Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس به ریاست صالح العاروری معاون رییس دفتر سیاسی این جنبش امروز با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، بر همبستگی این جنبش با کشورمان در مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح العاروری ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین، سه موضوع اساسی مدنظر طرح معامله قرن را سرنوشت بیت المقدس، آوارگان فلسطینی، و محاصره غزه عنوان کرد و گفت: هدف طرح صهیونیستی - آمریکایی معامله قرن، تامین منافع حداکثری رژیم اشغالگر قدس و ترسیم ترتیبات منطقه ای جدید با محوریت این رژیم است. وی برضرورت مقابله با این طرح خطرناک و تلاش مشترک کشورهای اسلامی برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان تاکید نمود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین بخش جدایی ناپذیر آرمان انقلاب اسلامی است، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقابله با اهداف نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد. وی گفت: پروژه معامله قرن آمریکایی که با هدف پایان مساله فلسطین ارایه شده است ناشی از اشتباه محاسباتی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بدلیل مقاومت یکپارچه مردم فلسطین و محور مقاومت محکوم به شکست است. عراقچی بر ضرورت تشکیل ائتلافی از کشورهای اسلامی برای اتخاذ موضع واحد در مقابله با این طرح و حمایت از آزادی فلسطین تاکید نمود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به سیاست فشار حداکثری آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و اظهار داشت: این سیاست نیز از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا است که منجر به سیاست مقاومت حداکثری مردم ایران شده و آمریکا به طور مسلم از این سیاست خود طرفی نخواهد بست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم

جنبش حماس با محکوم کردن اظهارات وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و تلاش وی برای اینکه جنبش حماس را مسئول عدم دستیابی به توافق معرفی کند، محکوم می‌کنیم.

این بیانیه افزود اظهارات بلیکن هیچ  ارتباطی با واقعیت ندارد و مغایر با حقیقتی است که تاکید می‌کند حماس بارها برای تسهیل دستیابی به توافق انعطاف پذیری از خود نشان داده است.

حماس در این بیانیه تاکید کرد همچنان بر خواسته‌های خود(شروط) تاکید می‌کنیم که شامل آتش بس دائمی، عقب نشینی نظامیان رژیم اشغالگر و بازگشت آوارگان به منازلشان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد