Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اسکندر امیدی نیا معاون آموزش و مشارکت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست بهمراه مدیرکل دفتر مشارکت و آموزش وارد استان کرمانشاه شدند و با شرکت در نشست هم اندیشی تشکل‌های مردم نهادزیست محیطی استان کرمانشاه از مجموعه اقدامات شاخص محیط زیستی شرکت پالایش نفت، بیمارستان حضرت معصومه (س)، مرکز تحقیقات مدیریت سبز دانشگاه رازی و شرکت بازیافت زباله شهری و نخاله‌های ساختمانی و همچنین از تالاب هشیلان نیز بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرمول سازی مشارکت مردمی برای حفاظت از اکوسیستم‌های غنی استان کرمانشاه و منابع ارزشمند آن و پیشگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست، توسط فعالان و تشکل‌های محیط زیستی را پیشنهاد کرد

نشست هم اندیشی و انتخابات شبکه تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی در کرمانشاه برگزار شد

 نشست هم اندیشی تشکل‌های زیست محیطی استان کرمانشاه با حضور امیدی نیا معاون آموزش و مشارکت اجتماعی و یوسفی رئیس آموزش و آقایی مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در شرکت پالایش نفت کرمانشاه برگزار و بر توسعه مشارکت‌های مردمی برای حفاظت از منابع، اکوسیستم‌ها وتنوع زیستی استان کرمانشاه تأکید شد.

 سهراب براندیشه رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه میزبان نشست ضرورت حفاظت محیط زیست را نه به عنوان میراث گذشتگان بلکه امانت فرزندان و آیندگان دانست و بیان داشت که باید همه بعنوان مسئولیت اجتماعی خود به حفاظت محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم و برای تحقق آن بکوشیم.

 فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گزارشی از وضعیت پسماند استان در حوزه بازیافت پسماند‌های شهری، پزشکی و ... را ارائه کرد و هم اندیشی، توسعه مشارکت و انسجام فعالیت‌های زیست محیطی را ضروری برشمرد .

 

 

انتهای پیام/د

بازدید از دستاورد‌های شاخص محیط زیستی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مه ولات گفت: سال گذشته تعداد ۶۲ واحد آلاینده که به دلیل رفع آلودگی اخطار دریافت کرده بودند و اقدامی برای رفع آلایندگی در مهلت مقرر انجام نداده‌اند به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده‌اند.

اباذر حسین‌نژاد افزود: شناسایی صنایع آلاینده محیط‌زیست در زمینه‌های آب، خاک و هوا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست است که به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط‌زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب بر هم زدن تعادل و حفظ محیط‌زیست می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ مورد بازدید و پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان انجام شده است، گفت:در این بازدیدها، ۸۷ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۱۲ واحد به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی محیط‌زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اوافزود: تعداد مجوز‌های محیط‌زیستی صادره برای استقرار و بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در یک سال گذشته ۴۸ مورد بوده که انتظار می‌روند واحد‌های مذکور نیز به تعهدات محیط‌زیستی خود عمل نمایند.

حسین نژاد گفت:با توجه به فصل پیش رو و مطابق با ماده ۱۵ قانون هوای پاک صنایع و واحد‌های تولیدی مکلف به کاشت و نگهداری فضای سبز با گونه‌های مشجر کم‌آب طلب و متناسب با اقلیم هستند.

 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود