Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع سابق پاکستان گفت: طالبان با حضور جزئی آمریکا در افغانستان توافق کرده است این در حالی است که تا کنون هیچ تصمیمی در این مورد توسط دولت افغانستان گرفته نشده است. تاریخ انتشار: 20:43 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۱۱۳

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از تارنمای نیوز، «عاصف یاسین مالک» که ریاست وزارت دفاع پاکستان را از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بر عهده داشت در یک مصاحبه تلفنی گفت: طالبان با خروج جزئی از نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان توافق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسین مالک افزود: به رغم وجود اختلاف میان طرف های قدرت در افغانستان اما به نظر می رسد که روند صلح در این کشور تا پایان سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۰ نهایی خواهد شد.

ژنرال بازنشسته پاکستانی تاکید کرد که معاهده صلح افغانستان احتمالاً در ماه ژانویه یا فوریه سال آینده امضا خواهد شد و این توافق می تواند به ابزاری مناسب برای کسب رای بیشتر توسط دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به حساب آید.

از اکتبر (مهرماه) سال ۲۰۱۸ تا کنون هفت دور مذاکرات صلح میان طالبان و زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان برگزار شده است.

خلیل زاد بارها تاکید کرده است که دولت آمریکا در روند این مذاکرات صلح به دنبال دو هدف اصلی از جمله آتش بس و مذاکره میان افغانی است.

رسانه های پاکستانی بر این باورند که سفر اخیر عمران خان نخست وزیر این کشور به واشنگتن و دیدار وی با ترامپ می تواند تاثیر بسزایی در روند مذاکرات صلح افغانستان میان آمریکا و طالبان داشته باشد.

دولت آمریکا بارها از پاکستان خواسته تا با ایفای نقش نفوذی خود بر طالبان روند توافق صلح را تسریع بخشد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" روز جمعه گفت: آمریکا و این سازمان مذاکراتی با رهبران سیاسی طالبان را با هدف کسب توافق برای خروج نیروهای نظامی از افغانستان آغاز نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری خامه پرس، «ینس استولتنبرگ» در نشست امنیتی اسپین افزود: ناتو در تلاش های صلح طلبانه صورت گرفته دخیل است و ما تاکنون بارها با «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به گفت وگو و مذاکره پرداخته ایم.

دبیر ناتو افزود: از آنجا که این نهاد و آمریکا همزمان با یکدیگر وارد افغانستان شده اند، در نتیجه ما در تصمیم خروج از این کشور نیز هماهنگ عمل کرده و هر زمانی که فرصت خروج نیروهای ما فرا برسد، ما این کشور را ترک خواهیم کرد.

دبیر کل ناتو در حالی توافق خروج نیروهای خارجی از افغانستان را تکذیب می کند که این مساله یکی از پیش شرط‌های مهم گروه طالبان در گفت وگوهای صلح با نماینده ویژه آمریکا است.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان دبیرکل ناتو نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان اعلام کرد در پی بارندگی‌های اخیر، بیشتر سدها، از جمله سد کجکی در ولایت هلمند پر از آب شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به ولایت هلمند از سد کجکی نیز بازدید کرد.

ملا برادر ضمن قدردانی از مسئولان پروژه برق سد کجکی، گفت به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها، سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود اما امسال به دلیل بارندگی پیاپی در افغانستان، سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند سد کجکی پر از آب شده است.

وی افزود بدین ترتیب بخش کشاورزی در سال جاری رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

موافقت کابل با بازدید هیئت فنی ایران از ذخایر سد «کجکی»امیرعبداللهیان: درخواست ایران مشخص است؛ افغانستان تا فرصت هست دریچه سد کجکی را باز کندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

 سد کجکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاوزی و تولید برق بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده است.

ایستگاه آب‌سنجی «دهراود» در بالا دست سد کجکی واقع است که میزان آب وارد شده به رودخانه هیرمند را محاسبه می‌کند. این محاسبه نشان می‌دهد که آیا سد پرآب یا کم‌آب بوده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران