارشناس صدا و سیما به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان؛ جنگ روانی است
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه