Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت: در سطح استان ۱۴۸قشلاق و سه هزار و ۳۰۰خانوار از عشایر استان از آب آشامیدنی محروم هستند.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، معرفت آذری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهارکرد: در صدد هستیم با افزایش تانکرها اقدام به آبرسانی و پوشش هر چه مناسب آب مورد نیاز عشایر اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی ادامه داد: با افزایش تانکرهای آبرسانی در سال جاری به ۱۷ خودرو روند خدمات رسانی به عشایر استان با سرعت بهتری در حال انجام است.
 مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اضافه کرد: خشکسالی، کمبود علوفه و دام، بیماری‌های دامی، نبود راه مناسب برای کوچ، نیازهای دارویی و مشکلات آب شرب از جمله مشکلات پیش روی عشایر استان می باشد.
آذری به  پایین بودن سطح بهداشت و کمبود تسهیلات سرمایه در گردش در بین برخی از عشایر استان  نیز اشاره کرد و افزود: عزم جدی برای برطرف سازی مشکلات عشایر وجود دارد بطوریکه در سالیان اخیر اقدامات ارزشمندی در این خصوص انجام شده است.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در ادامه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره توانمندی عشایر شهرستان اردبیل گفت: این جشنواره در سوم مرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی و تفریحی شورابیل برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت و پتانسیل و آداب و رسوم عشایر، نقش عشایر در تولیدات ملی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال پایدار، بوم‌گردی و جذب گردشگر هدف‌گذاری شده است.
آذری افزود: به‌دست آوردن بازارهای جدید و نیازسنجی جامعه شهری برای تولیدات عشایر، قدردانی از تلاش‌های عشایر که به‌عنوان مرزبانان کشور محسوب می‌شوند، بررسی مشکلات آنان و ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با مسؤولان از دیگر اهدافی بوده که با میزبانی از این جشنواره‌ها دنبال می‌شود.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای توسعه بوم‌گردی نیز جشنواره توانمندی‌های عشایر خلخال در سال گذشته برگزار شد و طی ماه‌های آتی نیز جشنواره عشایر شهرستان اردبیل و گرمی برنامه‌ریزی شده است.
وی در خصوص تسطیح، مرمت و بهسازی جاده و مسیر ارتباطی عشایر نیز گفت: سال گذشته هزار و ۴۰۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی عشایر مرمت و بهسازی شده و در ۴ ماهه سال جاری نیز تاکنون موفق به تسطیح ۴۰۰ کیلومتر از مسیر کوچ روی عشایر شدیم.
 به گفته وی در برگزاری جشنواره‌های مرتبط با عشایر باید اصل هدف‌گذاری برای نشان دادن توانمندی‌های عشایر، احصای مشکلات آنان و ارائه فرصت مناسب برای ارتباط با مسؤولان و قدردانی از این قشر تلاشگر جامعه باشد.
آذری در خصوص نصب پنل‌های خورشیدی در بین عشایر نیز گفت: در سال جاری پیش بینی شده تا ۲۳۰ عدد پنل برق‌رسانی خورشیدی در بین عشایر توزیع شود و این در حالی است که در سال گذشته ۱۴۵ مورد پنل خورشیدی توزیع شده بود.
وی ادامه داد: با توافقات انجام شده با دستگاه‌های مرتبط در تلاش خواهیم بود تا ظرف سه سال آتی برق‌رسانی در قشلاقات بالای ۱۰ خانوار استان انجام پذیرد.
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در بین عشایر استان نیز خبر داد و یادآور شد: بیشترین سهم جذب منابع مربوط به شهرستان‌های بیله‌سوار و اصلاندوز بوده که از فراوانی بیشتری از جمعیت عشایر برخوردارند.  
گفتنی است، ۴.۵ درصد حجم جمعیت استان اردبیل را عشایر تشکیل می دهد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آداب و رسوم استان اردبیل جامعه خدمات رسانی خودرو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح استخر شهدای دانش‌آموز سمنان گفت: بیان اینکه ضریب هوشی جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار بالاست، گفت: بعد از افتتاح این استخر،ساخت ۲ استخر دیگر در دستور کار قرار گرفته است که در همین سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

رضامراد صحرایی بیان کرد: ‌۲ استخر دیگر به غیر از گرمسار، متوقف بود و تلاش دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر این طرح‌ها بیش از یک دهه توقف داشته‌اند و تکمیل این طرح‌ها سرمایه‌هایی است که به مردم برمی‌گردد و مصداق بارز افزایش بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخر دانش‌آموزی سمنان باید با بالاترین ظرفیت استفاده شود. گاهی مشاهده می‌شود که یک استخر افتتاح و فقط بعدازظهرها کار می‌کند درحالی‌که باید در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر به نحو مطلوب از فضاهای در اختیار استفاده شود.

صحرایی بیان کرد: هم همکاران فرهنگی باید از این فضاها استفاده کنند وهم خانواده‌هایشان و به‌ویژه دانش‌آموزان را به سمت استفاده از این فضاها سوق دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ دسته اول فوتبال
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی