Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهسوار سلطانی کارشناس زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : افزایش و نوسانات قیمت شکر سبب بروز مشکلاتی برای زنبورداران شده است که به امر تغذیه کلنی‌های خود می‌پردازند به همین دلیل بسیاری از آن‌ها به تولید عسل طبیعی و بدون تغذیه علاقه‌مند شده‌اند و این مساله سبب افزایش میزان عسل طبیعی در استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : باران‌های شدید در فرودین‌ماه، کاهش بارندگی در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نسبت به سال گذشته و بالا رفتن قیمت شکر سبب کاهش میزان عسل تولیدی در استان شده، اما آمار دقیق میزان تولید عسل در سال در سرشماری‌های سالانه که معمولا در اواخر تابستان انجام می‌شود، محاسبه خواهد شد.

وی با استقبال از تولید عسل طبیعی در استان، یادآور شد: بالا رفتن کیفیت عسل در کنار اهمیت به بسته‌بندی‌های صادرات‌پسند زمینه ایجاد فرصت صادرات این محصول را به سایر کشور‌ها فراهم می‌کند و می‌تواند پیامد‌های مثبت بسیار خوبی برای زنبورداران استان داشته باشد.

سلطانی با اشاره به ضرورت توجه به مساله صادرات عسل در استان، یادآور شد: ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی زیبا برای عسل می‌تواند زمینه صادرات این محصول را فراهم کرده و سوددهی این محصول را بیش از پیش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های صحنه، کنگاور، سنقر و پاوه در صدر شهرستان‌های تولید کننده عسل قرار دارند، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ زنبوردار با ۳۱۰ هزار کندو در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند که در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ تن عسل برداشت کرده‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش و نوسانات قیمت شکر سبب بروز مشکلاتی برای زنبورداران شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی  این شهروندان توسط کلاهبرداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.
سرهنگ کسانی  گفت: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.
رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.
وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری  اظهار داشت: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی و در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان ۵ میلیارد ریال کرده اند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه